beware of the penny ........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:28

108078 schreef:
Nee die was oorsprongkelijk van het JA.
Ik moest een gebruikersnaam hebben die andere niet konden hebben, en eentje die ik kon onthouden, dus werd het die :+
Zit nu wel op het Horizon ja ;)

Hoe ben je daar achtergekomen ? :o

Ik zit zelf ook op het Horizon :P 104748
En omdat er staat dat je in Alkmaar woont ging er een lampje branden. :)*
Laatst bijgewerkt door tinkerfunss op 17-01-12 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MyLittleLove

Re: beware of the penny ........

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:55

M3lisss schreef:
PuurxNatuur schreef:
maar voor de rest wel arme shet ;( Maar staartriem is niet erg..

*Alert!*

Ik pies bijna in m'n broek _/-\o_

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:36

Oh, er komt ineens nog een leuk penny-moment in me op!
Was ongeveer een maand geleden.

Op het paardenspel Howrse had een meisje van de manege mij uitgenodigd als vriend. Ik had haar geaccepteerd en ging even op haar profiel kijken. Dat meisje verzorgt een pony op de manege, maar op haar profiel stond geschreven dat die pony van haar was, dat het een nakomeling van 'een heel bekend dressuurpaard' was en dat ze er M2 dressuur mee reed. :') Volgende dag ben ik naar haar toegelopen, en heb gezegd dat ik het heel cool vond dat die pony eigenlijk van haar was en dat ze al zo hoog reed. Meisje heeft me vervolgens niet meer aangekeken en de hele tekst van haar profiel gewist. _O-

108078

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:02

tinkerfunss,

Oh haha , ik snapte er helemaal niets van dat iemand dat wist :')
Vooral niet als dat mijn nummer nog van het JA was... _/-\o_

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:01

@ Kandor: ik heb ooit precies hetzelfde als jij meegemaakt!! Dat meisje reed dan Z dressuur en M springen stond er... Ik kwam haar toevallig tegen, en heb haar toegevoegd als vriend. Dacht dat de hint wel duidelijk genoeg was, heb er niks meer van gezegd verder, moet ze ook helemaal zelf weten. Maar zou mezelf wel kapot schamen als ik diegene was!!

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:07

RubyRed schreef:
@ Kandor: ik heb ooit precies hetzelfde als jij meegemaakt!! Dat meisje reed dan Z dressuur en M springen stond er... Ik kwam haar toevallig tegen, en heb haar toegevoegd als vriend. Dacht dat de hint wel duidelijk genoeg was, heb er niks meer van gezegd verder, moet ze ook helemaal zelf weten. Maar zou mezelf wel kapot schamen als ik diegene was!!

Tsja, van die paardenspellen zitten vaak helemaal vol met penny's. :P

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:09

Dit meisje was toch al 16 ofzo, dacht dat ze de penny-fase al wel voorbij was..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:14

tinkerfunss schreef:
idefix4 schreef:
Tinkerfuns: Wel raar dat een tantezegger van zo'n amazone dat nog uitgelegd moet krijgen. En een heftig verhaal. Ben je niet op je WA aangesproken? Hoe zit het in zo'n geval met aansprakelijkheid? Tja, jij hebt haar dan natuurlijk niet de opdracht gegeven om je paard te aaien...

Het is niet mijn paard hoor, mijn 'verzorg'paard. Aangezien de hele stal dit van dit paard weet, en deze penny er nog op aangesproken werd dat ze niet zomaar paardjes moet gaan aaien, heeft de eigenaar van het paard gezecht, 'eigen verantwoordelijkheid'. We hebben er nooit meer wat van gehoord, heb dr ook niet meer gezien. De mensen op stal waarschuwen nu wel extra bij nieuwe mensen. Dit paard staat ook in een rustiger hoekje waar minder mensen komen en achter traliewerk. En als het meisje een beetje verstand had van paardentaal (oren altijd in de nek) had ze ook geweten dat dit geen pennypaard is.

Goewie! En hij heet shadow?? _O- (Sorry, ik kon de vergelijking niet laten. :') )Dit is wel het pennypaard pur sang. Maar idd zie ik het ook wel als eigen schuld dikke bult.

108078: Geweldig! Mijn dochter heeft de nieuwste penny en daar zit, jawel, een dvd'tje bij en daar rennen allemaal schone tinkers door een wei. Dat kan je bij jou dus zien! Ik vond het bijna utopisch om al die schone paarden in de wei te zien. Wie zet er nou een schoon paard op de wei. :+ Die van mij zijn altijd met één keer met de ogen knipperen van voor tot achter onder de bagger. Of het moet, zoals nu, vriezen, dan ligt de klei blijkbaar minder prettig.

