f proefjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:53

Bij ons echt maximaal 5, beperkt inrijden. Lopen allemaal in koppeltjes (drie keer als koppeltje (pony - 2x ruiter overslaan - pony etc), paar uur rust en dan weer koppeltje van 2. Dagen duren van 9-18u dus zit mooi tijdje tussen.
5 komt weinig voor, is bij ons ook meestal 3/4 :j Vaak is dat als we veel F1/F2/F3 hebben.

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:57

__denise schreef:
Je mag alleen starten met een manegestartkaart, dat is anders dan een gewone startkaart. Weet niet precies hoe het allemaal zit. Ik geloof dat het alleen persoonsgebonden is en ik dacht dat het maar tot L1 ging, maar dit weet ik niet zeker.

Dat was inderdaad vorig jaar. Dit jaar hebben ze dat volgens mij verandert.

__denise

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:18

Oh dat zou goed kunnen!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:12

CRos95 schreef:
xVerax schreef:
Haha ja, lijkt heel erg op caprilli.
Je hebt Vaardigheid 1, 2 en 3
1 & 2 zijn simpel maar 3...

Edit: Filmpje van mij met Va 3 http://www.youtube.com/watch?v=aIh89S1Hwy4

rijd jij nou met een sjaal in een wedstrijd? Bij ons is sjaal zwaar verboden en met wedstrijd helemaal :=.

vind hem toruwens niet moeilijk klinken?

Ja, wij mogen met sjaal rijden als deze niet wappert (en dat doet deze niet) en voor een vaardigheid wedstrijdje ga ik niet helemaal in tenue :=

Hij klinkt ook niet moeilijk, maar het is hele proef verlichte zit dus heel veel nadenkwerk en dan ook nog eens de goeie hindernissen vinden :=

Marie111 schreef:
Hindernissen zijn véél te laag ! Horen 70 cm te zijn volgens mij.

Voor Va 3 staat 50-70 cm, manege mag zelf kiezen hoe hoog ze de hindernissen zetten, dit stond op 50 ;)
Dus het staat niet véél te laag.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:20

Nou vanavond wedstrijd, net nog even les gehad, helaas niet op het paard van vanavond maarja.
Denk dat het wel goed komt :)

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:46

heeft f8 theorie ?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:01

:j

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:03

sinds wanneer heeft F8 eigenlijk theorie? Want toen ik f8 reed was die er geloof ik nog niet?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:07

Klopt, het was er eerst nog niet. Ik heb ook geen F8 theorie gedaan maar oo geen F10. Die was er in mijn tijd ook nog niet. :+

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:17

Oh gelukkig! Ik had nog een fout ook in mn theorie :+.
He tis ook nieuw dat je fouten van de theorie er niet meer afgehaald worden van je proefje of niet?
Heb mijn fout wel weer ruim gecompenseerd met mijn proef (240p) :)

Ik krijg trouwens ook nooit de diploma's :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:18

Nee, je fouten gaan niet meer van de proef af. :D

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:19

Klopt, theorie en praktijk zijn apart. :j

Diploma's ligt aan jouw manege (of organisatie). Sommige maneges kiezen ervoor ze niet te bestellen (kost allemaal geld...).

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:26

Ik moet €3.50 betalen voor mijn diploma.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:32

Bellatrix schreef:
Nee, je fouten gaan niet meer van de proef af. :D

chill :D
al was dit mijn laatste theorie gebeuren als t goed is :=

__denise schreef:
Klopt, theorie en praktijk zijn apart. :j

Diploma's ligt aan jouw manege (of organisatie). Sommige maneges kiezen ervoor ze niet te bestellen (kost allemaal geld...).

normaal doen ze t bij ons wel :P. heb alleen maar F2 gekregen :')

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:37

@Denise. De diploma's horen wel besteld te worden, omdat het de registratie van je voortgang bij de FNRS is.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:45

Oh oke!

