Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:55

Hoeveel tijd moet er zitten tussen de eerste en tweede met hetzelfde paard? Ik heb een kwartier om in te rijden, mijn paard moet eerder lopen. Vind het een beetje kort.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:00

Twee of drie proeven er tussen zie je vaker.... dit is aan de manege om te bepalen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:02

Vind het jammer want het is de eerste keer dat ik op haar start. We gaan vanmiddag nog even de proef oefenen, maar het is niet anders.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:09

Carrera97 schreef:
Ik heb ook een vraagje.
Ik heb altijd bij de pony's gereden en ben daar in de F9 gestart + een paar winstpunten (ik geloof 3 of 4). Maar nu ben ik overgestapt op de paarden en ik zou hier graag over een tijdje ook onderlinge wedstrijden mee gaan rijden, maar moet ik dan ergens opnieuw beginnen (F6?) of mag ik weer F9 starten maar dan tussen de paarden?

Je gaat verder waar je gebleven was.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:23

purny schreef:
Hoeveel tijd moet er zitten tussen de eerste en tweede met hetzelfde paard? Ik heb een kwartier om in te rijden, mijn paard moet eerder lopen. Vind het een beetje kort.

Dat is aan het bedrijf. Soms zie je een paard maar 1 keer, soms 3 of 4 proeven ertussen. Soms moet ik even wachten met het startsein geven omdat er ter plekke van ruiter gewisseld moet worden :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:14

purny schreef:

Bij ons zitten er vaak 2 proeven tussen. Wat inhoud dat je een kleine 15 minuten hebt om in te rijden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:19

Ilja000 schreef:
In principe niet. Dan scoor je laag. Alleen om medische redenen zou het kunnen.
Dit is precies waar de F proeven voor zijn: je laat zien hoe ver je bent in je opleiding tot ruiter. En als dat op dit moment niet op dat niveau is, zal dat zichtbaar zijn aan je protocol.

Lolacabana schreef:
Je krijgt op elk onderdeel dat je lichtrijdt aftrek en onderaan bij houding en zit en algemene indruk ook. Dus dan wordt het heel moeilijk om je punt te halen.

Bedankt voor de antwoorden! Dan ga ik toch maar niet starten :P

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:42

ik start morgen voor het eerst F10, maar nu heb ik 1 puntje waar ik twijfel... :')
Ik moet namelijk mijn hele proef doorzitten natuurlijk, behalve de volte met het hals strekken en van hand veranderen op de diagonaal. En bij dat laatste zit mijn vraag, het is namelijk alleen het van hand veranderen waarbij ik moet lichtrijden, maar maakt het dan uit op welk been? :+ Op de volte is het logisch dat je op het juiste been gaat lichtrijden, maar wat is het juiste been op de diagonaal?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:50

Ik gok, maar ben geen jury, dat je dan op het been gaat lichtrijden waar je vandaan komt. Dus...je rijdt op de rechterhand en je moet MXK van hand veranderen dat je dan op het rechterbeen lichtrijd. En dan bij K van been wisselen of doorzitten, net wat er gevraagd word.

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:53

jilinda schreef:
ik start morgen voor het eerst F10, maar nu heb ik 1 puntje waar ik twijfel... :')
Ik moet namelijk mijn hele proef doorzitten natuurlijk, behalve de volte met het hals strekken en van hand veranderen op de diagonaal. En bij dat laatste zit mijn vraag, het is namelijk alleen het van hand veranderen waarbij ik moet lichtrijden, maar maakt het dan uit op welk been? :+ Op de volte is het logisch dat je op het juiste been gaat lichtrijden, maar wat is het juiste been op de diagonaal?

Ik rijd inmiddels F12 en heb een keer de fout gemaakt om op het verkeerde been de diagonaal op te rijden, en hup gelijk een punt minder. Ik zou dus maar op het juiste been de diagonaal op rijden.

Lauraa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:06

pebsielover schreef:
jilinda schreef:

Ik rijd inmiddels F12 en heb een keer de fout gemaakt om op het verkeerde been de diagonaal op te rijden, en hup gelijk een punt minder. Ik zou dus maar op het juiste been de diagonaal op rijden.

sorry had er overheen gelezen dus laat maar :o

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 07:19

En het juiste been is dan waar je vandaan komt?

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 07:21

jilinda schreef:

Ja. Maar wel ff voor de duidelijkheid, dit is mijn ervaring, ik ben geen jury.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:19

pebsielover schreef:
jilinda schreef:

Ja. Maar wel ff voor de duidelijkheid, dit is mijn ervaring, ik ben geen jury.

Dat klopt :)

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:21

Bedankt :D

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:12

Weer wat geleerd. Ik ga altijd maar lichtrijden, kijk niet eens op welk been ik lichtrijd haha

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:38

ik kijk dus wel :') vanmiddag begon ik op het "verkeerde" been dus snel even gewisseld en kreeg een 7 :j

Even een vraagje over mijn protocol, ik heb namelijk een 5 voor B halthouden, 4 seconden stilstaan met als reden dat ik langer stil moet staan. Maar ik heb gewoon heel rustig van 21 naar 24 geteld, naar mijn idee sta ik dan toch echt 4 seconden stil... (aan de jury vragen was niet meer mogelijk, die was namelijk al naar huis)
Hoe zou ik anders die 4 seconden goed kunnen tellen?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:24

Wat ik zou doen jilinda, is een keer tijdens de les of bij het losrijden vragen of iemand even de tijd wil meten met horloge ofzo en dan een keer netjes 4 seconden halthouden. Misschien tel je toch net iets te snel.

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:59

Ik zal het eens proberen :j

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:33

Ik vroeg me af of je met Thiedeman mag starten, martingaal mag wel als ie goed is afgesteld, maar Thiedeman kon ik niet vinden...

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:34

Thiedeman mag mits goed afgesteld tot en met de F11... vanaf de F12 is enkel een martingaal toegestaan.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:34

tot en met f11. Vanaf F12 alleen nog martingaal.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:35

Ah oké bedankt voor het antwoord!:)
Heb net de f10 afgerond dus tegen de tijd dat we überhaupt de f11 door zijn kijken we wel verder:p

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:19

Mag je eigenlijk met oornetje starten ? (niet voor de sier, maar tegen de vliegen) en moet die dan wit zijn?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:28

Ik ben mijn proef voor vrijdag a.s. aan het voorbereiden en heb een vraag over de F6. In het handboek staat bij 'Op weg naar de F5 en F6 dat bij de teugels langer laten worden in draf dat het niet uitmaakt hoe je paard loopt, als de jury maar kan zien dat jij hem alle ruimte geeft. Maar in de proef (en dus ook op het protocol) staat bij de F6 bij punt 5 van hand veranderen en daarbij hals laten strekken. Bij F5 daarentegen staat van hand veranderen en daarbij de teugels langer laten worden (hals strekken).
Welk jurylid (bijvoorkeur Bellatrix, want jij bent mijn jury vrijdag :)) kan mij vertellen wat ik moet doen: teugels tot aan het riempje of contact houden zodat ik kan proberen het paard zijn hals te laten strekken.