Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KirstenHorse schreef:Ik vind het reuzeleuk dat ik in begin oktober mijn eerste FNRS proefje ga rijdenEr werd voorgesteld om in F5 te beginnen, maar aangezien ik nog erg aan mijn doorzitten twijfel mocht ik F4 opschrijven!
Ik heb nog vragen over wedstrijdtenue. Ik heb geen manegetrui/sweater of iets dergelijks, dus ik neem aan dat ik dan volledig in tenue moet.. Vergeet ik in onderstaand lijstje iets? Alvast bedankt!
- Jasje (is dit verplicht zwart, of mag je bijvoorbeeld ook lichtblauw?) Je mag ook met een lichtblauw jasje starten volgensmij
- Wit shirt (mag dit gewoon een simpel standaard hema shirtje zijn of iets dergelijks?) het shirt kan alle kleuren zijn omdat je toch je plastron aan hebt en je je shirt niet ziet. het mag dus gewoon een hema shirtje zijn.
- Witte rijbroek
- Plastron (is dit echt verplicht?) als je in volledig tenue start volgensmij wel maar het zou kunnen dat je ook zonder mag
- Zweepje (hoelang mag die zijn?)bij de pony's 100 cm. paarden weet ik niet denk 110
- Witte handschoenen (ik las dat dit echt verplicht is als je een wedstrijdtenue aantrekt..) is idd verplicht als je de volledig tenue hebt
- Ik heb schoentjes en chaps, maar er staat dat je geen franje mag hebben. Dit zijn mijn chaps, is dit toegestaan?? KLIK ja dit is gewoon toegestaan
En daarnaast kan ik nog niet geen knotjes makenWaarschijnlijk deel ik de pony met andere ruiters, maar lieve help, wat moet ik doen als ik ze toch zelf moet maken. De kans dat ik een bekende tegenkom ik de manege is ook heel klein
gewoon iemand van de manege aanspreken
En, als laatste, waar moet ik opletten bij mijn eerste officiële wedstrijdje? Super bedankt alvast!! Netjes op de letter rijden, lachen, rustige been en teugelhulpen, niet te hard of te langzaam rijden, figuren netjes rijden, goed door de hoeken maar vooral genieten!
Edit, en in de F4 moet je 2 punten halen en een toets maken. Hoe en wat met deze toets? In het boek leer paardrijden met plezier kan je het hoofdstuk "op naar de f3 en f4" oid vinden en dat moet je leren. het stelt niet heel veel voor en is waarschijnlijk als je voor je laatste pp gaat.