Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:25

Bellatrix schreef:
Ja, dat is de andere manier. :j

Maakt het dan ook nog uit in welke hand je de teugels vast houdt en welke hand je naar voren schuift?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:30

Volgens mij niet hoor.

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:32

Bellatrix schreef:
Volgens mij niet hoor.

Ok. Dankjewel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:33

Volgensmij niet, ik schuif mn buitenhand naar voren, mocht paardje naar binnen vallen kan ik hem sneller corrigeren :)

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:33

Joaltijd schreef:
Volgensmij niet, ik schuif mn buitenhand naar voren, mocht paardje naar binnen vallen kan ik hem sneller corrigeren :)

Das wel slim ja.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:37

Het maakt in principe niet uit... mits je paard niet afwijkt van de te rijden lijn... ( naar binnen vallen vanaf de hoefslag of slingerend op de diagonaal)

Lauraa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:30

ik heb zaterdag weer een proefje en de jury is Mevrouw v.d. Velden, is het iemand van bokt of heeft iemand anders haar een keer als jury gehad?

nana0909

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:14

Heb toch weer ff een vraagje

Het paard waar ik op rij moet na mij nog 2 x ma ik vind er fijn met elastiek ma als de andere zonder elastiek willen rijden vind de jury dat dan niet raar? Aangezien het paard ene x met elastiek rijd en andere x zonder in de les dus vandaar me vraag

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:24

Bij ons niet. Ik reed een pony elke week en reed dus zonder bijzet. De mensen daarna gewoon met simpelweg omdat ze hem anders simpelweg niet houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:51

Hier ook geen problemen :)
(martingaal)

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:12

Ik heb ook nog weer een vraag...over de Vaardigheidsproef Va-2. Ik ben aan het oefenen geweest in de les voor de wedstrijd zondag, maar nu lijken de onderdelen 1 en 2 van de proef voor meerdere interpretaties vatbaar te zijn. Ik kwam er met de instructrice niet uit wat ik hier hoor te doen. Is er hier een jurylid die deze proef al eens heeft gejureerd en/of weet wat de bedoeling is?

De onderdelen van de proef (versie april 2008, of is er nog een nieuwere sinds de afschaffing van Caprilli?):
1. A-X binnen komen in arbeidsstap, bij D tussen het poortje halthouden en groeten
2. Voorwaarts in arbeidsdraf, C rechterhand

Is het nu de bedoeling dat ik A-X binnenkom in stap, bij D halthouden en groeten tussen het poortje, tot X in arbeidsstap, dan overgang naar draf en bij C op de rechterhand?

Of is het de bedoeling dat ik A-D binnenkom in arbeidsstap, bij D halthouden en groeten tussen het poortje en vanuit halthouden een overgang maak naar arbeidsdraf (met zo nodig een pasje stap) en dan bij C op de rechterhand?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:39

Je moet tussen het poortje bij D Halthouden en groeten. Vanuit daar draaf je richting C en gaat dan naar de rechterhand...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:09

Eigenlijk staat het er gewoon goed. Je komt eerst A-X binnen in stap. Bij D staan pionnen waartussen je gaat halthouden en groeten. Vervolgens draaf je aan en ga je bij C op de rechterhand. Oftewel gewoon doen wat er staat.

A-X in stap staat er alleen maar bij zodat je weet dat je bij A moet afwenden en dan in een rechte lijn richting de x stapt. Dat betekent niet dat je door moet stappen naar de X.

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:06

Dank je wel beiden! Het was ons gewoon niet helemaal duidelijk wat er bedoeld werd.
Morgen nogmaals oefenen en dan zondag for real :D !

Sassie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:29

Hoeveel punten zijn maximaal haalbaar bij een f3 proef? En wat is dus het hoogste cijfer wat een jury kan geven?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:30

een 10 :+

essteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:37

Mijn vrienddin had in haar V2 proef een 0 op dr protecol , mag dit ? Ze heeft wel pogingen tot gedaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:38

Ja, dat mag. Vaardigheid bedoel je toch? Een hindernis 3x geweigerd is een 0 en -6.

essteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:47

Ja dat bedoel ik , het was bij het aangaloperen

essteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:47

bedankt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:50

Ze heeft een 0 voor het aangalopperen :?

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:54

In een F-proef is een 0 niet toegestaan toch? Wij hebben 2 jaar terug eens een jury gehad die aan redelijk wat mensen, waaronder ik, een 0 had gegeven. Ik reed toen F10 en had een 0 voor middendraf, 'niet getoond' stond erbij, ik reed toen op een 24 jarig Fjordje dat vooral bij de beginners wordt gebruikt en die gaat bij middendraf dus alleen sneller ipv ruimer. Achteraf had iemand contact opgenomen met de FNRS hierover en die zeiden toen dat dat idd niet mocht (in een F-proef), daarna heeft ze gelukkig nooit meer 0'en uitgedeeld in een F-proef.

Daarnaast heb ik ook nog wel eens geen punten gekregen voor een onderdeel toen ik viel in mijn F-proef(F7). Toen kreeg ik overigens ook geen punten voor 'De zit van de ruiter', is dit wel terecht?

essteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:56

Bellatrix schreef:
Ze heeft een 0 voor het aangalopperen :?

Jaa in de V2

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:15

Als je niet aan bent gegaloppeerd dan is het wel begrijpelijk dat je een 0 hebt gekregen, dat is dan immers niet getoond en in de V2 moet je dat echt wel laten zien.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:16

pebsielover schreef:
In een F-proef is een 0 niet toegestaan toch? Wij hebben 2 jaar terug eens een jury gehad die aan redelijk wat mensen, waaronder ik, een 0 had gegeven. Ik reed toen F10 en had een 0 voor middendraf, 'niet getoond' stond erbij, ik reed toen op een 24 jarig Fjordje dat vooral bij de beginners wordt gebruikt en die gaat bij middendraf dus alleen sneller ipv ruimer. Achteraf had iemand contact opgenomen met de FNRS hierover en die zeiden toen dat dat idd niet mocht (in een F-proef), daarna heeft ze gelukkig nooit meer 0'en uitgedeeld in een F-proef.

Daarnaast heb ik ook nog wel eens geen punten gekregen voor een onderdeel toen ik viel in mijn F-proef(F7). Toen kreeg ik overigens ook geen punten voor 'De zit van de ruiter', is dit wel terecht?

Er wordt in principe geen 0 uitgedeeld nee. Ik doe het iig niet. Ik ga niet lager dan een 3 als heb ik dat ook nog nooit gegeven. Een 0 voor middendraf is ook belachelijk vind ik. := Als het niet getoond wordt geef ik een 5 of in de hogere proeven misschien een 4 maar nooit een 0. :n Maar geen punten krijgen voor je zit vind ik ook belachelijk.Je hebt toch je proef wel uitgereden na de val? Dan kan de jury toch je zit beoordelen :? En alle vakjes moeten ingevuld worden op het protocol.

@essteeg: ik was er niet bij natuurlijk maar wat deed ze dan dat ze een 0 kreeg? Ze galoppeerde wel? En wat stond er op het protocol?