Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
.
. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel
. 
) 
. Niet aanvallend bedoeld ofzo
.
, iedereen moet het tenslotte leren
. 
) Snoevie schreef:natuurlijk,ook anky is ooit ergens begonnen
alleen word er in dit topic over manegeruiters gesproken,alsof ze een 'bijzondere' groep zijn,maar in ieder van de 'groepen' heb je toch talenten zitten en mensen die minder rijden?tenslotte houden we allemaal van paarden en vinden we het rijden leuk(als het goed is)
Snoevie schreef:Inderdaadnatuurlijk,ook anky is ooit ergens begonnen
alleen word er in dit topic over manegeruiters gesproken,alsof ze een 'bijzondere' groep zijn,maar in ieder van de 'groepen' heb je toch talenten zitten en mensen die minder rijden?tenslotte houden we allemaal van paarden en vinden we het rijden leuk(als het goed is)
. En ieder maakt de keuze wat hij wil doen met het rijden.
.
.
. oxer schreef:Ach laten de wedstrijdruiters onder ons eerst eens naar zichzelf kijken want als ik op een wedstrijd op het losrijterrein loop schieten de tranen me soms ook in de ogen hoor. Zo'n 80% van de ruiters zit chaggie op zijn paard trekt, schopt, rukt en plukt en de paarden lopen erbij of ze net hun laatste oortje versnoept hebben.
Nou geef mij dan maar die meiden bij mij uit de manegeles die met veel enthousiasme en plezier proberen om de paarden en zichzelf elke les weer naar een hoger niveau heen te rijden.
oxer schreef:Ik heb voor ik bij een handelsstal ging rijden 3 jaar op een manege gewerkt en daar de manegepaarden gereden en uitgebracht op wedstrijden. Ik ben in die tijd met drie verschillende manegepaarden Z geweest (1 in het springen 1 in de dressuur en 1 in zowel springen als dressuur) dus ga me nou niet vertellen dat alle manegeruiters niet kunnen rijden en dat alle manegepaarden stugge rotpaarden zijn want dat is gewoon niet waar.
Snoevie schreef:ik baal van mensen die neerkijken op manegeruiters......helaas zie je het nog maar al te vaak
oxer schreef:Ach laten de wedstrijdruiters onder ons eerst eens naar zichzelf kijken want als ik op een wedstrijd op het losrijterrein loop schieten de tranen me soms ook in de ogen hoor. Zo'n 80% van de ruiters zit chaggie op zijn paard trekt, schopt, rukt en plukt en de paarden lopen erbij of ze net hun laatste oortje versnoept hebben.
Nou geef mij dan maar die meiden bij mij uit de manegeles die met veel enthousiasme en plezier proberen om de paarden en zichzelf elke les weer naar een hoger niveau heen te rijden.

Sylleke schreef:We gaan van het ene uiterste naar het andere.
Nieuwe stelling
: Manegeruiters kunnen niet rijden, mensen met eigen paarden kunnen niet rijden. Niemand kan rijden...
Dat hoor je mij niet zeggen hoor. Ik zeg alleen dat jullie teveel in hokjes denken (manegeruiter= slecht/ ruiters met een eigen paard= goed) beoordeel gewoon iedereen op zijn eigen kunnen ongeacht of het een manegeruiter is of iemand met een eigen paard/verzorgpaard.
Ik geef les op de paardenclub en daar zie ik mensen met heel veel talent en mensen die nooit verder zullen komen dan 154 punten in een b-proefje en ik geef ook les op de manege waar ik zelf ook heb leren rijden en ook daar zie ik ruiters met veel talent en ruiters die het waarschijnlijk nooit echt goed zullen leren. Dus ik zie echt niet in waarom jullie onderscheidt maken tussen manegeruiters en andere ruiters. Ik zie namelijk alleen maar goede en minder goede ruiters en een goede ruiter is voor mij niet iemand die met veel spanning en dwang zijn paard door een z-proefje weet te rijden.
Oxer, wsl is het bij jullie een hele goede manege, daar twijfel ik niet aan, maar durf nu ook eens toegeven dat er veel maneges zijn waar het echt niet zo gaat...
Natuurlijk zijn er hele slechte manege's met slecht paardenmateriaal, slechte instructeurs en volle lessen maar op verenigingen kom je ook een hele hoop slechte instructeurs,slechte paarden en ongemotiveerde ruiters tegen dus het is gewoon een kwestie van je uiteindelijke doel goed voor ogen houden en dan zorgen dat je daar een passende leeromgeving bij vindt.
.
Jillie93 schreef:Waarom gaan jullie er allemaal van uit dat iemand maar 1x per week rijd ?
Ik rijd minimaal 2x in de week en afentoe 3x
oxer schreef:Ik heb geen één keer, maar dan ook geen één keer gezegd dat manegeruiters slechte ruiters zijn.Dat hoor je mij niet zeggen hoor. Ik zeg alleen dat jullie teveel in hokjes denken (manegeruiter= slecht/ ruiters met een eigen paard= goed)