Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilja000

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:25

Dat kun je beter overleggen met de ringmeester of de wedstrijdorganisatie.

Houd je er wel rekening mee dat ook al worden er twee proeven gereden, er maar een promotiepunt behaald/gestempeld mag worden?

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:35

Dank je voor je snelle reactie :) Ik zal het inderdaad aan de ringmeester vragen die dag.

Eerlijk gezegd had ik niet eens nagedacht over de promotiepunten. Ik wil gewoon graag buiten een proef rijden en lekker rijden samen. Als we het halen is het leuk. Voor mij is het vooral stress-training. (En ja, ik neem het wel serieus, wil ook niet de tijd van de jury verdoen, natuurlijk. Maar de punten zijn voor mij in dit geval bijzaak)

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:51

Hallo,
Ik ga deze maand voor het eerst starten. Mijn vraag: is het nog verplicht om een plastron te dragen? Ik kan nergens echt een duidelijk antwoord vinden.
Ik wil waarschijnlijk het volgende shirt bestellen:
http://www.ej.nl/ruiter/wedstrijd/shows ... _4041.html

Ik vind het namelijk zelf overbodig. Iemand die me hierbij kan helpen?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:18

Volgens mij wel. Ik heb de kledingvoorschriften al eens eerder opgezocht:

Dit staat in het boek "Leer paardrijden met plezier", (derde druk) pag. 46: Kledingvoorschriften tijdens diploma rijden.
Volgens het wedstrijdreglement van de FNRS moet een ruiter er van boven naar beneden zo uitzien:
- veiligheidshelm CE-EN 1384;
-een manegesweater/bodywarmer of een effen sweater of een witte bloes met lange mouwen of rijjasje met plastron en witte handschoenen;
- witte rijbroek (heb je een rijjasje aan dan hoort daar een witte rijbroek bij) of een donkere rijbroek;
- rijlaarzen, rubber of leer of jodhpurschoenen in combinatie met minichaps (zonder franje!);
- handschoenen zijn niet verplicht, maar als je ze draagt tijdens het proeven rijden, dan moeten het witte zijn, zodat de jury je handhouding beter kan zien. Rijd je helemaal in het officiële zwart-wit wedstrijdtenue dus met witte rijbroek, plastron en zwart rijjasje, dan horen daar ook witte handschoenen bij.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:45

ik ben nog nooit fnrs gestart.ik ga in de f6 starten mag ik dan ook gelijk in de vaardigheid starten of pas als ik een promotiepunt heb?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:52

nynke1995 schreef:
Hallo,
Ik ga deze maand voor het eerst starten. Mijn vraag: is het nog verplicht om een plastron te dragen? Ik kan nergens echt een duidelijk antwoord vinden.
Ik wil waarschijnlijk het volgende shirt bestellen:
http://www.ej.nl/ruiter/wedstrijd/shows ... _4041.html

Ik vind het namelijk zelf overbodig. Iemand die me hierbij kan helpen?

Bij officieel tenue is een plastron verplicht :j

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:07

En ik denk dat je met een gewoon wit tshirt en een plastron met speld goedkoper uit bent eerlijkgezegd.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 23:07

Afgelopen proef (1e maal dat ik f7 reed) had ik 198 punten. (Jury gaf trouwens wel meer lage punten die volgens vele toch wel wat onterecht waren maar daar gaat t nu niet om)
Zijn er dingen waar veel mensen toch de mist in gaan en dus wat extra op gelet moet worden?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 00:05

Houding, zit, actief maar niet te snel tempo, netjes op de letter rijden, hulpen goed doseren. Verschil tonen bij middengangen.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:03

Dankje ilja :) ik rij op larmonte, mn favoriet :D ik ken dr goed dus dat moet lukken

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:08

lemanthia schreef:
ik ben nog nooit fnrs gestart.ik ga in de f6 starten mag ik dan ook gelijk in de vaardigheid starten of pas als ik een promotiepunt heb?

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:02

Ik heb besloten de overstap te maken naar de KNHS, heeft iemand nog tips om extra op te letten toevallig?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:18

Vooral je aanleuning moet beter voor elkaar zijn dan bij de fnrs proeven. Verder gewoon netjes op de letter rijden en goed actief.
Er zijn minder punten te 'verdienen' met houding en zit en hulpen.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:52

Ja hoorde dat je in de B nog niet beoordeeld wordt op de nageeflijkheid, maar dus wel op de aanleuning. Dan gaan we daar goed aan werken!
dankjewel voor de reactie Tilmar!

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:11

Ik heb nog een vraag. Ik heb me een tijdje geleden op gegeven voor mijn eerste wedstrijden, eind september. Nu zit ik op mijn knhs te kijken, maar daar staat bij 'mijn kalender' niks. Hoort dat de wedstrijd te staan of maakt dat niks uit?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:12

nynke1995 schreef:
Ik heb nog een vraag. Ik heb me een tijdje geleden op gegeven voor mijn eerste wedstrijden, eind september. Nu zit ik op mijn knhs te kijken, maar daar staat bij 'mijn kalender' niks. Hoort dat de wedstrijd te staan of maakt dat niks uit?

FNRS wedstrijd?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:34

nynke1995 schreef:

Hi hi KNHS en FNRS is een wereld van verschil ;) Controleer eerst maar eens waarvoor je, je hebt ingeschreven. Is dat een FNRS wedstrijd dan is het zeer logisch dat er niets in jouw KNHS staat.

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:09

Het is knhs.
Kan iemand me daar misschien wat meer over uitleggen? Er is voor mij nog veel onduidelijk als het zo is. Zo ver ik wist is alles van het knhs, omdat ik daar lid van ben maar dat ligt dus anders?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:11

Dit is een topic van FNRS jury's...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:13

nynke1995 schreef:
Het is knhs.
Kan iemand me daar misschien wat meer over uitleggen? Er is voor mij nog veel onduidelijk als het zo is. Zo ver ik wist is alles van het knhs, omdat ik daar lid van ben maar dat ligt dus anders?

Helaas voor jou is dit niet het topic om daar antwoord op te krijgen. Probeer het in het wedstrijdonderdeel onder vragen en discussies. Of gebruik de zoekfunctie die is ook nog wel eens nuttig.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 16:26

2e met 215 punten in de f7! (Mer n groepje van 6 ruiters)
Persoon van de 1e plaats had 1 puntje meer

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:55

Ik weet niet of de vraag hier correct is. Maar ik heb al heel lang geen fnrs proefjes meer gereden. Wil binnenkort weer een keer meedoen maar wil meedoen op mijn verzorgpaard. Ik vroeg mij nu af of er eisen zijn aan het tuig waarmee je rijdt. Ik rijd normaal namelijk met mijn bonte zadel (barebackpad) en met een hoofdstel zonder neusriem. Omdat de pony hier het prettigst mee loopt.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:13

Er is een sterke voorkeur voor een gewone 'trensoptoming'. Boomloos kan en mag, mits het natuurlijk het rijden niet beinvloed. Lichtrijden is lichtrijden.
Een gewoon hoofdstel hoort van een neusriem voorzien te zijn.
Mochten er heel dringende redenen zijn om af te wijken van het reglement, kun je dat overleggen met de manegehouder.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:04

Is het dan geen optie om de neusriem er wel om te doen maar héél losjes?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:14

friendly schreef:
Is het dan geen optie om de neusriem er wel om te doen maar héél losjes?

Ik doe de neusriem nooit strak. Maar hij gaat best wel wat in protest met een neusriem om. Hij vind het ook nooit prettig als je zijn neus vasthoud met je hand. Hij lijkt gewoon wat gevoelig soms.