beware of the penny ........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: beware of the penny ........

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:33

Ik moet plotseling aan vorige zomer denken. Ik droeg wat balken naar een veldje en (in die tijd) mijn vriendin zat op Ramiro. Komt er plotseling een meisje aanrennen, en ik zie haar kijken met grote ogen.. Ik hoor mijn vriendin nog zeggen "oooh, sh*t" en die gaat open en er komt keihard uit "PAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARDDDD", ze liep gewoon knalrood aan _O- en toen kwamen er op de penny brul nog een paar penny's af en voor we het wisten, was Ramiro omsingelt en werd hevig geaaid _O-

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:47

Van die kleine pennymeisjes van een jaar of 4 die gewoon alle paardjes willen aaien vind ik wel schattig, van die oudere bijdehandjes kan ik echt niet uitstaan.
Bij ons op de manege hoor ik ook regelmatig van die penny-uitspraken, kan ik soms helemaal in een deuk door liggen.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:41

Zo werd mij vandaag nog vertelt dat ik een Rakker-meid was ... Blijbaar bestaan die ook al, want ik mishandel mn merrie wel heel erg met dr blauwe hoofdstel,dekje,peesbeschermers enzovoort, en ik had dan ook nog een groen deken. Ook strafte ik mn pony af door een tik te geven.

Tja dan ben ik wel een hele erge rakker-meid ... :+

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:19

n rakker meid hahaha

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:26

Ik moest er zelf ook om laggen ook hoe t eruit kwam; Ja je hebt bij je pony alleen maar jongenskleuren op en dat is zieeeeeluuuuuuuuugh! En jij slaat je pony, jij bent echt heeeeuul Rakkkeeeeer.
Zeggen ze zo; beloof je ons dat je pony roze spullem omdoet. Ik; als jullie t betalen wel. Hun; nou wij vinden dat goeeewd maar dan willen we dr ook op kunnen rijden want jij kan m niet eens aaaan.

Ik zei zo van; Weetje waarom niet, omdat ze jullie te vaaak zieet, en denkt ze dat se sloomw moet rydeeun enzoo . Maar zij is gewoon heeeeel sneeuul!

Wat hun kunen kan ik ook :D

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:42

Moet toegeven dat ik vroeger ook best wel penny was hoor.
Er was hier op Bokt bijvoorbeeld een topic van iemand die een goede slager voor haar paard zocht.
Toen ik dat lees werd ik helemaal boos, en schreef gelijk: 'Jemig, dit is een site voor paardenliefhebbers, niet voor paardenbeulen!!! :(' Ik kreeg daar natuurlijk als reactie op: 'Penny :Y)' maar die snapte ik niet. Want wat was er nou mis met het tijdschrift Penny? Wat bedoelde diegene daar nou mee? Want de Penny was leuk en leerzaam. Een paar jaar later snapte ik 'em eindelijk. :')

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 02:11

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 07:34

EerGisteren bij ons op de manege:

Penny: IWAN IS MIIIJJJNNN VERZORGPONIEEEEEE *lekkerpuh kop*
Ik: nouuuu, Iwan is een manegepony.
Penny: IWWAAANNN?? HOU JIJ VAN MIJ? *die pony schud met zijn hoofd op en neer als je zn voorpluk aanraakt, dus kind raakt voorpluk aan* YEEEEHHHH IWAN , NU ZIJN WE BESTE VRIENDEN VOOR AAAALLLTTTIIJJD!!!! *kind slaat armen om pony heen voor het dramatische effect :') *
ik: _O-

Toen moest ik even mijn sporen aan gaan doen, komt ze weer...
Penny: WWWOOOOOOOOOOOOOOWWWW MAG JIJ AL MET SPOREN RIJDEN? :oo
Ik: jep. *met een blik van flikkereeneindop*
penny: IK MAG DAT LEKKER OOK AL OP MIJN VERZORGPONIIEEEEE, WANT DIE IS HEEL WILDDDD!!!
ik: ja fijn voor je, doei!

Ik werd toen gek van dr omdat ze echt werkelijkwaar stond te schreeuwen :(

Tja bij ons op zaterdag barst het altijd van de penny's. Ze komen altijd vragen of ze Izo even mogen aaien :)

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:01

Aladinnetje schreef:
echte pennys; (check ook hun berichtjes/reacties naar elkaar)

http://m-prinsenstad.hyves.nl/fotos/?ga ... state__=66

:') _O-

'JeZus zeeg misschiennm moet je eens met jezelf benoeiw e n dit is wel tia hoorw eng kibd maar ij achrijf niet alles goed ik ben teminsre niw zoon nurt als jij'

