Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:43

Ik zou er ook geen probleem mee hebben...

ik heb afgelopen zondag ruiters de mogelijkheid gegeven om met 25 graden in de volle zon in "zomer" tenue te starten...

dit omdat ik het zelf al warm had... laat staan op het paard

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:05

@Bellatrix: bodywarmer zonder manegelogo is officieel niet toegestaan en zou bij mij een 5 opleveren. Een witte blouse met lange mouwen is natuurlijk altijd goed.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:18

Nee weet ik maar daar doe ik dan weer niet zo moeilijk over. :+

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:17

Ilja000 schreef:
@Bellatrix: bodywarmer zonder manegelogo is officieel niet toegestaan en zou bij mij een 5 opleveren. Een witte blouse met lange mouwen is natuurlijk altijd goed.

Dus een gewone witte blouse met lange mouwen en een rijbroek en ik zou mee kunnen doen met een F-proefje?
Is er dan nog een verplichte/voorkeurskleur voor die broek? (wit op wit lijkt me niet zo handig, maar een zwarte broek jureert misschien niet zo handig?)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:23

Jahoor. :j Ik zie persoonlijk het liefste een witte broek.

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:40

ynskek schreef:
Ik zou er ook geen probleem mee hebben...

ik heb afgelopen zondag ruiters de mogelijkheid gegeven om met 25 graden in de volle zon in "zomer" tenue te starten...

dit omdat ik het zelf al warm had... laat staan op het paard

Hoe zit het bij de fnrs eigenlijk met "zomer"tunue? Ik weet dat er bij de knhs namelijk regels voor zijn.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:07

mirriezz schreef:
Ilja000 schreef:

Dus een gewone witte blouse met lange mouwen en een rijbroek en ik zou mee kunnen doen met een F-proefje?
Is er dan nog een verplichte/voorkeurskleur voor die broek? (wit op wit lijkt me niet zo handig, maar een zwarte broek jureert misschien niet zo handig?)

Ja dat mag, ten minste dat begrijp ik uit het boek "Leer paardrijden met plezier", (derde druk) pag. 46: Kledingvoorschriften tijdens diploma rijden
Volgens het wedstrijdreglement van de FNRS moet een ruiter er van boven naar beneden zo uitzien:
- veiligheidshelm CE-EN 1384;
-een manegesweater/bodywarmer of een effen sweater of een witte bloes met lange mouwen of rijjasje met plastron en witte handschoenen;
- witte rijbroek (heb je een rijjasje aan dan hoort daar een witte rijbroek bij) of een donkere rijbroek;
- rijlaarzen, rubber of leer of jodhpurschoenen in combinatie met minichaps (zonder franje!);
- handschoenen zijn niet verplicht, maar als je ze draagt tijdens het proeven rijden, dan moeten het witte zijn, zodat de jury je handhouding beter kan zien. Rijd je helemaal in het officiële zwart-wit wedstrijdtenue dus met witte rijbroek, plastron en zwart rijjasje, dan horen daar ook witte handschoenen bij.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:11

Ik ga trouwens zelf aankomende zondag de F1 rijden en ga dit aantrekken: witte bloes met lange mouwen, donkerblauwe bodywarmer en donkerblauwe broek en witte handschoenen. Dat mag toch?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:34

Zo te lezen in de regels die je zelf neerzet wel. De bodywarmer moet wel van de manege zijn (denk dat er een logo op moet ofzo)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:48

En wat als de manege geen bodywarmers met logo heeft? :+

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:50

Ik rij zelf witte broek en zwart shirt :)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:56

CRos95 schreef:
En wat als de manege geen bodywarmers met logo heeft? :+

Inderdaad, onze manege heeft helemaal geen kleding met logo

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:07

Dan is een bodywarmer niet toegestaan. Simpel :)

Het hier vlak boven genoemde rijtje is eenvoudig en hoeft niet veel te kosten en is daardoor eigenlijk voor iedereen haalbaar.

Kleur broek doet er overigens niet toe met als enige aantekening dat als je voor tenue kiest er een witte broek bij hoort.

Zoals je aan de reacties kunt lezen hebben juryleden een richtlijn. Het advies is: voldoet het aan het reglement een 7, zo niet dan 2 punten er af. Verder hebben juryleden alle vrijheid om een tenue bijv. hoger te punten, voorkeur voor een witte broek in de punten tot uiting te laten komen etc. etc. Die 7 is een advies en dus geen moeten, dus sommige juryleden geven standaard een 6 of juist een 8. Da's weer aan de jury :)
Dus speel op safe en zorg dat je aan het reglement voldoet.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:05

Haha oke vroeg ik me af.
Ik heb normaal altijd gewoon m'n 'apenpakkie' aan, maar ik heb zo'n hekel aan dat ding :=
Vooral in de zomer, dan stik ik zo ongeveer

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:29

Dat slabbetje(plasteron ofzo?) van het apenpak heb ik zoo een hekel aan. Gewoon zo erg dat ik een tijd geen wedstrijden ree zodat ik dat niet om hoefde.kan amper adem halen dan.