Ik ben dan heel penny blijkbaar, want ik vind rijden met sperriem niet zielig, maar ik heb een heftige discussie gevoerd met de instructrice over de pony van mijn dochter. Die móest ook een sperriem om zijn mond. Bij die pony moet ie wel heel strak, want anders zit ie het hele uur te wurmen om hem van zijn neus af te krijgen, met succes! Hij heeft er echt een hekel aan en ik ben dus wel anti-kaken dichtbinden-omdat-dan-het bit-vaster-ligt-in-de-mond... Alsof ie daar tanden heeft om het vast te houden. Kom op zeg! En dat was een Orun instructrice die dat stond te beweren. _/-\o_

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:08

idefix4 schreef:
Goewie! En hij heet shadow?? _O- (Sorry, ik kon de vergelijking niet laten. :') )Dit is wel het pennypaard pur sang. Maar idd zie ik het ook wel als eigen schuld dikke bult.

Nee helaas, het is de levensgevaarlijke Joris! :+ haha! Ik kan ook moelijk in de paddock een bortje om zn nek hangen met 'bijt'. Miss dat ik ooit nog eens een neusbontje bestel met Bijt erop!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:11

Ja, dat kan je overwegen idd, maar ja, zou je daar een echte penny mee afschrikken? :+

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:13

idefix4 schreef:
Ja, dat kan je overwegen idd, maar ja, zou je daar een echte penny mee afschrikken? :+

Vrees van niet nee, haha! een plaatje erbij doen van die vinger?? }>

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:21

Als ze Liza heten, zullen ze het als een uitdaging zien, maar ja, dan zijn ze wel gewaarschuwd hè? _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:36

Wat een geweldig topic dit :')

Zie inderdaad wel eens reacties langskomen van 'Penny Alarm' en dergelijke en moet dan altijd weer lachen om de antwoorden die hierop volgen van de desbetreffende penny! :=

Die Hyves reacties kan ik niet eens lezen, wat een verschrikkelijk taalgebruik een afkorting oké... in een sms gebruik ik ook indd of iig maar dat is belachelijk.... :P

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:26

quote van een zeer waarschijnlijke penny over hoeveel geld ze uitgeeft aan haar B-ponytje!
zeer lachwekkend

.. schreef:
ik ben wel heel veel kwijt per maand dit is mijn lijst
zadel (1900)
hoofdstel (200)
setje peeskappen en dekje (150)
winterdeken 550gr (200)
tussen deken (100)
onderdeken (50)
zweetdeken (50)
onderdeken(50)
uitrijdeken(50)
zweep (20)
cap(100)
rijbroek(50)
laarzen(150)
handschoen(10)
springschoenen(20)
poetspullen(100)
invlechtspullen(10)
antiklit(20)
hoefvet(10)
brokjes(10)
longeerlijn(20)
longeerzweep(20)
elastiek(10)
slof(10)
martegaal(15)
tiereman(40)
borsttuig(50)
halster(15)
halstertouw(10)
DIT ZIJN BIJ MIJ NODIGE SPULLEN
STAL:
500 euro voor stal
15 euro wortelen op zaterdag
100 bix
100 hooi
200 kuilgas
100 water
50 uitmesten
15 liksteen
120 hoefsmit
en nog veel meer

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:54

Nou nou, dat is een hoop geld ;)

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:00

haha vooral de 100 euro aan water vond ik vrij lachwekkend, :+

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:07

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:14

Of 500 euro voor een stal moeten betalen en dan ook nog zelf het voer.. juist ja.

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:19

en hebben jullie ook voor meer dan 1000000 euro hulpteugels aan je paard hangen? :+

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:21

:j je weet maar nooit wanneer je het nodig hebt, dan kun je het beter alvast in huis halen! Ik heb ook 60 verschillende bitten, verschillend in scherpte, breedte, en natuurlijk ook alle varianten dan...! Super belangrijk :j

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:25

Hahaha!! Ik heb ook altijd 4 sadels! net welke bui ik heb, alleemaal peperrduur! zeker 500 sjabrakken, net wat me leuk lykt voor die dag!
En voor mn powny heb ick 4 karren staan, ook wat me aanstaat die dag.. en pappie betaalt aaalles!

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:27

haha ja, want ik he met het buitenrijden ook weer een ander zadel nodig he!
Ohja en als ik dan naar de les ga doe ik weer een ander zadel op, eentje met diamantjes,
en een bijpassend hoofstel dekje, bit martingaal thiedeman en de rest natuurlijk

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:28

En voor mn powny die amper onder sadel ryd heb ik ook een stang&trens, en slof erby, hy is zooooo wild!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:37

Ick rij met martingaal, thiedeman en slof tegelijk... kan mn poownie anders écht niet houden... en heb natuurlijk wel de duurste, want anders is het niet goed genoeeeeg.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:50

We moete gwoon un keer un mieting doewn! kyken wie de wildste pown heeft, en de duuurste spuulen! WeDde dat Ick winn!