Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Burtzle

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:49

Ik heb de F1 en F2 overgeslagen.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:13

ik in de F1 4pp gehaald, en in de F2 had ik er 3. maar dit was mijn eigen wil...

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:39

Ik heb heel vroeger 1x de f1 en f2 gereden, maar haalde gelijk paar keer achter elkaar de f3 niet. Volgens mij omdat die overstap toch best groot is.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:45

Laura_ schreef:
Ik heb heel vroeger 1x de f1 en f2 gereden, maar haalde gelijk paar keer achter elkaar de f3 niet. Volgens mij omdat die overstap toch best groot is.

ik haalde em de 2e keer al :P met gelijk een 3e plaats beker.. 215 punten
de eerste keer had ik er 209 punten.. dik balen eigenlijk

Xreneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:16

Hee,
ik heb even een vraagje, ik moet rozetten bestellen voor de FNRS proeven maar nou is er erg veel onduidelijkheid over de kleur van de rozet voor de zesde plaats.
er wordt veel paars gezegd maar als je dan gaat kijken op internet en de site van de KNHS wordt er toch ook weer regelmatig roze genoemd.
mijn vraag aan jullie is dus weten jullie welke kleur rozet echt voor de zesde plaats is? is dit roze of paars of maakt het eigenlijk niets uit?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:20

http://www.bokt.nl/wiki/Wedstrijd
Hier staat een prachtig tabelletje in!
Maar het zal niet veel uitmaken. Meestal is het 1 rozet per 4 deelnemers. Dus bij 3 deelnemers 1 rozet, bij 7 deelnemers 2 rozetten en bij 9 deelnemers 3 rozetten.

Xreneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:29

Bedankt, dit tabelletje had ik inderdaad al is voorbij zien komen, het vervelende is dus dat er op andere dingen weer paars staat, dit schept wat onduidelijkheid :)
en we hebben 21 starts :)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:43

Roze of paars zou ik kiezen. En dan hopen dat het een schattig klein meisje is die zesde wordt :)

viallie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:17

Hallo
Onze manege is net lidgeworden van de fnrs en wij gaan dus ook f proeven rijden ik moet bij f5 beginnen maar ik rij altijd op een jonge pony die in galop nog niet echt zijn balans heeft en nogal hard gaat ik wil hier ook graag de proef gaan rijden in stap en draf is hij heel braaf. Mag en kan ik met deze pony gewoon deze proef rijden of is dat aan de manege

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:27

Je zou ook kunnen overwegen om een F2 (zonder galop) of een F3 (hoefslag in galop) te gaan rijden. Ik zou het met je instructie overleggen wat voor jullie goed te doen is. Hoe rijd je in de les bijvoorbeeld? Gaan voltes nog moeilijk, of vind je voltes (ivm tempo) juist handig.
F5 is op de volte aanspringen en dan nog een volte in galop denk ik.
Als je al eens FNRS bent gestart en dus al bij de F5 bent en het is te hoog gegrepen, zou je misschien HC mee kunnen doen (niet voor punten/prijs). Dat zou ik met de manege/organisatie overleggen of dat mag.
Als je niet altijd op dit paard rijdt zou ikzelf voor spek en bonen een lager proefje rijden, zodat je met een 'braaf/ouder' paard gewoon de F5 kunt rijden. Anders duurt het ook weer zo lang voordat je wat verder bent.

Ik heb al eens eerder op een jong paard een F11 gereden, omdat ik al bij de F11 was (al kende deze de galop wel redelijk beheerst, maar in draf nog wat wiebelig) en heb toen gewoon voor spek en bonen meegereden. Als je dan eens een extra volte rijdt krijg je wel -2 maar ligt er dan net aan hoe je zo'n proefje gaat rijden. Ik ging gewoon voor de ervaring voor haar en omdat ik het een leuk paard vind.

JusMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:00

hoi,

Ik heb een vraagje..

Mag je ook als je al tot de F3 ben gekomen, de F4 en F5 overslaan en weer in de F6 beginnen?
De F3 is een beetje te makkelijk voor mij...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:13

Zo ver ik weet niet. Eenmaal ergens begonnen is doorgaan.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:41

Ligt volgens mij aan de manege
Ik ben ook geëindigd bij F3, dacht dat ik hier weer verder moest. Maar mag daar niet veder, van de gene die het regeld. Moet nu de F5 gaan doen, en dat is opzich nog heel makelijk.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:29

Als jij de F2 diploma hebt, dan mag je niet het F4 diploma overslaan. Als je nog geen diploma's hebt gehaald kan je in overleg met de instructie instromen tot maximaal F6.
De FNRS houdt bij welke diploma's je hebt gehaald en je mag er dus geen overslaan.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:33

bij mij was het zelfs zo dat de manege was vergeten mijn f6 en f8 aan te vragen en ik dus geen examen in de f10 mocht doen. Toen zijn ze met spoed aangevraagd en heb ik toch nog examen kunnen doen :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:53

Dus ik ga vast lopen als ik f5 door ben en f6 moet doen? Heb dan namelijk de f4 niet gedaan.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:11

Tilmar schreef:
Als jij de F2 diploma hebt, dan mag je niet het F4 diploma overslaan. Als je nog geen diploma's hebt gehaald kan je in overleg met de instructie instromen tot maximaal F6.
De FNRS houdt bij welke diploma's je hebt gehaald en je mag er dus geen overslaan.

