Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:04

Heeft er nog iemand tips voor de f5? Heb hem niet kunnen oefenen dus alles is welkom.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:52

kosseh schreef:
Heeft er nog iemand tips voor de f5? Heb hem niet kunnen oefenen dus alles is welkom.

ik heb hem afgerond met 219 punten. paard waar ik op zat, nog nooit eerder bereden..
-niet te ver naar voren/achteren gaan leunen
-doorzitten is doorzitten.. niet een halve meter uit je zadel stuiteren.
-galop is galop. niet half slapend bijna dravend
-nette figuren maken. een volte is rond en een gebroken lijn is ook echt 10 meter en tot de x.
-netjes de tijd nemen of je pony stil te laten staan en dan netjes groeten met je rechterhand. zweepje in je linkerhand.
-niet de verkeerde kant op rijden :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:57

Het lijkt mij als je goed strak op de letter rijdt, de juiste gang hanteert en daarbij op het goede been zit je het al bijna behaald hebt. Dat zijn volgens mij toch wel de belangrijke criteria. Dus gewoon goed luisteren naar de voorlezer en strak op de letters af.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:37

friendly schreef:
Het lijkt mij als je goed strak op de letter rijdt, de juiste gang hanteert en daarbij op het goede been zit je het al bijna behaald hebt. Dat zijn volgens mij toch wel de belangrijke criteria. Dus gewoon goed luisteren naar de voorlezer en strak op de letters af.

de punten die hier niet in staan zijn ook belangrijk ja :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:50

Ik heb mijn F5 zelfs gehaald zonder allemaal heel precies te rijden haha. Was wel een van de laatsten, terecht.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:05

ik heb 1 halve grote volte (in galop aanspringen) ook heel slordig gemaakt... daar had ik ipv. een 4 (de enige 4 op mn protocol) best een 6 voor kunnen halen :') de overgang draf-galop ging ook niet helemaal lekker

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:58

Ik heb hem niet gehaald.(de f5)
Begon al met inrijden, paard sprong alle kanten op.
Tijdens mijn proef ging het ook niet heel goed.
-Wilde niet stil staan, groet ging daardoor niet
-sprong opzij, gaf meerdere bokken. Dit op ern paar figuren, wel alles uitgezeten.
-door de sprongen op de figuren de figuren slecht of niet getoond.
- het was proefjes met thema halloween. Tijdens een figuur is mijn hoofdkapje (was een enge non) voor me gezicht gegaan dus zag niks meer, wat je figuur niet ten goede doet.

Maar nu heb ik nog een vraag: ik heb 1 keer -2 en 1 keer -4. Waarom krijg je dat? Er staat niks bij. Heb de figuren wel gereden, waarschijnlijk met wat sprongen tussen door (daaroor denk ik een 5 eer voor)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:19

-2 krijg je voor een eerste vergissing en -4 bij een volgende vergissing. Heb je toevallig een extra volte gereden toen je paardje zo vervelend deed?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:26

Thats_Me schreef:
-2 krijg je voor een eerste vergissing en -4 bij een volgende vergissing. Heb je toevallig een extra volte gereden toen je paardje zo vervelend deed?

Ja daar begon het erge.
Halfvegroote volte e-b aan springen linker galop, daar sprong die vlak voor de b de andere kant op (wel weer omgedraaid)
En c-xc volte in galop. Waar die ook weer op de volte sprong en opeens op de andere hand stond.

Daar ging het dus niet goed maar dan is het toch geen vergizing van mij?  

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:36

Kijk dat zijn dus je vergissingen. Is wel jouw fout aangezien jij je paard netjes een proefje moet rondsturen. Als je dus van je proef afwijkt kost dat je punten. Volgende keer beter oefenen of misschien voor een andere pony/paard kiezen die wat makkelijker rond te sturen is.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:42

O oke weet ik dat ook weer, bedankt voor uitleggen.
Had de f3 geoefend (daar was ik gebleven volgens me paspoort) maar die mocht ik niet starten hoorde ik na de les dus moest de f5 gaan doen opeens

Edit ander paard (te groot voor pony's) is nogal moeilijk, er is maar 1 ander paard waar ik mee over weg kan en niet e klein is. Volgende keer maar met die starten.

