Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilja000

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:41

Maar wat leer je er als ruiter nu van om 2 proeven te rijden? Wordt je er beter van als je twee keer geen of twee keer wel een pp haalt? Vaak wordt er ook nog op hetzelfde paard gereden. Hou je de tweede keer je handen ineens rechterop, of je benen stiller, of zit je minder naar achter? Het heeft zo weinig toegevoegde waarde aan de "opleiding" (haakjes, omdat ik niet weet hoe je vetgedrukt doet) van de ruiter.

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:53

Bij ons kwam het wel eens voor dat een ruitertje mocht overstarten omdat een pony heeeel ondeugend was geweest (lees de bak doorgeraced). Die mocht het nog eens op een andere pony proberen. Misschien daar de escape in de tekst van het mogen rijden van 2 proeven maar maar 1 promotiepunt kunnen halen.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:11

ik ben ook eens 2 keer gestart, ging een keertje extra starten met een pony die echt helemaal flipt bij proeven, voor zijn doen een hele nette proef met 211 punten, kreeg maar 1 pp ondanks dat ik met de andere proef 223 had, kreeg wel een "prijs" omdat ik de eerste was die een hele proef met pp had gereden op die pony.

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:49

Bij ons is het juist standaard 2 proeven. Eerst rijd je aan de ene kant van de bak en dan heb je 5 minuten adempauze en start je aan de andere kant van de bak bij een andere jury. En dan kun je ook 2 winstpunten (promotiepunten) halen. Volgens mij moet je er wel 10 om door te mogen naar de volgende klasse, of 5 maar dat weet ik niet zo zeker aangezien ik al een tijdje niet meer gestart ben.

De manegepony's lopen wel behoorlijk wat op zo'n dag moet ik zeggen, helemaal als ze F1 t/m 20 doen, maar meestal is dat maar 1x per jaar. Verder altijd de F1 t/m de F4 en de F5 t/m 20.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:27

Nou dat kunnen ze ook wel afschaffen dan, want volgens de regelementen van de FNRS mag het dus niet meer.

Annamarieex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:44

Pfoe eindelijk klaar, ik heb alle 182 pagina's gelezen.
En heel veel geleerd, supertopic!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:48

Annamarieex schreef:

echt? _/-\o_ moet ik ook maar es doen!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:46

Heej, Annemarie ook hier :)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:52

Annamarieex schreef:

Nou, respect! Er is hier heel wat langsgekomen in die 182 pagina's!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:56

Maf mens :-) Als je vragen hebt kun je me toch pb sturen via Facebook :-p
Maar... wel leuk hoor! En gezellig dat je ook op Bokt bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:58

Dan heb je aardig wat gelezen :')
25 berichten per pagina..
Is ong 4500 berichten :oo

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:02

Ik schrijf hier nu bericht 4537 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:08

DeEenhoorn schreef:
Ik schrijf hier nu bericht 4537 :)

Zat ik er met mn schatting dichtbij! Haha

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 07:18

Haha ja :j maar naast 'nieuw antwoord' bovenaan de pagina staat: pagina 182 van 182 (3549 berichten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 07:25

Op mijn mobiel niet :P

En we gaan weer ontopic!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 07:29

Op mijne wel :)
Oke. Ik ga 10 mei weer n f6 rijden :D voor de 4e keer. Ik moet nog wel n pp om over te gaan... maar ik werd tot 3x toe op dezelfde imgedeeld (2x had ik deze wel op het lijstje met favo paarden, 1x niet). Had 210,204 &198 punten. Ik schrijf voor de komende eentje in waar ik hem zeer zeker op zal halen, ik ken dat paard, f5 succesvol afgesloten met een 2e plek met dit paard :j

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:02

Zondag f6 proef rijden op mijn 2de keus :) Een leuke fries :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:43

Wij mogen zelf weten op wie we rijden :P
Tenzij het paard veel gebruikt wordt..