Met de laatste bijscholing heb ik er nog naar gevraagd, maar het is ook tussen de diploma's in niet de bedoeling dat je overslaat, hoewel het natuurlijk lastig controleren is.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:22

O, oeps..
Ik bedoelde het natuurlijk niet zo. Je mag instromen tot f6 en als je lager begint dan moet je alle proeven rijden.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:18

Lol, nu ik het nalees snap ik jouw redenatie ook :)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:17

Zijn er officiële regels over 2x starten op een dag met 2 verschillende paarden?
Hoorde toevallig vandaag dat eentje in januari bij ons twee keer voor het echie wilt starten, met twee verschillende paarden. Nu hebben wij dit nog nooit meegemaakt haha. Aan de ene kant gaat ze dan wel heel snel door de proeven heen. Zou ze op een dag zo de F7 doorgaan.

Dus vroeg me af of het vanuit de FNRS is toegestaan?

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:05

Binnenkort ga ik weer een proefje in de F11 rijden, inmiddels heb ik 1 promotiepunt gehaald, met hetzelfde paard als waar ik het binnenkort weer mee ga proberen. Alleen heb ik 2 dingen die altijd fout gaan bij mij. Ik kan ook niet aan de jury die bij ons op de manege jureert vragen hoe zij het had willen zien want die is altijd al weg met de prijsuitreiking en ik begrijp dat het moeilijk te beoordelen is als je het niet zelf gezien hebt, maar ik zou graag weten hoe jullie dit willen zien.

- Bij wijken heb ik altijd het commentaar 'kruist niet'. Bij mij gaan de paarden wel op zij, maar niet zo erg dat ze echt hun benen over elkaar heen kruisen zegmaar. Hoe zouden jullie hiernaar kijken?

- Als ik in middendraf van hand moet veranderen staat er altijd 'niet recht naar K'. Op welk punt moet ik dan richten, ongeveer een meter voor de K of precies op de K?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:42

Het paard moet ongeveer paralel aan de AC-lijn blijven en toch richting hoefslag gaan. Daarbij dient de ruiter de hulp correct te geven. Wanneer het paard niet wijkt, maar toch de juiste hulp krijgt, kan er toch een voldoende gegeven worden. E.e.a. is dus duidelijk afhankelijk van de hulpen, houding en zit van de ruiter.
Kruisen hoeft voor mij niet direct, mits de hulpen goed gegeven worden. Vaak wordt de buitenteugel vergeten, of wordt er teveel stelling gevraagd.
Als je het hoofd van je paard net voor de letter K stuurt, dan kom je precies op de letter uit.

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:47

Ilja000 schreef:
Het paard moet ongeveer paralel aan de AC-lijn blijven en toch richting hoefslag gaan. Daarbij dient de ruiter de hulp correct te geven. Wanneer het paard niet wijkt, maar toch de juiste hulp krijgt, kan er toch een voldoende gegeven worden. E.e.a. is dus duidelijk afhankelijk van de hulpen, houding en zit van de ruiter.
Kruisen hoeft voor mij niet direct, mits de hulpen goed gegeven worden. Vaak wordt de buitenteugel vergeten, of wordt er teveel stelling gevraagd.
Als je het hoofd van je paard net voor de letter K stuurt, dan kom je precies op de letter uit.

Heel erg bedankt voor je antwoord. Ik ga er zeker wat mee proberen te doen!

nana0909

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:59

heb een vraagje

ik had zaterdag wedstrijd en het paard waarop ik ree is er 2x vandoor gegaan
toen kreeg ik voor de eerste x -2 en voor de 2de x -4 nu vraag ik mijn af waarvoor krijg je die als je paard er vandoor gaat? is dat dan omdat het proefje dan verstoord is? en waarom eerst -2 en dan -4?
misschien een beetje rare vragen maar vraag het toch even omdat ik het graag wil weten

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 07:31

Waarschijnlijk heb je een extra rondje gereden bij het er vandoor gaan. Je krijgt bij een fout in het programma eerst -2 , dan -4 en bij de 3e keer -8.
Had je nog wel een promotie punt?