Reactie zegt al genoeg... :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:14

mandylfmarca schreef:
LOL! ik heb een penny alert bij mij op stal gehad vandaag.
ik sta dus op een handelsstal met allemaal jonge paarden die beleerd en verder gereden word.
nu staan er ook haflingers, waaronder die van mij! :+ mensen die niet DREAM kennen, zie profiel! het is echt penny!
maargoed even terug naar het verhaal!
komen er van die penny's aanrennen, met poetskoffertje overvol met roze borsteltjes en alles en een roze dekje..
dus ik dacht euh oke? wat komen jullie hier doen.
ik dus rustig het paardje verder afzadelen maar ondertussen DE penny's inde gaten gehouden.
ik vond het al zo raar dat ze bij de privéstallen liepen, meestal zijn ze bij de handelsstallen te bekennen.
zie ik ze uit de stal lopen met mijn haflingertje, ingevlochten waarbij ik denk ga je moeder pesten, met roze stiekjes en ja! een roze dekje op.
dus ik loop heel vrolijk erna toe, dream begon al te hinniken :') help me.
vraag aan ze; wat gaan jullie doen? ja dit is ons verzorgpaard en die gaan we nu longeren! oke.. hoe heet jullie verzorg paard dan? spirit! afgezaaaaagd! dus ik zei zo; wat staat er dan op dat bordje? ja, Dream (sinne saule) ja en wat staat er bij eigenaar? ja Mandy.. Hoi aangenaam! ik ben mandy, zouden jullie nu zo vriendelijk willen zijn die rotzoooi van me paard af te halen en te vertrekken! nou jammer genoeg heb ik zelf die belachelijke vlechtjes eruit mogen halen.. me arme pony.. pennytastisch gemaakt pfu! kwam ik aan bij de shetlanders want daar staan mn schattige hengst veulen met ja een roze halster dankzij moi! hij pastte geen andere xD,
staan ze bij de shetlanders te kloten.. alsjeblieft kinders, ga bij een manege poedersuiker pff.
ik ga deze week ook een pennyfoto maken! en dan ga ik jullie stalken met mijn pennyheid! }>

Ik kan dit niet grappig vinden. Het is toch wat als ze zo maar gaan lopen sjouwen met je paardje en dan glashard beweren dat het hun verzorgpony is. Dat soort excessen heb ik gelukkig nog nooit gespot! ppf, gelukkig lijkt de mijne nog het meest op shadow. Heel pennymooi, maar timmert je de stal uit als je binnenkomt met elastiekjes. Concoursen vond ie ook al niks! :+

Toen mijn paard op pension stond heb ik wel een keer zo'n meidje gespot met wortels voor de paarden. Ik heb daar toen wat over gezegd. Was daar helemaal niet blij mee. Pensionhouder overigens ook niet. Die heeft daar heel snel korte metten mee gemaakt. Sommige paarden hadden diëten op die stal en daar paste een wortel niet bij.

Tinkerfuns: Wel raar dat een tantezegger van zo'n amazone dat nog uitgelegd moet krijgen. En een heftig verhaal. Ben je niet op je WA aangesproken? Hoe zit het in zo'n geval met aansprakelijkheid? Tja, jij hebt haar dan natuurlijk niet de opdracht gegeven om je paard te aaien...

Lana: Mijn dochtertje van toen 7 mocht mee naar een vriendin van mij. Serie was toen razend populair, ook bij haar. Die heeft een dochter van de leeftijd van die van mij, dus samen buiten spelen. Vriendin heeft ook paarden en je raadt het al: Ook een witte arabier... Alleen het hartje ontbreekt. :+ Dus komt mijn dochter helemaal blij binnen: "Mama! Amika staat hier in de wei!" Mijn vriendin moesten we toen onder de tafel uit halen. Die bleef er in. Maar ze mocht Amika wel even gaan aaien. Elke keer als we er heen gaan, we wonen vrij dicht bij elkaar en ik zie haar paard buiten staan, moet ik toch even zeggen tegen mijn dochter: "Kijk, daar is ie weer..." :+ Inmiddels weet ze dat ie niet zo heet. :P Maar het enthousiasme! Of ze het paard van Sinterklaas gevonden had!

Hihi, die hyve van Prinsenstad. die hebben een fototopic Ponnnyyyyz! Da's wel duidelijk, dat ze weten waar ze mee te doen hebben. Jammer dat ze nu ook al via het internet zo gaan bazelen.