Dan is los ervoor betalen best een goeie. :)

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:57

Waarschijnlijk 24 maart weer een wedstrijd :D

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:57

Vandaag proefje geoefend op mirko, ging super goed :D alleen hij kan echt niet stilstaan :')

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 19:02

Wij hebben ook nooit diploma's. Vroeger inderdaad wel, maar is er een beetje uitgeslopen. Toevallig vorige week nog Ilja een bericht erover gestuurd. Ik dacht inderdaad namelijk ook dat het je registratie was en het daarom verplicht was. In ieder geval, het is besproken en ik heb de achterstand bijgewerkt, zodat we weten waar we gebleven zijn. Vandeweek wordt er met de FNRS gebeld wat de mogelijkheden zijn. (Evt. alleen registratie doorgeven, maar geen diploma's?) En anders gaan we ze bestellen en zijn de kosten inderdaad voor de deelnemer. Alhoewel, de prijzen bij ons net omhoog zijn gegaan en ik het beetje ver vind gaan als je op een gegeven moment ook nog moet gaan bijbetalen voor je diploma haha.

Even een vraagje aan jullie: Hoeduur is het bij jullie voor 1 proefje? Ben benieuwd of dat allemaal beetje gelijk ligt en ik het er maar mee eens moet zijn dat ze bij ons zijn verhoogd.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 19:51

Bij ons is het €10,- voor 1 proef op een manegepaard. Heb je eigen of een lease-paard dan kost het €7,50,- geloof ik.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 19:59

joelleollie schreef:
Vandaag proefje geoefend op mirko, ging super goed :D alleen hij kan echt niet stilstaan :')

Mooi dat het goed ging! alleen hier komt je struikelblok al: je geeft aan dat híj niet stil kan staan, ligt de fout niet bij jou?
heb je hem zo gecontroleerd met je hulpen, dat hij er alsnog tussen uit knijpt? dan geef je denk ik net te lichte hulpen. Een paard kan prima stil staan,
het is tenslotte de rem bij een paard. Overleg/oefen hier nog op met instructie. :)

Laura_ schreef:
Wij hebben ook nooit diploma's. Vroeger inderdaad wel, maar is er een beetje uitgeslopen. Toevallig vorige week nog Ilja een bericht erover gestuurd. Ik dacht inderdaad namelijk ook dat het je registratie was en het daarom verplicht was. In ieder geval, het is besproken en ik heb de achterstand bijgewerkt, zodat we weten waar we gebleven zijn. Vandeweek wordt er met de FNRS gebeld wat de mogelijkheden zijn. (Evt. alleen registratie doorgeven, maar geen diploma's?) En anders gaan we ze bestellen en zijn de kosten inderdaad voor de deelnemer. Alhoewel, de prijzen bij ons net omhoog zijn gegaan en ik het beetje ver vind gaan als je op een gegeven moment ook nog moet gaan bijbetalen voor je diploma haha.

Even een vraagje aan jullie: Hoeduur is het bij jullie voor 1 proefje? Ben benieuwd of dat allemaal beetje gelijk ligt en ik het er maar mee eens moet zijn dat ze bij ons zijn verhoogd.

€9 :)

Burtzle schreef:
Ik moet €3.50 betalen voor mijn diploma.

Hierzo moet je €2,50 extra betalen.

CRos95 schreef:
sinds wanneer heeft F8 eigenlijk theorie? Want toen ik f8 reed was die er geloof ik nog niet?

Het gaat toch bij de even getallen, dat je dan theorie hebt? hier op de manege is dat wel zo, maar elke manege is weer anders.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:03

Volgens mij verschilt theorie niet per manege, je 'moet' van FNRS die theorie halen wil je 'startgerechtigd' zijn wil je naar de volgende klasse willen. Theorie is er tot en met F10 bij de even proeven ja :j

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:09

Annabel schreef:
joelleollie schreef:

Mooi dat het goed ging! alleen hier komt je struikelblok al: je geeft aan dat híj niet stil kan staan, ligt de fout niet bij jou?
heb je hem zo gecontroleerd met je hulpen, dat hij er alsnog tussen uit knijpt? dan geef je denk ik net te lichte hulpen. Een paard kan prima stil staan,
het is tenslotte de rem bij een paard. Overleg/oefen hier nog op met instructie. :)

.

Ja heel rustig zitten, zachtjes knijpjes geven, benen eraf, maar instuctie zegt dat hij dat al heel lang moeilijk vind omdat mirko graag wilt lopen maar ik ga er heeeel erg op oefenen :))

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:10

Benen eraf? juist benen eraan! bijsturen met die hap, hoe laat jij hem rechtlopen? alleen met je handen?

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:10

ja, maar als ik mijn benen eraan houd dan gaat tie toch juist lopen? :P