Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:18

Bellatrix schreef:
pebsielover schreef:
In een F-proef is een 0 niet toegestaan toch? Wij hebben 2 jaar terug eens een jury gehad die aan redelijk wat mensen, waaronder ik, een 0 had gegeven. Ik reed toen F10 en had een 0 voor middendraf, 'niet getoond' stond erbij, ik reed toen op een 24 jarig Fjordje dat vooral bij de beginners wordt gebruikt en die gaat bij middendraf dus alleen sneller ipv ruimer. Achteraf had iemand contact opgenomen met de FNRS hierover en die zeiden toen dat dat idd niet mocht (in een F-proef), daarna heeft ze gelukkig nooit meer 0'en uitgedeeld in een F-proef.

Daarnaast heb ik ook nog wel eens geen punten gekregen voor een onderdeel toen ik viel in mijn F-proef(F7). Toen kreeg ik overigens ook geen punten voor 'De zit van de ruiter', is dit wel terecht?

Er wordt in principe geen 0 uitgedeeld nee. Ik doe het iig niet. Ik ga niet lager dan een 3 als heb ik dat ook nog nooit gegeven. Een 0 voor middendraf is ook belachelijk vind ik. := Als het niet getoond wordt geef ik een 5 of in de hogere proeven misschien een 4 maar nooit een 0. :n Maar geen punten krijgen voor je zit vind ik ook belachelijk.Je hebt toch je proef wel uitgereden na de val? Dan kan de jury toch je zit beoordelen :? En alle vakjes moeten ingevuld worden op het protocol.

@essteeg: ik was er niet bij natuurlijk maar wat deed ze dan dat ze een 0 kreeg? Ze galoppeerde wel? En wat stond er op het protocol?

Ik heb mijn proef idd uitgereden, al heb ik niet meer gegaloppeerd(ik was gevallen in de galop en twee dagen daarvoor was ik ook gevallen van datzelfde paard), voor de onderdelen die ik eigenlijk in galop moest doen heb ik ook geen punten gekregen, dat is begrijpelijk. Maar ik heb hem wel uitgereden tot en met het eind.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:19

Bellatrix schreef:
pebsielover schreef:
In een F-proef is een 0 niet toegestaan toch? Wij hebben 2 jaar terug eens een jury gehad die aan redelijk wat mensen, waaronder ik, een 0 had gegeven. Ik reed toen F10 en had een 0 voor middendraf, 'niet getoond' stond erbij, ik reed toen op een 24 jarig Fjordje dat vooral bij de beginners wordt gebruikt en die gaat bij middendraf dus alleen sneller ipv ruimer. Achteraf had iemand contact opgenomen met de FNRS hierover en die zeiden toen dat dat idd niet mocht (in een F-proef), daarna heeft ze gelukkig nooit meer 0'en uitgedeeld in een F-proef.

Daarnaast heb ik ook nog wel eens geen punten gekregen voor een onderdeel toen ik viel in mijn F-proef(F7). Toen kreeg ik overigens ook geen punten voor 'De zit van de ruiter', is dit wel terecht?

Er wordt in principe geen 0 uitgedeeld nee. Ik doe het iig niet. Ik ga niet lager dan een 3 als heb ik dat ook nog nooit gegeven. Een 0 voor middendraf is ook belachelijk vind ik. := Als het niet getoond wordt geef ik een 5 of in de hogere proeven misschien een 4 maar nooit een 0. :n Maar geen punten krijgen voor je zit vind ik ook belachelijk.Je hebt toch je proef wel uitgereden na de val? Dan kan de jury toch je zit beoordelen :? En alle vakjes moeten ingevuld worden op het protocol.

@essteeg: ik was er niet bij natuurlijk maar wat deed ze dan dat ze een 0 kreeg? Ze galoppeerde wel? En wat stond er op het protocol?

daarnaast wordt de middendraf vaak op de diagonaal gerevraagd... Aangezien je in ieder gevql de diagonaal rijdt toon je iig een deel van de oefening

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:19

Ik heb een vraagje, ik heb zowel met als zonder plastron gestart en allebei de keren een 7 voor verzorging van de ruiter. Terwijl ik veder hetzelfde aanhad. ligt dit aan de jury of mag je gewoon zonder plastron starten?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:21

liliekska schreef:
Ik heb een vraagje, ik heb zowel met als zonder plastron gestart en allebei de keren een 7 voor verzorging van de ruiter. Terwijl ik veder hetzelfde aanhad. ligt dit aan de jury of mag je gewoon zonder plastron starten?

Zonder plastron voldoe je officieel niet aan de reglementen...

de ene jury is daar strenger op dan de andere... officieel kan je dan een 5 voor je verzorging krijgen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:22

Ik vind het niet zo'n issue als iemand geen plastron draagt dus ja bij mij krijg je gewoon een 7.

