Snoevie schreef:ik vraag me nog iets af.
bij ons op de manege staat een paard die erg gewild is voor de FNRS wedstrijden. namelijk omdat het een fijn wedstrijdpaard is,waarmee de kans op een PP vrij groot is,en die ook 9 van de 10x in de prijzen valt,met verschillende ruiters. het paard is volgens mij M1 of M2 dressuur KNHS.
ik heb zelf ooit ergens gelezen dat de FNRS proeven zijn ontworpen voor mensen op manegepaarden,en dat als je dus ook een moeilijk paard rijdt,je net zoveel kans maakt als iemand op zo'n paard waarmee het veel makkelijker gaat.
omdat een FNRS jurylid meer kijkt naar de ruiter en hoe die dingen oplost dan naar de combinatie in zn algemeen,zoals de knhs die meer beoordeeld.
as zondag rij ik een FNRS wedstrijd,en in mijn groepje rijdt dus dat desbetreffende paard mee. en nu rij ik natuurlijk voor mijn promotiepunt,maar het idee dat dat paard meerijdt en die waarschijnlijk toch de prijs meepakt,maakt toch stiekem dat ik er nu minder zin in heb als anders.
ik vraag me af hoe de juryleden hier tegenover staan
Over welk paard heb je het?
Natuurlijk, als de hele proef gladjes verloopt, dan scoor je hoger. Toch had ik vorige week bijv. een ex aequo waarvan het ene meisje er duidelijker harder voor moest werken dan de ander, en toen heb ik dat ook zo aan het secretariaat doorgegeven, waardoor het hardst werkende meisje een plaatsje hoger eindigde.
Edit: ik neem aan dat je Lara bedoelt. Dat paard KAN inderdaad goed lopen. Maar eindigt in de uitslagen net zo vaak onderaan. Lara is bepaald niet het makkelijkste paard om te rijden!