Ja, er komen allerlei varianten voor, van alleen eigen lesklanten, tot lesklanten met paard van buitenaf, tot combinaties van buitenaf die geen lesklant zijn... Inderdaad gewoon per bedrijf informeren naar de mogelijkheden.
Ik had een vraagje Kijken jullie bij de wedstrijdkleding ook naar kwaliteit? Ik heb wel gewoon een complete officiële set, alleen dan wel goedkope handschoenen ipv 50 euro handschoenen & een beetje wijde rubberen laarzen ipv Petrie's.
Ik had een paar posten terug een vraag geplaatst over de punten. Ik heb het nog even nagevraagd aan diegene maar ze heeft wel de promotiepunten in het paspoort staan plus stempel, maar ze heeft nu f6 gedaan en hoefde geen theorie te doen en heeft geen diploma. Volgens de manege kan ze nu verder met f7 en dan zal dit ook gewoon afgestempeld worden. Is dit een probleem, kan ze nu bij een andere manege ook gewoon f7 starten of moet ze dan opnieuw beginnen? Want ik weet niet of het nu echt officieel volgens de fnrs gaat?
Op een andere manege kan ze geen F7 starten, omdat bij de FNRS het behalen van de F6 niet geregistreerd is.
kaylee
Geplaatst: 11-01-14 15:51
hoi , ik heb ff een vraagje. Bij ons op de manege hebben ze ingevoerd dat we 4 pomotiepunten moeten hebben , vooheen was dit altijd 3 punten. Mogen ze dat doen of is dit een verandeing van het regelemend.
Op mijn protocollen van de laatste twee proeven (F3 en F4) heb ik resp. Een 6 en een 5 (bedankt Bellatrix )voor halsstrekken gekregen met de opmerking erbij: (veel) meer ruimte geven. Nu heb ik altijd geleerd dat je zoveel ruimte geeft als je paard neemt omdat je geen contact met de mond mag verliezen, dus als hij niet zo diep gaat, laat ik de teugels niet losser. Hoe willen de juryleden dit onderdeel graag zien? Teugels losser laten en daarmee het contact verliezen? Of iets anders?
Ik had zelfs tot F8 de teugels in een boogje met halsstreken
ynskek
Moderator Algemeen
Geplaatst: 17-01-14 10:38
In de f3 en f4 moet je de teugels helemaal los laten... het gaat er om dat als ruiter ook in balans kan blijven zitten zonder de steun van je teugels. ..
Vanaf de f6 moet je het paard daadwerkelijk naar beneden rijden en je hand laten volgen...
let er bij het teugels op maat maken op dat je altijd met je buitenteugel begint
Heb ik je die cijfers gegeven? Maar idd, in de F3 en F4 wil ik ze zo los mogelijk zien en zo lang mogelijk.
Ceetje_bokt
Geplaatst: 17-01-14 12:37
Jep, afgelopen zondag in Ermelo, maar ik had ook een 8 voor afwenden en ondanks dat ik mijn paard niet in een keer halt kon laten houden bij het groeten, kreeg ik toch een 7. Streng maar rechtvaardig Dat ik contact mag verliezen wist ik dus niet, maar zondag ga ik weer F4 rijden en dan ga ik tot het einde van de teugels haha. Ik vind het zo knullig staan, teugels in een boog, maar wie ben ik?
Oh, dat was ik dan ja. Als ik je een 8 voor afwenden heb gegeven dan was dat omdat je kaarsrecht op de letter reed en op mij af. Dus die 8 is verdiend. En jij nam volgens mij goed de tijd om je paard stil te zetten zonder te trekken enzo dus dat beloon ik dan idd met een 7.
Ik vond zelf niet dat ik scherp gereden had, maar toch een pp in de pocket. Inderdaad halthouden ging niet goed (en van hand veranderen verstond ik niet en realiseerde voorbij m dat ik naar e moest... heb maar iets leuks gedaan, was gelukkig in de hoek die je vanuit de auto niet zo goed kon zien want een 6) Zondag voor de tweede keer F4 rijden en dan maak ik de niet meer de 'fout' om contact te willen houden. Ik wil over 4 jaar in de F12 zitten, dus ik moet veel proeven rijden. (dat niveau heb ik ca 25 jaar geleden ook gehad maar toen bestonden de F-proeven nog niet, toen had ik L1 met winstpunt)