Maar je kan ze er eventueel ook omheen stempelen haha. Ben nu bij de F12, als ik die heb uitgereden stuur ik hem wel op naar de FNRS. Stempel er nu maar mooi omheen.
Trouwens. Bij mijn F1 en F2 heb ik zo'n sticker gekregen met F1 promotiepunt etc. Nu rijdt iemand ook uit mn les weer proefjes, maar die heeft in 2004 ofzo de F12 al uitgereden. Die rijdt ook al best lang, maar ik zag toevallig dat in haar paspoort alle proefjes zo'n sticker heeft ipv een stempel. Vanaf de F3 heb ik ook alleen maar stempels. Maar nu vroeg ik mij af is dat gewoon iets van vroeger of doen wij op de club wat verkeerd?
Sommige dingen zijn nou niet eenmaal onderdelen om op te scoren, dan moet je een volte maar een keer nog ronder rijden. Instructie moet jou iets aanleren, juryleden niet.
Ilja000
Geplaatst: 01-11-13 10:40
Bij Springen met plezier scoor je ook makkelijker een 8 dan bij de dressuur. Dat komt door de dingen die getoetst worden op een bepaald niveau. Maar zoals Denise zegt, wij zijn jury, geen instructie, anderzijds heeft een volte nog ronder rijden niets te maken met groeten tijdens springen En een lager cijfer voor een volte heeft niet altijd te maken met hoe rond een volte is, maar wellicht met de hulpen die gegeven worden en het effect van die hulpen op het paard. Het is als jury dus heel moeilijk aan te geven: doe dit en dit en je krijgt dit cijfer. Het is altijd een combinatie van heel veel factoren.
Ik kwam meer met de volte voor het principe, bij een springproef misschien niet helemaal het juiste voorbeeld.
Ilja000
Geplaatst: 01-11-13 19:50
*zet even instructeurspetje op*: binnenkomen met springen: actief rondrijden, goed uitkijken voor aanwezige mensen en hindernissen. Correcte wendingen rijden. Correcte overgang naar halthouden, gericht op jury, groeten, wachten op signaal en wegrijden.