Tja, mijn paard schijnt ook een heel hoog pennygehalte te hebben, hij heeft een enorme pluk manen op zijn bol en een typische sneb met ruitenkol op het voorhoofd, maar gelukkig is het er één van het weglopen. Daar moet je als beginner echt niet op stappen. Onze Des vindt mensen aardig, vooral als ze eten bij zich hebben. :+ Daar heb ik ook al een sollicitant of 2 voor gehad. Op en top Penny natuurlijk: Des is een Andalusier met lange manen en wit... :j
Mijn paard besloot eens dat ie de trailer niet meer op wilde. Hij laaide altijd, behalve op dat moment. Hij was niet bang, hij had gewoon besloten dat ie het niet meer wou. 3 uur hebben we staan klooien met hem in de stromende regen. Stonden er ook van die meidjes om ons heen, dat we hem moesten lokken, want hij zou bang zijn. Ze vonden ons dierenbeulen. Mijn man nog: Vind je? Ik vind mijn paard anders eerder een mensenbeul, want ik sta hier niet voor mijn lol nat te regenen... Jaja, mijn man, paardenman in hart en nieren, bekeek het even en gaf onmiddelijk mijn paard af met de woorden: "Ga je gang!" Nou dus niet! Sam wilde gewoon echt niet. :+ Zij kregen het met hun snoepjes ook niet voor elkaar. Na die 3 uur, kwam er een nog echte paardenman op ons afgestapt. Of hij mocht helpen. Hij had even gewacht tot de pennymeisjes weg waren. En toen hebben we mijn hunk toch maar even met een flinke longeerzweep en lijn de trailer in geslagen. :j Kort daarna mocht ie bij een springruiter nog een keertje oefenen. Ik kan hem met een knip van mijn vingers nu in de trailer zetten en dat is hem niet geleerd met brokjes. Daarna heb ik het ook nog wel op de 'join-up' manier geleerd hoor, dat geniet ook mijn voorkeur, maar als mijn paard me gewoon in de steek laat met een gevalletje 'zoek het maar uit, want ik doe vandaag niet mee' dan heeft ie bij mij toch echt de verkeerde voor. 8-)

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:25

'@trut iris das tia ik dagt dat tia he lievelings pony is je ziet et nog niet eens wie dt is gek kind ttiaa is van mij'

Volgens mij is Tia een manegepony, dat betekent dat ze van de eigenaar van de manege is. :')

108078

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:35

ik heb ook nog wel een leuke...

Vorige week hing er een grote envolop aan het hek, met allemaal kleurrijke tekeningetjes van paarden.
Op de envolop stond : voor de verzorgsters van de pony's
Wij opengemaakt, komt er een vel uit van A3 formaat. Hier leek het op:

Hallo, wij zijn 2 meisjes van 11 jaar.
We vinden uw pony's erg mooi en we zouden ze graag willen verzorgen. Wij hebben onze eigen poetsspullen.
We hebben beiden best veel ervaring met paarden, ook met rijden.
Als u het hiermee eens bent dat wij uw pony's mogen verzorgen schrijf dat dan hieronder
............... ( het was echt elk stippeltje met een andere kleur getekend )
Als u het hier niet eens mee bent zouden we wel graag de namen van de pony's willen weten en mogen we ze wel aaien?
schrijf dat dan hieronder
Hang deze brief terug op de plek waar u deze gevonden hebt, dan komen we deze weer ophalen.

En natuurlijk gescheven met gekleurde stift. Elk wit plekje was opgevuld met een tekening.

Vond het dan toch wel netjes dat ze het VRAGEN of ze de paarden mogen aaien en verzorgen...
Als ik die andere verhalen lees, schik ik wel een beetje

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:41

Ja, dat is zeker lief! En wat heb je er mee gedaan?? Daar ben ik dan ook wel weer benieuwd naar. :D

Hier hoorde ik ze van de week mopperen. Onze paarden stonden in het donker nog in de wei. Ze hebben nog gras daar en dat vinden ze natuurlijk heerlijk! De mopperkonten hadden net het fiasco gemist dat we een dik half uur hadden staan rammelen met een bakkie brok of ze naar binnen wilden, maar ze keken nog niet eens. En mijn lief was niet van plan om weer door de blub te gaan en ze ja wel één voor één allevier te gaan halen... :+ Zielig hè?

108078

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:52

Nouja ik moest en zal het aan iederen laten zien, dus had er een foto van gemaakt...
Nog niets terug geschreven, misschien doe ik dat van de week wel :)

Jaa hier ook, die van mij krijg ik niet door de modder als ik hem uit de wei wil halen, die loopt toch liever een stukje meer om droog te blijven. Scheelt wel met het schoonhouden van de sokken ( Tinker )
en met het rijden vind hij het dan weer geweldig? Hij spoort soms echt niet ...

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:16

Ik heb ook een vreselijke wilde hengst (merrie) waar bijna niemand op kan rijden. (Alleen een gevordere ruiter). En 100000 berichtjes op hyves of xd mijn paarden mogen verzorgen. Plus mijn merrie is omdat ze een roodschimmel is.