Is trouwens een tshirt met de naam van de manege op de rug met wit shirt er onder ook goed? We hebben namelijk geen poloshirts (die mogen wel toch?)
Kan het niet uit de regels opmaken.
.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:45

Dan heb je niet de juiste maat. Ik heb jarenlanh wedstrijden gereden en kon gewoon ademhalen omdat hij ruim genoeg om mijn nek zat maar toch net aangesloten.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:48

Ik heb een l volgens mij, zit volgens mij ook zoals het hoort. Maar trek kettinkjes ook stuk als ik ze niet snel genog van me nek afkrijg. Vind het gewoon niks om er iets tegenaan te hebben. Sjaals draag ik daarom ook nooit.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:53

Plastron is bij officieel tenue verplicht...

als dat shirt het manege tenue is mag dat zolang je er voor zorgt dat er lange mouwen onder zitten

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 13:02

Jammer dan gaat dat hem ook niet worden :( is het shirt wat we voor zit competitie hadden gemaakt, om daarmee daar rond te lopen.
Het is dus geen manege tenue

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 13:03

Hii,

De pony die mijn vriendin rijd loopt (bijna) altijd nageeflijk, als je goede verbinding hebt en voorwaarts rijd. Ze wilt een keer een f proefje met die pony rijden (f6). Nou zei laatst iemand dat je pony bij frns niet nageeflijk mag zijn. Ik vond dit heel raar maar klopt dit? Misschien,was het meer dat er niet naar beneden gezaagd mag, want mij lijkt het dat dat wel word afgestraft.
Alvast bedank!

Gr lisa

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 13:08

Officiële manegepolo's met een t-shirt met lange mouwen zijn dus toegestaan als wedstrijdtenue? Wij hebben al een clubtrui en we zijn aan het kijken om ook polo's aan te bieden, zodat dit in de zomer wat koeler is om in te starten. maar wel goed om 100% zeker te weten of dat mag.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 13:52

Hoihoi, ik heb een tijd terug een proef buiten gereden toen het 36 graden was, en ik heb ontzettend slechte punten gekregen, geen pp ook, maar ik vraag me nogsteeds af of het terecht was..

Kan ik mijn filmpje hier misschien plaatsen? Ik vind het voor mezelf belangrijk om te weten of ik toen ook daadwerkelijk zo ontzettend slecht heb gereden.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 14:44

Arc_En_Ciel schreef:
Hoihoi, ik heb een tijd terug een proef buiten gereden toen het 36 graden was, en ik heb ontzettend slechte punten gekregen, geen pp ook, maar ik vraag me nogsteeds af of het terecht was..

Kan ik mijn filmpje hier misschien plaatsen? Ik vind het voor mezelf belangrijk om te weten of ik toen ook daadwerkelijk zo ontzettend slecht heb gereden.

Je zal hier niemand treffen die tegen het oordeel van een collega jurylid ingaat... wij zijn er niet bij geweest en film geeft ander beeld dan life...

@Laura... manege polo is toegestaan... mits met lange mouwen of gecombineerd met lange mouwen

@ilovepuck: nagevelijkheid mag altijd mits op een correcte manier gereden... het is alleen niet zo dat je hier in een f6 al op beoordeeld wordt... daarnaast mag het niet ten kosten gaan van de figuren etc.... een pony die uit ontspanning nagevelijkheid laat zien is prima... pony die nagevelijk getrokken wordt niet

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 19:23

Ik vraag ook niet of er tegen het oordeel van de jury ingegaan kan worden, maar meer wat de indruk ervan was. Instructrice vond het namelijk een prima proef, maar jury blijkbaar niet. Dan weet ik niet wat ik ervan moet denken :)

Maar ik snap wel dat het niet hetzelfde beeld geeft.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 19:29

Wat maakt dat nog uit? Het is en blijft een jurysport en ja, je kunt een keer voor je gevoel en voor anderen een nette proef gereden hebben terwijl de jury dat toch anders ziet. Niet te veel bij stil staan. Verder gaan met het commentaar dat je kreeg en voor de volgende proef er weer vol tegen aan. Het is en blijft een momentopname en zenuwen spelen natuurlijk ook een rol.