Maar een protocol moet helemaal ingevuld worden, je mag geen vakjes leeg laten dus je had gewoon punten moeten krijgen...

essteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:26

Bellatrix schreef:
pebsielover schreef:

ZE gaf de goede hulp , maar dr paard wilde niet. Er stond bij zweepje?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:27

Hmm ik kan er verder niet veel over zeggen want ik was er niet bij. Heeft het paard helemaal niet gegaloppeerd?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:38

essteeg schreef:
Ja dat bedoel ik , het was bij het aangaloperen

Voor het aangaloperen is een 0 zeker niet gewenst. Zoals Bellatrix schreef, bij 3 weigeringen wel.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:40

[
pebsielover schreef:

Dat het paard niet wilde is natuurlijk geen excuus. Wat er bedoeld zal zijn is dat de gegeven hulp niet passend bij was bij wat dat paard op dat moment nodig had. Als een paard op een lichte hulp niet voldoende reageert, moet je natuurlijk je hulp wat duidelijker maken. Net als dat je niet ineens een te zware hulp mag geven. Het doseren van de hulp is net zo belangrijk, misschien wel belangrijker dan of je buitenbeen naar achteren ligt.

essteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 00:50

Ilja000 schreef:
[
pebsielover schreef:

Dat het paard niet wilde is natuurlijk geen excuus. Wat er bedoeld zal zijn is dat de gegeven hulp niet passend bij was bij wat dat paard op dat moment nodig had. Als een paard op een lichte hulp niet voldoende reageert, moet je natuurlijk je hulp wat duidelijker maken. Net als dat je niet ineens een te zware hulp mag geven. Het doseren van de hulp is net zo belangrijk, misschien wel belangrijker dan of je buitenbeen naar achteren ligt.

Bedankt !

saffiralove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:08

Hallo,
Ik had pas een proef samen met vriendinnen gedaan, met een examen dr bij ook.
Nu was de stempel bij mij in het paspoort ernaast gedaan en bij mn vriendinnen in het vakje, terwijl we even ver zijn. T is niet dat ik me hier reuze zorgen over maak ofzo maar ben benieuwd of dit een reden heeft :')
Ik had zo'n 213 punten (t was niet mn beste proef ooit :') :') , en mn andere vriendinnen 215 & 217)
Ook hadden we allemaal alvast een oefen examen gemaakt, en bij mij stond die niet ingevuld en bij de anderen wel haha
Alvast bedankt!

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:13

Dat moet je even op de manege navragen denk ik, die vullen het paspoort in

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:15

mijn laagste cijfer was en 4 voor een uitgestrekte draf in de f6, was bijna niet getoond, maar ikzelf voelde wel het verschil tussen normaal draven en wat de pony deed.

saffiralove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:25

Lolacabana schreef:
Dat moet je even op de manege navragen denk ik, die vullen het paspoort in

Oke, bedankt voor je antwoord

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:25

DeEenhoorn schreef:
mijn laagste cijfer was en 4 voor een uitgestrekte draf in de f6, was bijna niet getoond, maar ikzelf voelde wel het verschil tussen normaal draven en wat de pony deed.

er kan een verschil zitten in wat jij als ruiter voelt en wat de jury kan zien...

Een jury kan enkel beoordelen wat er zichtbaar is.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:15

Gelukkig hoef je in de F6 nog niet uit te strekken :+

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:20

ow, wacht :+

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:22

ik bedoel natuurlijk verruimen :D

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:25

geld nog steeds voor dat zien en voelen twee verschillende dingen zijn

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:28

dat klopt dan wel weer, weet je.. ik maak vaak vergissingen.. dat is menselijk

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:40

Ik kom even binnenvallen, ik heb binnenkort mijn eerste f proef, en mijn instructrice adviseerde dat ik kon beginnen met de f6(ik rijd nu bijna 8 jaar), maar wat verwacht de jury met een f6 proef? Moet je nagevelijk rijden? Ik heb namelijk geen idee haha. Ik heb trouwens alleen een witte rijbroek, verder heb ik niks wedstrijdachtigs, is dat heel erg? Ik kan het pas volgende week navragen op mijn manege.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:45

Kijk wat kleding betreft even goed in het boek van de fnrs...

nagevelijkheid is geen vereiste in de f6...

Zoek de proef op en neem hem goed door..

Denk bij de slangevolte aan de beenwissel op a-c lijn...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:49

sterreke98 schreef:
Ik kom even binnenvallen, ik heb binnenkort mijn eerste f proef, en mijn instructrice adviseerde dat ik kon beginnen met de f6(ik rijd nu bijna 8 jaar), maar wat verwacht de jury met een f6 proef? Moet je nagevelijk rijden? Ik heb namelijk geen idee haha. Ik heb trouwens alleen een witte rijbroek, verder heb ik niks wedstrijdachtigs, is dat heel erg? Ik kan het pas volgende week navragen op mijn manege.

Wat leuk dat je wedstrijden gaat rijden! Bij ons op de manege rijdt iedereen eigenlijk in normale rijkleding. Oftewel een nette rijbroek en een trui met lange mouwen of met manegetrui. Bij ons zie je eigenlijk niemand in wedstrijdkleding. Zelf reed ik op de vorige manege altijd in wedstrijdoutfit en nu in mijn Eurostar donker rode rijbroek met daarop een grijze trui met lange mouwen. Is dus ook beetje manege afhankelijk. Net als vlechten. Nu mag ik niet vlechten terwijl ik vroeger op andere manege juist moest vlechten.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:54

Oke bedankt :)
Op mijn oude manege (geen fnrs) reed eigenlijk iedereen zo als hij/ zij wou met de wedstrijdjes, ik reed altijd in zwarte rijbroek,wit shirt en een zwart/ grijs colbertje. Ik rij nu sinds september bij mijn huidige manege, dus voor mij is het nog niet bekend haha. Ik vraag het anders wel even na :) zeker omdat je met de proevendag ook genomineerd kan worden voor de zitcompetitie :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:59

Volgens de regels moet je in officieel tenue of manege tenue rijden. Heb je dat niet dan kan je een onvoldoende krijgen maar dat verschilt per jury. Voldoe je wel aan één van de 2 dan krijg je bij mij een 7. Maar draag je bijvoorbeeld een rode broek en zwarte trui om wat te noemen dan zou je bij mij een 6 krijgen. Een witte broek met zwarte trui is wel een 7 bij mij. Maar het verschilt echt per jury...