Dus de volgende proef (F8 ofzo) maar weer op Risky! Rij ik nu best fijn op in de les, dus een pp moet lukken!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:55

Kijken jullie echt naar een proef en maakt het niet uit wat het niveau is van de ruiter? Of maakt dat wel uit?

Ik rij namelijk nog f5 kwa punten omdat ik 6 jaar niet gestart ben.

Als een ruiter dan uitstraalt dat het onder haar niveau is krijgt ze dan minder punte voor de zelfde volte als dat iemand die het ook zo rijd maar het niveau van de proef wel bij zijn niveau past?

Hoop dat het een beetje duidelijk is. Als het allemaal gelijk is pak ik wel de makkelijkere paarden zodat ik er snel door heen ben en hett niveau weer klopt bij waar ik ben.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:58

kosseh schreef:
Kijken jullie echt naar een proef en maakt het niet uit wat het niveau is van de ruiter? Of maakt dat wel uit?

Als een ruiter dan uitstraalt dat het onder haar niveau is krijgt ze dan minder punte voor de zelfde volte als dat iemand die het ook zo rijd maar het niveau van de proef wel bij zijn niveau past?

Hoop dat het een beetje duidelijk is. Als het allemaal gelijk is pak ik wel de makkelijkere paarden zodat ik er snel door heen ben en hett niveau weer klopt bij waar ik ben.

Dit is best een ingewikkelde vraag... %)
Als jij F5 heel goed rijdt en een hele mooie volte rijdt dan krijg je hoge punten.
Maar ik houd er niet van als een ruiter denkt dat hij/zij zijn paard wel aan de teugel kan rijden in de F5 en dit niet op de goede manier doet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:12

Ik zie idd ook wel eens ruiters in een te lage F maar die halen dan altijd ruim hun punt en zijn dan zo weer een niveau verder. Ze krijgen dus geen minder punten maar juist meer.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:57

kosseh schreef:

Lol, ik heb geen briefje waarop staat hoe lang jij rijdt :) En daarnaast ontwikkelt de ene ruiter zich sneller dan de andere.
Dus goed is goed. Mooie volte is mooie volte. Ongeacht hoe lang de ruiter rijdt.
In de lagere proeven haal je heel snel een voldoende, omdat de ruiter nog niet zo ontwikkeld is, maar dat gebrek aan kennis en ervaring maakt het vaak ook moeilijker een heel hoog cijfer te halen. Ik vergelijk het altijd met 1>10
Terwijl in de hoge proeven er kennis en ervaring verwacht wordt, het dus moeilijker is om een voldoende te halen, maar als het goed gaat, gaat het ook vaak heel erg goed. Die vergelijk ik met 1 < 10. Perfectie is en blijft perfectie en niet getoond is en blijft niet getoond. Het gaat er om wat daar tussen gebeurd :).

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:27

Ik weet dat jullie het niet te horen krijgen gelukkig :P
Maar meestak kan je wel tussen 2 mensen zien wie er langer rijd (meer ontwikkeld heeft)

Blijf wel gewoin lekker op me vaste paard starten. Meeste verklaren me voor gek maar vind het wel een uitdagin om met hem te rijden. En heb dan het voordeel dat die alleen met mij start.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:35

Bij mij werd er wel rekening mee gehouden dat ik knhs hoger heb gestart, dan op dat moment fnrs. Tenzij ik een ander paard reed.

Ik vind het logisch dat ze er rekening mee houden. :j

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:44

Geryon schreef:
Bij mij werd er wel rekening mee gehouden dat ik knhs hoger heb gestart, dan op dat moment fnrs. Tenzij ik een ander paard reed.

Ik vind het logisch dat ze er rekening mee houden. :j

Vanaf een bepaald KNHS niveau mag je bij de FNRS nog wel voor je promotepunt rijden maar niet meer voor de prijzen...

als ik het goed heb ligt die lijn op de L2 met WP...