Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilja000

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:02

Bellatrix (en anderen), het is een officieel tenue, een manegetenue, of witte blouse met lange mouwen, of een effen sweater. Dus wie gewoon een rode broek en zwarte sweater draagt, kan geen onvoldoende krijgen. Mocht dit een zwart vest zijn, dan is het bijv. weer wel een onvoldoende. Of kan/mag het een onvoldoende zijn, laat ik het zo zeggen :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:06

Bij ons wordt zelfs wedstrijdtenue afgeraden om te dragen.

Rijbroek moet wel effen en donker zijn of wit. Als je er maar een net effen shirt met lange mouwen op draagt?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:11

Een witte blouse met lange mouwen, of een effen sweater.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:53

Ik heb mn nieuwe paspoort binnen, maar hier moet nog een pasfoto in. Mn officiële pasfoto's zijn echt van die misdaadfotos dus die wil ik liever niet. Nu heb ik best een leuke foto samen met een pony en deze heb ik bijgesneden tot een pasfotoformaat waarbij ik er dus alleen met mn hoofd en schouders op sta, zonder pony dus. ( deze gebruik ik ook voor serieuzere doeleinden zegmaar ) Zou ik deze ook in mn paspoort mogen doen of moet t echt eem echt officiële pasfoto zijn?

Heel misschien doe ik wel gewoon ern pasfoto van toen ik op de basisschool zat, net zoals in mn oude paspoort. Maar vroeg het me toch af.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:03

als ik het goed heb hoeft het geen heel officiële foto te zijn... als je gezicht er maar goed op staat... vraag het voor de zekerheid na op je manege...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:03

Whieee vandaag m'n F9 gehaald met 217 punten :D helemaal happy!

Kwam alleen wel één vraag bij mij naar boven. Hoe zien jullie het groeten het liefst? Vandaag gegroet voor een vijf terwijl ik 'normaal' altijd een 7 voor krijg. Ligt misschien wel aan de jury maar ben nu wel nieuwsgierig hoe jullie dat zien. Ging puur en alleen om het groeten, halthouden was netjes stond er ook bij op protocol :)

Ik heb altijd geleerd rechter hand achter dijbeen. Dan lief lachen en knikken.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 06-04-14 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:04

wat is het commentaar dat je er bij het gekregen?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:06

Uhh staat hoofd knipt te diep ,s..... Dat valt van het protocol af dus moet ik nog even navragen ;) Echter doe ik dus altijd op dezelfde manier. Vandaar dat ik gewoon nieuwsgierig ben hoe deze juryleden het zien. Aangezien ik het verschil tussen een 5 en een 7 wel erg veel vind en ik dus gewoon 'normaal' knik. Dat ik hier ooit een vraag over zou stellen :+ Doe al jaren hetzelfde.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:07

Ik heb weer eens een vraagje..

Een tijd geleden heb ik een nieuw paspoort aan moeten vragen en erna nooit gebruikt. Maar in dit paspoort staat helemaal niets (behalve twee jaarzegels, derde krijg ik binnenkort), geen stempels. Nu wil ik weer FNRS gaan starten en weet niet waar ik precies was, f11 geloof ik.

Staat het in het bestand van de manege? Verder ben ik ooit knhs M1 startgerechtigd geweest (geen winst). Geen idee of dat ertoe doet!

Met groeten een big smile opzetten haha :D

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:11

KNHS stand doet er niet toe. Je kunt de FNRS bellen en vragen of je paspoort nog op actief staat of dat je een nieuwe aan moet vragen. Verder kun je navragen welke stand zij hebben opgeslagen (aan de hand van aangevraagde diploma's) en dan weet je waar je verder kunt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:15

Hoezo weer een nieuw paspoort als deze nog helemaal leeg is? :P Bedankt voor je antwoord! Dan ga ik even naar de fnrs site :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:20

Thats_Me schreef:
Uhh staat hoofd knipt te diep ,s..... Dat valt van het protocol af dus moet ik nog even navragen ;) Echter doe ik dus altijd op dezelfde manier. Vandaar dat ik gewoon nieuwsgierig ben hoe deze juryleden het zien. Aangezien ik het verschil tussen een 5 en een 7 wel erg veel vind en ik dus gewoon 'normaal' knik. Dat ik hier ooit een vraag over zou stellen :+ Doe al jaren hetzelfde.

