Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, ik vind jou echt stoer!! Stoer dat je hier gewoon even meldt dat je te 'zwaar' bent, stoer dat je ook gewoon even mededeelt waarom én stoer dat je weet dat jouw huidige gewicht het paard waarschijnlijk in de weg zit. Meid, ik hoop dat het lukt met de gewichtafname en dat je in de toekomst er weer lekker op uit kan trekken met een paard. 

en ben ik absoluut van mening dat je de beweging van je paard in de weg zit met een paar dikke bovenbenen en een dikke kont in het zadel is nou ook niet bepaald een pretje voor het betreffende paard! Ik ken dikkere ruiters die daar een passend paard bij zoeken (koudboed) die meer gewicht kunnen dragen,want ook dikkere mensen moeten kunnen rijden!!!!
GeekGirl schreef:Een goeie ruiter van 100 kg kan een paard minder in de weg zitten dan een slechte ruiter van 60 kg.
Scandicnr1 schreef:Absoluut ! Daarnaast vindt ik zelfs dat de KNHS er wel eens een onderwerp van discussie van mag maken! iemand die meer als 100 kg weegt (eigenlijk vind ik 90 ook al een max) wat moet die dan op een kwpn-er ? Wat moet die in de wedstrijdsport en zeker op hoog niveau (je verwacht toch ook dat je paard in conditie is?? Maar die ruiter hoeft daar niets voor te doen?) Daarnaast is het ook geen gezicht een jasje waar ze uitknappen een plastron die van kin naar borst (die zie je niet eens meer) door loopt en een broek die op knappe staat... Maar dat heeft misschien weer met stijl te makenen ben ik absoluut van mening dat je de beweging van je paard in de weg zit met een paar dikke bovenbenen en een dikke kont in het zadel is nou ook niet bepaald een pretje voor het betreffende paard! Ik ken dikkere ruiters die daar een passend paard bij zoeken (koudboed) die meer gewicht kunnen dragen,want ook dikkere mensen moeten kunnen rijden!!!!
Dus als iemand een manege heeft vindt ik dat deze in het belang van zijn beesten mag zeggen dat iemand te dik is, let wel....op een tactische wijze! En iemand die een eigen paard heeft moet gewoon zelf even nadenken! Paardrijden is een SPORT!
En we hoeven ook geen magere latten te zijn maar er is toch zeker wel een grens?! En mensen met een ziekte door medicijnen daarvoor zijn absoluut paarden waar ze heel veel plezier mee kunnen hebben en gewoon lekker kunnen rijden.

GeekGirl schreef:Als een manege echt geen geschikt paard heeft voor een bepaalde persoon kunnen zij dat tactisch aanbrengen, op de weegschaal zetten echter doe je gewoon niet! Als iemand te groot/zwaar is voor een paard zie je onmiddellijk dat het plaatje 'niet klopt' en dat het paard er last van ondervindt. En ze mogen niet zeggen 'je bent te dik', als manege kunnen ze zeggen dat ze geen geschikt paard hebben maar met je gezondheid en of je wel/niet te dik bent hebben ze niks te maken.
Ik vind ook niet dat een vaste gewichtsgrens zin heeft, je moet gewoon per paard en per ruiter kijken of het paard geen last ondervindt. Een goeie ruiter van 100 kg kan een paard minder in de weg zitten dan een slechte ruiter van 60 kg.

passieAppel schreef:Een manege mag dat omdat het hun paarden zijn waar jij op rijdt
Maar aardig of begripvol is anders..

.