Vandaag heb ik de f3 gereden! Ging tegen mijn verwachting in super goed! Het was meer dan een jaar geleden dat ik een proefje reed dus ik starte lekker makkelijk f3. Ik had 216 punten en een wit lintje! (Derde)
Gefeliciteerd! Stond er nog commentaar op je protocol waar je wat mee kan?
manon_goldy
Geplaatst: 19-01-14 21:26
Bellatrix schreef:
Gefeliciteerd! Stond er nog commentaar op je protocol waar je wat mee kan?
Ja dat ik op mijn voeten/onderbenen moet letten, dat wist ik al. En dat ik te vroeg beloonde, dorito schrok toen de deur openging en sprong een stukje op zij indeplaats van wegterennen. Maar ik heb mijn handhouding verbetert! Daar kreeg ik altijd een 5 voor maar nu een 7
Voor de eerste keer F9 gestart gister. Wat een moeilijke proef zeg, ik zweette peentjes. Was een keer de weg kwijt en reed de verkeerde kant op. Maar we hebben een mooie 209 punten weten te behalen, alleen niet geslaagd. Volgende keer beter, er stond ook een leuk commentaar op mijn proef wat ik zelf wel wist
Ik moet binnenkort F12 en ik ben nu al zenuwachtig
Het paard waar ik op rijd vindt het heel moeilijk om der hoofd goed stil in de aanleuning te houden (is de voornaamste reden dat we nog geen KNHS starten, ik wil het goed hebben ). Zouden jullie mij daar in elk onderdeel op afrekenen zoals bij de KNHS of alleen bij t laatste punt (nageeflijkheid)?
Volgens mij alleen laatste onderdeel. heb gisteren zelf de F12 gereden en had een 5 voor nageefelijkheid. Maar mn paard liep ook echt te drammen en heel onrustig met zn hoofd. Maar heb wel mn proef gehaald met 215. Vraag me niet hoe, want het ging echt bagger..
Elk onderdeel dat een paard niet nageeflijk is kan nooit een 7 worden. Verder is eea natuurlijk afhankelijk van de hulpen etc etc.
Tilmar
Geplaatst: 20-01-14 10:33
Bij mij werkt het ook wel meer door dan alleen het onderste punt. Je kan natuurlijk gewoon minder goede figuren rijden als het paard tegen de hand is of als er geen contact is. En wat Ilja zegt, het ligt ook aan de hulpen die gegeven worden.
Als er een mooie constante verbinding is en netjes gereden wordt dan kan ik het gebrek aan nagefelijkheid nog wel door de vingers zien. Het is natuurlijk best moeilijk met een manegepaard. En ik zie liever die mooie constante verbinding dan een paard dat met veel geruk en gepluk naar beneden gesjord wordt.
Hoe kijken jullie er naar als jullie weten dat het een eigen paard is? Wat Tilmar hier boven zegt, dat gebrek aan nagefelijkheid zie ik soms nog door de vingers als er een constante verbinding is, omdat het met een manegepaard best lastig is. Als jullie weten dat het een prive paard is, nemen jullie dit dan strenger mee in de beoordeling?
Met een eigen paard ligt de lat wat nagevelijkheid bij mij iets hoger dan bij een manege paard. Ook omdat je dan meer tijd hebt om hier op te oefenen...
bij een manege paard accepteer ik inderdaad een constante verbinding ook... zolang het paard niet tegen de hand is.. bij een eigen paard verwacht ik in de f12 wel echt nagevelijkheid
Eigen paard of manegepaard doet er voor mij niet toe. Sommige mensen met een eigen paard rijden minder dan sommige mensen op een manegepaard. Het is niet aan mij om te beoordelen hoeveel oefen-uren iemand kan, mag of wil maken. Ik beoordeel wat ik ter plekke zie en toets dat aan het niveau dat bij een bepaalde proef hoort. Niets meer, niets minder.
Ik hoef ook niet perse te weten of de combinatie in de ring een 'eigen paard' of een manegepaard heeft. Ik jureer wat ik zie. Elke combinatie moet aan de eisen van een bepaald niveau voldoen.
Dat is denk ik een vraag die je beter aan jouw instructeur kan stellen.
ynskek
Moderator Algemeen
Geplaatst: 20-01-14 22:09
Bij een vrije stap laat je je teugels iets langer zonder dat het hals strekken word... blijf mooi actief stappen en pas belonen als je de eerste hoekletter voorbij bent
DeEenhoorn
Geplaatst: 20-01-14 22:35
Volgende week de startlijst op de site! weet ik eindelijk hoelaat ik rij, op welk paard weet ik waarschijnlijk al... hopelijk rij ik rond een uur of 1 a 2... ben best een beetje zenuwachtig nu al, maar doe er niets tegen... dan krijg ik alleen maar medicijnen (=onnodige troep in dit geval) binnen..
Ilja000
Geplaatst: 20-01-14 22:54
ynskek schreef:
Bij een vrije stap laat je je teugels iets langer zonder dat het hals strekken word... blijf mooi actief stappen en pas belonen als je de eerste hoekletter voorbij bent
Kleine aanvulling: neus mag tot boeghoogte zakken.