Flurk schreef:Stef_Winston schreef:
Hier een filmpje (Let niet op instructie, hier heb ik trouwens normaal ook geen les van);
Hee is dit de maandagavondles?
Nee, donderdag.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
annebe schreef:Wanneer word de jury nou eens zo getraind dat alle neuzen 1 kant op staan en zich allemaal aan 1 protocol moeten optrekken?
liberty schreef:Kinderen van 6 jaar die na 5 lessen snappen wat de figuren zijn ben ik nog niet tegen gekomen hoor.
Lante schreef:Ik zeg ook niet dat ze na 5 lessen een proef kunnen rijden en die figuren foutloos rijden, maar dat ze weten waar de lijn ongeveer langs gaat als ik zeg: 'bij A een grote volte, van M naar K van hand veranderen of tussen H en K een gebroken lijn;. En je bent vast wel met me eens dat over het algemeen kinderen van 6 jaar de letters wel kennen..?
En je hebt natuurlijk geen idee hoe ik les geef en of je meer 'handigheidjes' hebt dan ik, beetje raar dat je dat hier zo neer zet...
Ik ben wel aardig onderlegd hoe je een kind iets moet leren, omdat ik in het speciaal onderwijs werk en met die ervaring leek het me wel leuk om ook eens wat hier te posten, maar dat is blijkbaar niet gewenst. De Orun cursus alleen is niet echt een cursus waar je wat leert over didactiek.
Ik ga er verder geen welles-nietes spelletje van maken, heb ik helemaal geen zin in, dus ik wens jullie verder veel succes!
Lauraa__ schreef:Ik heb een vraag, ik rij nu f11. Mijn paard, gaat heel gemakelijk achter de teugel in enkele passen middengalop op de volte e-b-e. Nu word ik daar al voor bestraft met een 3 of 4 voor me volte maar de meeste zeggen dat dat niet mag, omdat het niet gaat om aan de teugel enzo en dat het niet meteen zo afgestrafd moet worden.
Bellatrix schreef:Ja, zolang je geen figuur rijdt moet je gewoon over de hoefslag. Maar bij die volte moet je dus niet gewoon over de hoefslag in de hoeken maar die dus afsnijden, snap je?
Snoevie schreef:nee,je moet een halve grote volte maken. je start dus bij A met het maken van een grote volte,je rijdt alleen nu de helft. je maakt de 2e helft niet,normaal ga je van A tot X en dan weer naar A. nu ga je alleen van A tot X een volte rijden,en dan op X rechtuit naar B of E,en dan op de linker of rechter hand