Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesNatje

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 19:16

Hoi,
Ik heb een vraagje. Elke proef rijd ik op hetzelfde paard, maar zij heeft een redelijk onrustige hoofd/halshouding. Ik dacht dat ik ooit ergens gehoord had dat je daar niet op mag afgerekend worden, omdat er bij een f proef alleen naar de ruiter wordt gekeken en niet naar het (manege)paard? Ik rijd trouwens de F8. Nu stond er bij een aantal punten onrustige hoofd/hals houding, en hierdoor zijn mijn punten ook behoorlijk omlaag gegaan.
Dus mijn vraag was of het klopt dat daar normaal niet naar gekeken wordt? Of heb ik dat mis? :)

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:37

Oortje geen probleem, maar uiteraard wil ik dat ook wel van te voren weten. Sommige mensen kunnen medisch gezien bijvoorbeeld hun benen niet lang houden. Dan wil ik dat ook weten. Het zal dan niet zijn dat je er gelijk een 7 voor krijgt, maar een 5 zal het dan ook niet heel snel worden.

Doorzitten moeilijk neem eens een paar zitlessen. Dat is het enige naast veel oefenen wat helpt.

Onrustig hoofd wil ik van te voren ook graag weten. Het kan dan ook wel lastiger zijn om je figuren goed te rijden, misschien heb je daarom lagere punten?

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:41

Ik heb geen idee, bij andere jury's heb ik er nog nooit commentaar op gehad..

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:09

bedankt!
Ik ga donderdag in de les vragen om veel te mogen doorzitten :j want alleen al door te gaan doorzitten gaat het naar mijn idee wel steeds beter.. gewoon lange zijdes, daarna volte en zo door. ik moet nml. door een S van hand veranderen, vandaar dat ik dit dus ook in voltes en halve volte halve baan wil proberen

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 16:56

Toevallig iemand die volgende week zondag in egmond moet jureren?

Tis al bijna, heb er super veel zin in! Ben ontzettend benieuwd naar hoe m'n paard t gaat doen :) Hoop op een leuke 1e ervaring voor haar

We hebben iig al een kapsel voor der gevonden :') Weinig bleef goed zitten, knotten was geen doen met die lange manen en hengstenvlecht ook niet zon succes.
Dit was de eerste x dat ik een visgraatvlecht bij der heb gemaakt, staat erg gaaf! Zit ook nog eens erg stevig!
Afbeelding
Hij moet nog wel ff een stukje rechter! Maar dat komt goed :j

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:06

Leuke manier van vlechten! Nog niet eerder gezien!

Ab2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:19

Ik had gister een proefje in de f4 :) Ik werd eerste met 227 punten ;) Ik heb alleen heel vaak een zes voor m'n beenligging.. Weet iemand hoe ik er een zeven van kan maken, of eigelijk, hoe ik mijn benen stiller kan houden want daar ligt het aan..

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:20

als het gaat om je benen stiller houden is t echt met name oefenen, oefenen, oefenen... probeer er iedere keer dat je rijdt er op te letten...

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 00:38

Ik had vandaag ook proefje. F7 voor de 2e x, gehaald met 217 punten, 5e vd 11 :) staan ook nuttige tips op mm protocol waar ik nu aan ga werken.. volgende x f8 :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 09:06

Ik heb 16 februari F9 voor de eerste keer.
Ik doe met het paardje van me vriendin waar ik nooit op rij :P
ze zei dat ik geen punt moest verwachten, ik heb er nog maar 1x een beetje opgehobbeld.
Dus ben benieuwd

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:25

Vandaag 3e geworden met 213 punten :D

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:03

Gefeliciteerd!

Wij zijn morgen aan de beurt! Ben zo ontzettend benieuwd, hele nieuwe ervaring voor paard :D

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:12

Ik weet niet zeker of het hier bij kan, maar het leek mij het meest logische.
Ik heb al een tijd geleden een onderlinge wedstrijd gereden op de manege ( geen idee van niveau ). Ik moest in het proefje c-x halve grote volte links en x-a halve grote volte rechts. Daar staat het commentaar bij: Voltes niet op hoefslag. Wat bedoelen ze daarmee?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:43

Misschien dat je de hoefslag niet geraakt hebt en dus de halve voltes te klein gereden hebt.
Of je bent te lang op de hoefslag gebleven, waardoor je geen halve voltes gereden hebt en ze dus niet rond genoeg zijn. Een volte heeft namelijk 4 raakpunten op de hoefslag en heel officieel raak je de hoefslag verder dus niet. Een halve volte heeft dus 3 raakpunten: C, het midden van de H en E, en de X is een raakpunt.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:45

En dan hetzelfde rechtsom (wel andere letters :P )

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:54

Ik reed ook op die letters ( kan meer op de hoefslag geweest zijn dan ik dacht ), maar anderen die deden dat ook en kregen er geen commentaar op bij de zelfde jury. Zoiezo waren de punten al wel raar maarja.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:04

Heeft natuurlijk ook te maken met de hulpen die jij geeft, het effect daarvan etc. Het is een totaalplaatje.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:59

Wilde even laten weten dat de wedstrijd zondag goed ging! Ze was super braaf zo op nieuw terrein, en we hebben ook gegaloppeerd! Haha, zelfs een 7 voor gekregen dus blij dat we het maar gewoon probeerde :j

We hebben 215 punten gehaald, totaal niet verwacht, was ook niet m'n doel, dus wel trots op paard! We gingen namelijk enig slingerend en hard hinnikend de bak door, maar ze vond het wel leuk haha dus het was een super 1e ervaring :j Nu lekker wat vaker een proefje mee pakken, dan komen we er ook wel dressuurmatig!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:44

Ik heb zondag een proefje
Ik rij nu op een paard van me vriendin in de F9 maar hij maakt de overgangen heel abrupt, wordt dat streng gerekend in de F9?

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:33

In de f9 wordt er wel verwacht dat je een nette overgang kan maken ja, maar als jij netjes handelt (overgang goed voorbereiden) krijg je in principe geen minpunten denk ik.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:01

Okee want mijn eigen pony is gewond waardoor ze niet kon
en ik rij nu al de hele week maar dat is heel anders dan hoe ik me eigen pony rijd :D
bedankt iig voor je antwoord :)

Xreneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:24

een vraag van hier op de manege:
als je L1 rijdt en je zou naar L2 mogen, is het dan toegestaan om een F10 te starten aangezien ze bij de KNHS al op hoger niveau start.? zonder dat ze BM mee doet.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:31

Nee, je mag hoogstens F6 starten.

Xreneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:54

ooh sorry misschien wat onduidelijkheid vanaf mij maar ze mag officieel al F10 starten daar is ze op dit moment. alleen vonden wij dat niveau verschil wat te groot, vandaar vroegen we ons af of daar een bepaalde regel voor is binnen de FNRS

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:58

Nee. Ik heb een meisje dat zowel KNHS L2 start als F11 nu. Dat maakt niets uit.

De KNHS en de FNRS letten ook op andere dingen. Je kunt bij wijze van spreken KNHS M1 winst rijden en F8 geen winst omdat je slecht scoort op bv. houding en zit.