Geweldige topic dit, alleen is was vroeger antie rolze, en had wel een penny abbo hoor ik we Dan niet bij ? ):

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:41

Zoo! Bestaan die dan? Tinkers die schoon willen blijven? Die bij mijn ouders staan het liefst op het meest modderige stuk. Ahem, ik bedoel liggen... Maar ja, dat zijn Irish Cobs, mss is dat het verschil. :+ Ik dacht dus echt dat deze paarden vlekken hadden, zodat de modder dan niet opviel. Ik zei al dat mijn Andalusier er blijkbaar op wil lijken. :D

Puagaus12: Ik had vroegah een abo en nu lees ik hem, omdat mijn dochter van 9 hem natuurlijk persé wil lezen. Ze wilde eigenlijk ook een Penny agenda en ik kreeg meteen last van jeugdsentiment. _O- Heerlijk zo'n dochter, dan kan ik hem weer ongegeneerd doorbladeren. ;)

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:52

Schiet mij nog ineens zo'n penny-actie tebinnen.

Toen ik jonger was kregen we op school een foldertje over sporten, stond ook iets in over paardrijden. Mijn beste vriendin zat naast me en we keken naar de plaatjes op de bladzijdes, maar wat zagen we daar nou? Een paard met een dichtgebonden mond! :oo :oo Wij dus snel opzoeken hoe dat heette, en binnen 2 dagen hadden we al de 'Anti-sperriem Hyve' opgericht. Want dat kon toch zomaar niet, de mond van je paard dichtbinden met een riempje? Dat deed hartstikke pijn, pure dierenmishandeling. Vervolgens keken we elke keer als we een paard met een sperriem zagen de eigenaar heel boos aan, en gingen we na afloop het paardje uitgebreid knuffelen, kalmeren en natuurlijk kijken of hij geen open wonden had door de sperriem.

:+

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:02

_O- zelf ook NOOIT met sperriem gereden?

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:11

Browniee schreef:

Toen wij die Hyve opgericht hadden?
Nee, toen niet, toen zat ik namelijk nog niet op paardrijden. :P

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:26

idefix4 schreef:
Tinkerfuns: Wel raar dat een tantezegger van zo'n amazone dat nog uitgelegd moet krijgen. En een heftig verhaal. Ben je niet op je WA aangesproken? Hoe zit het in zo'n geval met aansprakelijkheid? Tja, jij hebt haar dan natuurlijk niet de opdracht gegeven om je paard te aaien...

Het is niet mijn paard hoor, mijn 'verzorg'paard. Aangezien de hele stal dit van dit paard weet, en deze penny er nog op aangesproken werd dat ze niet zomaar paardjes moet gaan aaien, heeft de eigenaar van het paard gezecht, 'eigen verantwoordelijkheid'. We hebben er nooit meer wat van gehoord, heb dr ook niet meer gezien. De mensen op stal waarschuwen nu wel extra bij nieuwe mensen. Dit paard staat ook in een rustiger hoekje waar minder mensen komen en achter traliewerk. En als het meisje een beetje verstand had van paardentaal (oren altijd in de nek) had ze ook geweten dat dit geen pennypaard is.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:35

@108078
Zit je op het Horizon College in Alkmaar? (OV nummer? :P )

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:21

Kandor schreef:
Browniee schreef:

o haha dan is het best moeilijk om met sperriem te rijden, maar heb je het daarna wel gedaan? En hoe kwam je tot de ontdekking dat het niet 'sielughhh' was?

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:11

Citaat:
Citaat:

o haha dan is het best moeilijk om met sperriem te rijden, maar heb je het daarna wel gedaan? En hoe kwam je tot de ontdekking dat het niet 'sielughhh' was?

Ja, ik heb op verschillende paarden gereden die een sperriem hebben. Ik kwam erachter dat het eigenlijk helemaal niet sielughh was door wat topics op Bokt te lezen en in een boek dat ik van m'n opa had gekregen stond er ook wat over uitgelegd. :P

108078

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:07

tinkerfunss schreef:
@108078
Zit je op het Horizon College in Alkmaar? (OV nummer? :P )

Nee die was oorsprongkelijk van het JA.
Ik moest een gebruikersnaam hebben die andere niet konden hebben, en eentje die ik kon onthouden, dus werd het die :+
Zit nu wel op het Horizon ja ;)

Hoe ben je daar achtergekomen ? :o
Laatst bijgewerkt door 108078 op 17-01-12 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

108078

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:11

idefix4

Geloof het of niet, maar poetsen is vrijwel overbodig. ( niet dat ik heb niet poets :+ )
Nouja een enkele keer als hij heeft gelegen als uitzondering dan ...
Hij ziet het nut niet om zichzelf vies te maken als hij daarna toch gepoetst gaat worden, nouja tenzij hij erdoorheen mag rennen (cross ). Wat een slimmerd nietwaar :o