Heb net mn F7 proef gereden, ging super! Had 225 punten en ben 1e geworden, de jury had erbij geschreven dat ze het een leuke en enthousiaste proef vonden!
Burtzle
Geplaatst: 25-01-14 20:29
Bij de vrije stap had ik een 5, ik stond mn handen wat toe, en gewoon tempo gestapt verder, wat houdt dit precies in?
Vrije stap is mij trouwens ooit uitgelegd als 'netjes blijven zitten, goed tot aan c rijden en hoek door en bovenlijn van de hals horizontaal', dit lijkt mij de beste uitleg voor dit onderdeel.
Laura_
Geplaatst: 25-01-14 21:19
Ik laat altijd teugels paar cm langer worden, zodat zn hals horizontaal kan zakken, niet belonen tot na de hoekletter, wel meteen daarna (daar wordt volgens mij ook naar gekeken) door blijven stappen en zelf netjes blijven zitten.
Ik heb vrijdag mijn 1e pp gehaald in de F12 met 212 punten. Maar bij de oefening: 20. E-X-H Linksomkeert heb ik een 5 en staat er achter: Over de X gereden. Uhm je moet toch over de X, iemand enig idee wat de jury hiermee bedoelt heeft?
Denk dat ze ook bedoelen dat je te ver bent doorgereden en niet precies onder de X
Ceetje_bokt
Geplaatst: 26-01-14 18:16
Ik rij in de lessen met een oortje omdat ik slechthorend ben en dat werkt perfect. Vandaag voor de tweede keer f4 en had nu een voorleester die én een fout maakte én die ik twee keer echt niet verstond. Heel vervelend natuurlijk, ben gelukkig rustig gebleven en mocht iets opnieuw doen van de jury. Maar nu mijn vraag: mag ik tijdens de proeven ook met mijn oortje rijden? Ik heb het gevraagd aan dit jurylid en hij (jawel! Een hij, dat zie je niet zo vaak) had geen bezwaar, mits hij het vantevoren zou weten. Hoe denken de andere leden en/of de fnrs hierover? Proef uit mijn hoofd leren is geen optie, dus die tip hoef ik niet P.S. Toch 220 punten en dus PP in de pocket
Van mij mag je met een oortje rijden, heb dat vaker in mijn ring gehad hoor.
Ceetje_bokt
Geplaatst: 26-01-14 18:34
Had ik dat geweten twee weken terug, is er een algemene regel voor vanuit de fnrs? Ik weet wel dat ze bij de knhs regels mbt dispensatie voor zijn, maar daar zijn de belangen van de ruiters anders dan bij de f proeven.
Laatst bijgewerkt door Ceetje_bokt op 26-01-14 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt