rc het fjordenpaard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Priszz

Re: rc het fjordenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:39

Jaa het gaat echt heel hard!

Berend is inderdaad een hele lieve goedzak! :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:09

Is het bij deze manege mogelijk om een eigen paard mee te nemen op kamp? :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:30

Jazeker! Ze hebben stallen waar je ze in kan zetten. Hij komt dus niet in de wei te staan, maar hij mag overdag een paar uurtjes in de bak en hij gaat natuurlijk lekker mee met de buitenritten!

xxloois

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:47

Ben al 8 x op dit kamp geweest, geweldig vind ik het! Dit jaar ga ik ook weer in de meivakantie & zomer!
Vind het juist ook leuk om te zien dat niet alles met paarden netjes en precies hoeft te zijn, nergens heb ik ooit zulke levendige paarden gezien!

Deniisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:15

hooi
mijn vriedin en ik willen hier ook naar toe en in welke week gaan julie wij in week 3(14 juli tm 21 juli)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:15

weeek 4 :Y) :D

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:44

Ik ga niet meer op kamp ( te oud :() gelukkig dit jaar waarschijnlijk wel een westernweekendje :D. Verder gewoon veel huren he :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:59

Weet iemand of er in de zomervakantie ook gewoon kampen zijn? :)

Edit; Zijn er nog weken in de zomervakantie waar er plek is voor 6 a 7 personen? Wil wel bij mijn vriendinnen in hetzelfde kamp.. :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:22

EllaBellaah schreef:
Jazeker! Ze hebben stallen waar je ze in kan zetten. Hij komt dus niet in de wei te staan, maar hij mag overdag een paar uurtjes in de bak en hij gaat natuurlijk lekker mee met de buitenritten!

Oh, mooizo :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:27

KirstenVosje schreef:
EllaBellaah schreef:

Oh, mooizo :)

Je moet wel zelf voer meenemen (brokken). Hooi mag je wel pakken en bodembedekking ook. Ze hebben zowel vlas als stro maar volgens mij meer vlas.
En uitmesten en voeren moet je natuurlijk gewoon zelf doen.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:35

@kim345 hoezo is het normaal dat je zelf móet uitmesten dan. Dit trekt namelijk nog meer twijfels bij rc t fjordenpaard aangezien ik het soms een heel onverantwoordelijke boel vind.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:44

Het is toch normaal dat je de stal van je eigen paard uit mest? Ik vind dat niet erg om te doen. Hoezo vind je dat onverantwoordelijk?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:47

KLfan schreef:
@kim345 hoezo is het normaal dat je zelf móet uitmesten dan. Dit trekt namelijk nog meer twijfels bij rc t fjordenpaard aangezien ik het soms een heel onverantwoordelijke boel vind.

Als jij graag je paard mee wilt nemen dan mest je hem toch zelf uit?
Tenminste dat is voor mij logisch.
Je mag je paard daar neerzetten. Je staat niet in volpension daar en iemand die even iedere dag je paard uit komt mesten?

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:15

Tijdens ponykampen bij ko als je eigen pony of paard meeneemt word dat wel geregeld tenzij je anders wilt maar ze hebben speciaal stal leiding die strooit iedere ochtend nog voor het eten de stallen op als het nodig is en voert alle paarden. Dat is gewoon brok uit de cylo tenzij anders word gevraagd.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:19

Nou dat is mooi dat dat bij Ko zo gebeurt... hier zorgen de meiden die hun eigen paard/pony mee hebben (wat een minderheid is, 1 of 2 per week) voor hun eigen paarden. Dan hebben ze mooi het voer wat ze thuis ook krijgen. De leiding geeft 's ochtends/'s middags en 's avonds wel alle paarden op stal hooi.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:20

KLfan schreef:
Tijdens ponykampen bij ko als je eigen pony of paard meeneemt word dat wel geregeld tenzij je anders wilt maar ze hebben speciaal stal leiding die strooit iedere ochtend nog voor het eten de stallen op als het nodig is en voert alle paarden. Dat is gewoon brok uit de cylo tenzij anders word gevraagd.

Bij elk ponykamp is het anders :)
Zij hebben geen silo met brok, dus als jij je paard brok wil geven moet je dat echt zelf meenemen.
En zelf uitmesten vind ik de normaalste zaak van de wereld hoor :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:21

KLfan schreef:

Dan is het daar dus gewoon anders. Maar ik snap het stukje onverantwoord niet helemaal dan?
Ik vind het n iet onverantwoord als je zelf je paard moet voeren en uitmesten?

Tja dit kamp is gewoon anders denk ik t.o.v. het kamp wat jij noemt.
Hier staan de meeste paarden buiten in de wei dus die hoeven niet gemest te worden.
Ze hebben hier dus geen 'speciale stalleiding' die elke ochtend even JOUW paard komt uitmesten ;)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:33

Nee inderdaad, zou wat zijn dat ze iemand moeten inhuren om die 3 stallen die in de zomer gevuld zijn uit te mesten... Je paard mag overdag een aantal uur in de bak dus kan jij gelijk even je stal doen. 10 minuutjes werk, lijkt me nou geen ramp toch?

xxFabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:36

Haallooo

Ik ga waarschijnlijk in week 4 met een paar vriendinenn
Ik heb al een x eerder een pony gehuurd daar toen reed ik op erato die is echt heel leuk
Zijn er nog meer mensen die in week 4 gaan?

Xxfabienne

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:26

EllaBellaah schreef:
Het is toch normaal dat je de stal van je eigen paard uit mest? Ik vind dat niet erg om te doen. Hoezo vind je dat onverantwoordelijk?

bij onze manege word het wel voor je gedaan maar als je het zelf zou moeten doen vind ik dat wel absoluur normaal

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:29

@Flowehorses: Dan sta je neem ik aan op een vol-pension. Deze 'manege' is niet eens een pension dus dat je paarden mee mag nemen is dan hardstikke leuk! Je hebt ook lekker vrije tijd dus dan heb je tijd zat om je paard even in te bak te zetten of te laten grazen terwijl jij de stal doet.

Deniisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:31

hooi
mijn moeder had net nog gebelt en week 5 7 8 en 9 waren vrij.
en week 5 zat half vol.
wij gaan denk in in week 5

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:04

Ik vind het idd ook normaal dat je je eigen stal even uitmest..
Ik denk dat waar je eerst op ponykamp ging een manege of pensionstal ofzo is? Dit is geen van beide. Ze hebben niet speciaal stal personeel voor het uitmesten.
Alle paarden die voor kamp gebruikt worden staan 24/7 op de wei.
De stallen worden gebruikt voor de hengsten die niet op het land staan en als een paard bijvoorbeel medicijnen moet hebben ofzo. En dus voor de eigenpaarden die mee genomen worden.
Door de leiding worden die stallen gemest en word er gevoerd.

Dat je zelf biks moet meenemen lijkt me eigenlijk wel fijn. Dan krijgt je paard gewoon het zelfde eten als thuis. Je kan het zelf geven wanneer jij wil, en als je het nodig vind wat meer of minder geven.
En tja je stal zelf doen.. Je haalt elke dag of om de dag ofzo even de mest er uit, is niet zo veel werk..
Laatst bijgewerkt door _Lucy op 06-01-12 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:11

Denken jullie dat er nog een week is waar nog een stuk of 7 personen in kunnen? :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:12

Moet je even bellen dan weet je het !