Het staat niet in de reglementen omschreven, maar het is aan de andere kant ook weer niet de bedoeling heb ik begrepen. Bedoeling is dat de proeven onderdeel zijn van de rij-opleiding en dat ruiters tussentijds ervaring opdoen.
Beetje krom. Vooral als je verplicht f6 moet beginnen onafhankelijk van je niveau. Ken zat mensen die dat op hun sloffen doen met ontzettend hoge punten. En als je dan toch telkens tussendoor 'ervaring moet opdoen' terwijl je het misschien al lang beheerst vind ik wat apart. Als je twee winstpunten op een dag haalt laat je toch ook zien gewoon het niveau te hebben?
Zag het staan in een reglement van FNRS, waar wel een naam van een rijvereniging bij stond. Misschien hebben zij het wel bij bedacht.
* 3.2 Instromen 3.2.1. Nieuwe ruiters Nieuwe ruiters mogen uitsluitend instromen in de klassen F1 tot en met F6. Instromende ruiters die 16 jaar of ouder zijn, of in het lopend seizoen 16 jaar worden, dienen in te stromen in de F6, tenzij anders wordt besloten in overleg met de instructie en de wedstrijdleiding.
Best raar, instromen gaat (lijkt mij) toch altijd in overleg met instructie etc.
Zullen morgen inderdaad FNRS wel even bellen denk ik
Ja, als het een bedrijfsregel is, kan het natuurlijk
CastaMickey
Geplaatst: 10-09-13 20:14
Maar als je dus niet 2 pp's op een dag mag halen, hoe zit het dan met de S proeven? Laatste keer dat ik die heb gereden had ik 49 punten en zijn er gewoon 2 pp's bijgeschreven. Was dus wel maar 1x gestart.
griziyr
Geplaatst: 11-09-13 14:06
.
Laatst bijgewerkt door griziyr op 12-11-22 21:57, in het totaal 2 keer bewerkt
klopt het was in een proef. Wat vinden dressuurjury,s (niet perse fnrs) beter, een goed draftempo en niet zo goed doorzitten, of goed doorzitten, en een te laag tempo? Ik weet het, een goed tempo en goed doorzitten, natuurlijk. Ik ben er flink mee aan het oefenen, dat zeker
Ik ben van plan om binnenkort nieuwe (leren) rijlaarzen te kopen. Mogen deze in elke willekleurige kleur? (denk aan cognac) en zou dit bij de KNHS voor eventueel later ook mogen?
Artikel 117 – Kledingvoorschriften 1. Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte van het wedstrijdterrein / de wedstrijdaccommodatie bevinden; deze regel is ook van toepassing op de voorlezer van de deelnemer. 2. Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers tijdens de proef te verschijnen in: a. een rij-jas, type colbert. b. een overhemd, dressuurblouse of shirt, overhemden/dressuurblouses/shirts moeten lange of korte mouwen hebben en een hoge boord of kol. c. een witte, beige of gele rijbroek. d. een paar rijlaarzen of jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren/gladde kunstleren chaps. e. een veiligheidshoofddeksel met norm NEN - EN-1384. Alleen in de rubrieken voor Young Riders, Future Test en in de klassen ZZ-Zwaar, Lichte, Midden en Zware Tour mag met een dressuurhoed of bolhoed gereden worden.
Over kleur van laarzen/chaps zie ik geen voorschriften, alleen dat jodhpurs en chaps dezelfde kleur moeten hebben en van glad leer moeten zijn.
Ik heb zelf ook in bruine laarzen gestart hoor en ik zie ook meiden met een blauw, grijs of bruin jasje dus het mag gewoon.
Suikerspinda
Geplaatst: 20-09-13 18:19
Ik las dit topic even door en zag net dit:
Bellatrix schreef:
(..) De proef gaat van start zodra je aan het eerste onderdeel begint. Dan moet je idd je mond houden.
Nu weet ik dat je bij officiële wedstrijden vanaf een bepaalde klasse ook geen stemhulpen meer mag geven, maar hoe zit dat bij de FNRS wedstrijdjes? Mag ik tijdens bijvoorbeeld een F6-wedstrijd wel tegen het paard praten? In de vorm van "Goed zooo, braaaaf"?
Nou ik heb liever van niet. Als de proef af is en je dus voorbij de eerste hoekletter bent gereden mag je je paard belonen en om de nek vallen...eerder niet en dus ook niet praten. Of je moet het in een hoek doen waar ik het niet kan horen. Als ik het wel hoor komt er een opmerking op het protocol. Praten is bij mij een no go maar als je een keer een kort kriebeltje in de manen geeft doe ik niet moeilijk.
Suikerspinda
Geplaatst: 20-09-13 19:20
Helder! Bedankt voor je antwoord.
__denise
Geplaatst: 20-09-13 20:09
Gelukkig zit de jury bij ons op zo'n afstand dat je ons niet kunt horen Doe het zelf wel vaak, maar meer hooo of wat dan ook. Of 'Denise houd je been lang' tegen mezelf helpt soms ook haha Waarom is het een no-go?
Ik heb een paard (ahum, ik rijd graag op een bepaald manegepaard ) wat nog wel eens kan schrikken, dan is het toch soms wel heel fijn om je stem even als extra te gebruiken . Maar begrijp je standpunt Bellatrix! Gelukkig heeft ie grote oren en kan ie gefluister dus goed horen (inclusief het gefluister van de bakkabouters )