Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Carrera97 schreef:Ik heb ook een vraagje.
Ik heb altijd bij de pony's gereden en ben daar in de F9 gestart + een paar winstpunten (ik geloof 3 of 4). Maar nu ben ik overgestapt op de paarden en ik zou hier graag over een tijdje ook onderlinge wedstrijden mee gaan rijden, maar moet ik dan ergens opnieuw beginnen (F6?) of mag ik weer F9 starten maar dan tussen de paarden?
purny schreef:Hoeveel tijd moet er zitten tussen de eerste en tweede met hetzelfde paard? Ik heb een kwartier om in te rijden, mijn paard moet eerder lopen. Vind het een beetje kort.
Ilja000 schreef:In principe niet. Dan scoor je laag. Alleen om medische redenen zou het kunnen.
Dit is precies waar de F proeven voor zijn: je laat zien hoe ver je bent in je opleiding tot ruiter. En als dat op dit moment niet op dat niveau is, zal dat zichtbaar zijn aan je protocol.
Lolacabana schreef:Je krijgt op elk onderdeel dat je lichtrijdt aftrek en onderaan bij houding en zit en algemene indruk ook. Dus dan wordt het heel moeilijk om je punt te halen.
jilinda schreef:ik start morgen voor het eerst F10, maar nu heb ik 1 puntje waar ik twijfel...
Ik moet namelijk mijn hele proef doorzitten natuurlijk, behalve de volte met het hals strekken en van hand veranderen op de diagonaal. En bij dat laatste zit mijn vraag, het is namelijk alleen het van hand veranderen waarbij ik moet lichtrijden, maar maakt het dan uit op welk been?Op de volte is het logisch dat je op het juiste been gaat lichtrijden, maar wat is het juiste been op de diagonaal?
pebsielover schreef:jilinda schreef:ik start morgen voor het eerst F10, maar nu heb ik 1 puntje waar ik twijfel...
Ik moet namelijk mijn hele proef doorzitten natuurlijk, behalve de volte met het hals strekken en van hand veranderen op de diagonaal. En bij dat laatste zit mijn vraag, het is namelijk alleen het van hand veranderen waarbij ik moet lichtrijden, maar maakt het dan uit op welk been?Op de volte is het logisch dat je op het juiste been gaat lichtrijden, maar wat is het juiste been op de diagonaal?
Ik rijd inmiddels F12 en heb een keer de fout gemaakt om op het verkeerde been de diagonaal op te rijden, en hup gelijk een punt minder. Ik zou dus maar op het juiste been de diagonaal op rijden.