Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Alyss_ schreef:Hallo! Ik had afgelopen weekend een proefje gereden (F4b) en ik had een vraagje over het commentaar. Ik moest namelijk tussen C en M in arbeidsgalop rechts aanspringen, maar dit lukte helaas niet (paard ging alleen harder draven). Toen heb ik hem in tempo terug genomen en alsnog aangesprongen in de volgende hoek na de lange zijde en daarna gewoon mijn volte gereden. Op het formulier kreeg ik hiervoor een 4 met het commentaar "eerder oplossen". Nu is mij altijd geleerd dat je in een bocht moet aangalopperen met de jusite stelling etc, dus in een hoek/op een volte. Wat had deze jury dan wel graag willen zien? Dat ik bijvoorbeeld een extra volte bij C had gereden en dan alsnog in de goede hoek was aangesprongen? Of toch op de lange zijde?
En ik had ook nog een 'algemeen' vraagje: hoe bepalen jullie precies wat voor een cijfer je geeft? Ik bedoel, als iets niet goed gaat, wanneer geeft je dan een 4, 5 of misschien toch (net) een 6? En hetzelfde voor als iets goed gaat: wanneer wordt het een 6, 7 of 8? En wordt er ook wel een hoger dan een 8 of lager dan een 4 gegeven?
Alvast bedankt!
Alyss_ schreef:Hallo! Ik had afgelopen weekend een proefje gereden (F4b) en ik had een vraagje over het commentaar. Ik moest namelijk tussen C en M in arbeidsgalop rechts aanspringen, maar dit lukte helaas niet (paard ging alleen harder draven). Toen heb ik hem in tempo terug genomen en alsnog aangesprongen in de volgende hoek na de lange zijde en daarna gewoon mijn volte gereden. Op het formulier kreeg ik hiervoor een 4 met het commentaar "eerder oplossen". Nu is mij altijd geleerd dat je in een bocht moet aangalopperen met de jusite stelling etc, dus in een hoek/op een volte. Wat had deze jury dan wel graag willen zien? Dat ik bijvoorbeeld een extra volte bij C had gereden en dan alsnog in de goede hoek was aangesprongen? Of toch op de lange zijde?
En ik had ook nog een 'algemeen' vraagje: hoe bepalen jullie precies wat voor een cijfer je geeft? Ik bedoel, als iets niet goed gaat, wanneer geeft je dan een 4, 5 of misschien toch (net) een 6? En hetzelfde voor als iets goed gaat: wanneer wordt het een 6, 7 of 8? En wordt er ook wel een hoger dan een 8 of lager dan een 4 gegeven?
Alvast bedankt!
kosseh schreef:Waar krijg je de minste puntne aftrek voor.
Keus om het goed te rijden heb ik niet namelijk.
Met halfs laten strekken in f5
Paard wat je ruimte geeft waardoor die debiwl gaaat doen, dwars over de diagonaal met sprongen er tussen (is echt een bommetje met proefjes) of te weinig teugel lengte geven. Waardoor die normaal loopt.
Dit zelfee probeel heb ik met draf verruimen.
Of hij veruimt veel met kans op galop en zeker een gekke sprong of ik veruim en stuk minder en hij loopt normaal recht door.
Hoop dat het duidelijk is.
xKuzzNoaa schreef:Hoi! Ik heb zondag weer een proefje gereden, f10a, en gehaald met 215 punten.
Nou moest ik m-x-k van hand veranderen en daarbij enkele passen middendraf laten zien. Op mijn protecol stond 'duidelijk terugnemen op x', maar dat hoeft toch helemaal niet? Je moet je paard toch pas aan het eind van de lijn terugrijden? De jury was nog voor de prijsuitreiking weg, dus ik kon het ook niet meer vragen...
achteraf bleek wel dat de jury hier en daar wat foutjes had gemaakt...![]()
CRos95 schreef:Ik herhaal mijn vraag toch maar even nu de wedstrijd zo dichtbij komt. Mag je met een (wit) oornetje starten?
Tijdje geleden werd hier de vraag gesteld of je met thiedeman mocht starten. Toen werd geantwoord tot de F12 dus tot en met de F11, maar in het handboek staat tot de F13. Dit zou dan moeten betekenen dat je de F12 waar je beoordeeld wordt op nagevelijkheid mag rijden met een thiedeman?