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:06

mijn dochter had vorige week met dr eerste F1 proef 216 punten ,ze had 210 nodig ..hoeveel winstpunten heeft ze nu ?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:06

1.

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:08

hoe tellen ze dan ? wanneer heeft ze er dan meer ?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:11

als ze nog eens 210 of meer punten haalt heeft ze nog 1 promotiepunt.. zo heet dat. geen winstpunt :')

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:11

maar ze mag nu wel door naar de f2

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:14

oh oke dus pp haha ,ik leer het wel met jullie hulp
in mijn tijd reed ik de b1-b2-L1 niks geen f proefjes die bestonden volgens mij nog niet 30 jaar geleden..hihi

Bentlage ze heeft nu dr 1e proefje ooit gereden ,tegen ons zeiden ze dat ze hem nu nog 1 keer moet halen met minimaal 210 en dan door mag naar de f2,klopt dit dan niet ?

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:15

Zijn er dingen waar de jury extra op let als je met een eigen paard rijd?
Ik ben bij de f3 gebleven. En zou graag met mijn verzorgpaard wedstrijdjes willen rijden.
En weet iemand hier hoe dat werkt met wedstrijdjes als je komt met een paard van buitenaf en je rijd naar de manege, hoe zit dat dan met de prijsuitreiking enzo?

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:18

bij ons wordt er volgens mij niet anders beoordeelt, maar de eigen paarden en de manege paarden komen in aparte categorieën.
Maar dat verschilt waarschijnlijk per manege.

tja prijsuitreiking en er naar toe rijden zal je zelf moeten regelen. Ik rijd met mijn verzorgpony er heen en weer terug, maar zorg dat er iemand daar blijft voor als ik de prijsuitreiking niet haal.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:18

Je kunt inderdaad maar 1 winstpunt per proef halen.

Het verschilt per manege wanneer je over mag naar de volgende klasse. Bij de een heb je er 1 nodig bij F1-F2, bij de ander weer 2.

Jessica, ik heb van verschillende juryleden gehoord dat ze er niet anders naar kijken (bij ons staat het met een symbooltje aangegeven op de startlijst namelijk, dan valt het ook op natuurlijk).
Prijsuitreiking etc zou ik aan de manegehouder/organisatie vragen.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:19

miranda1967 schreef:
oh oke dus pp haha ,ik leer het wel met jullie hulp
in mijn tijd reed ik de b1-b2-L1 niks geen f proefjes die bestonden volgens mij nog niet 30 jaar geleden..hihi

Bentlage ze heeft nu dr 1e proefje ooit gereden ,tegen ons zeiden ze dat ze hem nu nog 1 keer moet halen met minimaal 210 en dan door mag naar de f2,klopt dit dan niet ?

het ligt er aan wat de manege vind.. je kan natuurlijk best nogmaals de F1 doen..

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:21

Okee,ik zal me er eens verder in verdiepen, en zal eens kijkem hoe dat zit op de manege.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:31

Soms is het beter om de F1 of F2 meerdere keren te rijden als het ruitertje nog wat onzeker is of de figuren nog niet goed snapt. De overstap van de F2 naar de F3 vind ik namelijk best groot. Dan moeten ze al een heel rondje in galop en op het juiste been lichtrijden. Als ze die dingen moeilijk vinden kunnen ze beter nog even in een lagere F blijven en in de lessen werken aan de galop en het juiste been...

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:33

ik heb 4 pp in de F1.. omdat ik het wilde

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:33

Ik ben eerlijk gezegd ook voor 2 pp's in de F1 en 2 pp's in de F2...