en toen kwamen er op de penny brul nog een paar penny's af en voor we het wisten, was Ramiro omsingelt en werd hevig geaaid 
                                                         Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
 en toen kwamen er op de penny brul nog een paar penny's af en voor we het wisten, was Ramiro omsingelt en werd hevig geaaid 

' Ik kreeg daar natuurlijk als reactie op: 'Penny 
' maar die snapte ik niet. Want wat was er nou mis met het tijdschrift Penny? Wat bedoelde diegene daar nou mee? Want de Penny was leuk en leerzaam. Een paar jaar later snapte ik 'em eindelijk. 

*

Aladinnetje schreef:echte pennys; (check ook hun berichtjes/reacties naar elkaar)
http://m-prinsenstad.hyves.nl/fotos/?ga ... state__=66
![]()
                                                         mandylfmarca schreef:LOL! ik heb een penny alert bij mij op stal gehad vandaag.
ik sta dus op een handelsstal met allemaal jonge paarden die beleerd en verder gereden word.
nu staan er ook haflingers, waaronder die van mij!mensen die niet DREAM kennen, zie profiel! het is echt penny!
maargoed even terug naar het verhaal!
komen er van die penny's aanrennen, met poetskoffertje overvol met roze borsteltjes en alles en een roze dekje..
dus ik dacht euh oke? wat komen jullie hier doen.
ik dus rustig het paardje verder afzadelen maar ondertussen DE penny's inde gaten gehouden.
ik vond het al zo raar dat ze bij de privéstallen liepen, meestal zijn ze bij de handelsstallen te bekennen.
zie ik ze uit de stal lopen met mijn haflingertje, ingevlochten waarbij ik denk ga je moeder pesten, met roze stiekjes en ja! een roze dekje op.
dus ik loop heel vrolijk erna toe, dream begon al te hinnikenhelp me.
vraag aan ze; wat gaan jullie doen? ja dit is ons verzorgpaard en die gaan we nu longeren! oke.. hoe heet jullie verzorg paard dan? spirit! afgezaaaaagd! dus ik zei zo; wat staat er dan op dat bordje? ja, Dream (sinne saule) ja en wat staat er bij eigenaar? ja Mandy.. Hoi aangenaam! ik ben mandy, zouden jullie nu zo vriendelijk willen zijn die rotzoooi van me paard af te halen en te vertrekken! nou jammer genoeg heb ik zelf die belachelijke vlechtjes eruit mogen halen.. me arme pony.. pennytastisch gemaakt pfu! kwam ik aan bij de shetlanders want daar staan mn schattige hengst veulen met ja een roze halster dankzij moi! hij pastte geen andere xD,
staan ze bij de shetlanders te kloten.. alsjeblieft kinders, ga bij een manege poedersuiker pff.
ik ga deze week ook een pennyfoto maken! en dan ga ik jullie stalken met mijn pennyheid!

Dus komt mijn dochter helemaal blij binnen: "Mama! Amika staat hier in de wei!" Mijn vriendin moesten we toen onder de tafel uit halen. Die bleef er in. Maar ze mocht Amika wel even gaan aaien. Elke keer als we er heen gaan, we wonen vrij dicht bij elkaar en ik zie haar paard buiten staan, moet ik toch even zeggen tegen mijn dochter: "Kijk, daar is ie weer..." 
 Inmiddels weet ze dat ie niet zo heet.  
 Maar het enthousiasme! Of ze het paard van Sinterklaas gevonden had!
 Daar heb ik ook al een sollicitant of 2 voor gehad. Op en top Penny natuurlijk: Des is een Andalusier met lange manen en wit...  
 Zij kregen het met hun snoepjes ook niet voor elkaar. Na die 3 uur, kwam er een nog echte paardenman op ons afgestapt. Of hij mocht helpen. Hij had even gewacht tot de pennymeisjes weg waren. En toen hebben we mijn hunk toch maar even met een flinke longeerzweep en lijn de trailer in geslagen.  
 Kort daarna mocht ie bij een springruiter nog een keertje oefenen. Ik kan hem met een knip van mijn vingers nu in de trailer zetten en dat is hem niet geleerd met brokjes. Daarna heb ik het ook nog wel op de 'join-up' manier geleerd hoor, dat geniet ook mijn voorkeur, maar als mijn paard me gewoon in de steek laat met een gevalletje 'zoek het maar uit, want ik doe vandaag niet mee' dan heeft ie bij mij toch echt de verkeerde voor.  

Zielig hè?                                                         
 Ik dacht dus echt dat deze paarden vlekken hadden, zodat de modder dan niet opviel. Ik zei al dat mijn Andalusier er blijkbaar op wil lijken. 
 Heerlijk zo'n dochter, dan kan ik hem weer ongegeneerd doorbladeren. 

Wij dus snel opzoeken hoe dat heette, en binnen 2 dagen hadden we al de 'Anti-sperriem Hyve' opgericht. Want dat kon toch zomaar niet, de mond van je paard dichtbinden met een riempje? Dat deed hartstikke pijn, pure dierenmishandeling. Vervolgens keken we elke keer als we een paard met een sperriem zagen de eigenaar heel boos aan, en gingen we na afloop het paardje uitgebreid knuffelen, kalmeren en natuurlijk kijken of hij geen open wonden had door de sperriem. 

zelf ook NOOIT met sperriem gereden?                                                         idefix4 schreef:Tinkerfuns: Wel raar dat een tantezegger van zo'n amazone dat nog uitgelegd moet krijgen. En een heftig verhaal. Ben je niet op je WA aangesproken? Hoe zit het in zo'n geval met aansprakelijkheid? Tja, jij hebt haar dan natuurlijk niet de opdracht gegeven om je paard te aaien...
Kandor schreef:Browniee schreef:zelf ook NOOIT met sperriem gereden?
Toen wij die Hyve opgericht hadden?
Nee, toen niet, toen zat ik namelijk nog niet op paardrijden.
Citaat:Toen wij die Hyve opgericht hadden?
Nee, toen niet, toen zat ik namelijk nog niet op paardrijden.Citaat:
o haha dan is het best moeilijk om met sperriem te rijden, maar heb je het daarna wel gedaan? En hoe kwam je tot de ontdekking dat het niet 'sielughhh' was?
                                                         tinkerfunss schreef:@108078
Zit je op het Horizon College in Alkmaar? (OV nummer?)

)