Jij knikte te diep met je hoofd en daarom heb je een 5 :?
Sorry maar dat vind klinklare onzin. :+
Iedereen groet weer anders en zolang je (bij mij iig) stil staat, naar de jury kijkt, rechterhand naar achteren doet en knikt krijg je een 7. Hoe diep je knikt doet er niet toe. :n

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:29

Bellatrix schreef:
Thats_Me schreef:

Jij knikte te diep met je hoofd en daarom heb je een 5 :?
Sorry maar dat vind klinklare onzin. :+
Iedereen groet weer anders en zolang je (bij mij iig) stil staat, naar de jury kijkt, rechterhand naar achteren doet en knikt krijg je een 7. Hoe diep je knikt doet er niet toe. :n

en neem ook de tijd voor t groeten... zorg dat je netjes stilstaat voor je groet....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:33

Ja, en wacht ook even met wegrijden.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:40

Dat heeft die jury bij ons bij iedereen afgestraft. Als je te diep knikt beweegt je lijf en kan het zijn dat je paard dus aan loopt of onder je uit stapt. Dat is zijn redenatie. Beetje vreemd want op 95 procent van de protocollen stond dat toen.
Hij had nog meer van die vreemde dingen.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:45

Ik lees net het nieuwe FNRS regelement door, aangezien ik die doorgestuurd kreeg, omdat ik voor onze manege het regelement bij hou.

Daar staat in:

Tijdens de FNRS Proevendag kan maximaal 1 promotiepunt worden toegekend.
Een ruiter mag wel twee proeven rijden. (artikel 7B)

Betekent dit dat je wel twee proeven mag rijden, maar over de hele dag maar 1 pp/stempel kan halen/krijgen?

Toevallig, had ik hier vanavond een discussie over dat het vanuit de FNRS wel mocht, maar niet werd aangeraden, maar het dus niet in het regelement stond. Tot ik het nieuwe regelement door las.

Iemand die hier antwoord op kan geven?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:46

Hmm dat is wel apart...ik vind het iig geen goeie reden. :n

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:56

Klopt, het werd in het verleden wel vaker gedaan en nu is daar dus een regel over opgenomen in het reglement.
Ik heb het wel gezien in de praktijk en zag weinig verschil tussen eerste en tweede proef, tenzij er een soort clinic van gemaakt werd. Met het halen van meerder promotiepunten op 1 dag ga je natuurlijk een beetje voorbij aan het opleidingsidee.

essteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:02

Ik was weer eens aan t kijken bij die buitenrij certificaten en voor een echt ruiterbewijs. Overal zie ik alleen die van de FNRS staan is het echte ruiterbewijs afgeschaft ofzo ? of heb ik gwn niet goed gezocht? (voor de duidelijkheid dit is ter inspiratie)
Waarom is paard en leven ineens weg ? Heeft dit met de KHNS te maken?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:06

CBR ís toch van FNRS?

essteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:10

ja klopt , maar van de KHNS is nergens meer te vinden , word overal verwezen naar de FNRS.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:25

Geryon schreef:
Ik heb weer eens een vraagje..

Een tijd geleden heb ik een nieuw paspoort aan moeten vragen en erna nooit gebruikt. Maar in dit paspoort staat helemaal niets (behalve twee jaarzegels, derde krijg ik binnenkort), geen stempels. Nu wil ik weer FNRS gaan starten en weet niet waar ik precies was, f11 geloof ik.

Staat het in het bestand van de manege? Verder ben ik ooit knhs M1 startgerechtigd geweest (geen winst). Geen idee of dat ertoe doet!

Met groeten een big smile opzetten haha :D

Mijn manege houdt bij waar je bent, ook de niet-diploma F-proeven. Zal gewoon aan jouw manege vragen of de je verder kunnen helpen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:34

CBR wordt door de FNRS georganiseerd en CBR 3 komt overeen met het Ruiterbewijs van Stichting Recreatieruiter.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:08

Ik snap wel dat je maar 1 pp mag halen per wedstrijd aangezien je bij f proeven met 3, 4 of 5 pp's al door mag, en bij de knhs is dat 10.

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:20

Daarnaast wordt het voor maneges wel erg lastig denk ik, FNRS wordt hoofdzakelijk op manegepaarden gereden, als iedereen dan evt 2 proeven zou starten lopen de manegepaarden de benen uit hun lijf.