[Discussie] Manegeruiters kunnen niet rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Discussie] Manegeruiters kunnen niet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 11:57

Jillie93 schreef:
runningkawa schreef:
en als je dan nog verder bent, besef je dat je et nooit
leert

en helemaal niet goed rijd en het ook nooit zult kunnen

Dat vind ik onzin maargoed
En leren doe je het zeker wel goed of slecht.

Je leert het heus wel gewoon goed als je al langer rijd en vaker
Het duurt gewoon langer dan met een prive paard

Mag jij onzin vinden
ik merk dat het waar is

Hoe meer je weet, hoe meer je ook weet dat het allemaal erg moeilijk is en je dus helemaal voor geen cent kunt rijden
Er komt zoveel bij kijken.

Terwijl toen je 14 was, je dacht dat je het best goed kon

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 11:59

Jillie93 schreef:
runningkawa schreef:
en als je dan nog verder bent, besef je dat je et nooit
leert

en helemaal niet goed rijd en het ook nooit zult kunnen

Dat vind ik onzin maargoed
En leren doe je het zeker wel goed of slecht.

Je leert het heus wel gewoon goed als je al langer rijd en vaker
Het duurt gewoon langer dan met een prive paard

je snapt niet wat ze bedoelt.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:00

ilona21 schreef:
ik ben het er totaal niet mee eens
bij ons op de manege rijden hele goede mensen,
wij kunnen alleen niet elke dag oefenen.
gr ilona

wat versta jij onder goed rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:03

een paard at eens bokt of een een stukje er vandoor schiet is nog geen wilde of een moeilijke..
ja, tuurlijk lijkt dat dan wel. is zelfs ook als dat je enige ervaring is (ook dit niet denigrerend lezen)
Maar als je verder bent, op handelstallen komt en dan eens mee gaat maken wat paarden allemaal nog meer kunnen doen, merk je dat ook de moeilijke paarden op de manege nog steeds droge suffe knollen zijn (wat ze juist super paarden maakt! ) want die bok, dat chagerijnig zijn, of wat ook, is niks in vergelijking met wat een verpeste knol doet.

En pas als je dat ervaren hebt, kun je pas zeggen of de manege waar je nu rijd, zo geweldig is. Of de paarden gevoelig zijn of moeilijk
En ik denk dat je er dan anders over gaat praten.

En wat ik ook al eerder zei
wat jij een moeilijk paard vind, vind ik vast een duffe knol
maar stap ik op een paard van iemand die verder is dan mij, vind ik dat vast een moeilijk paard, terwijl de eigenaar hem juist weer makkelijk vind.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-07-05 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:04

haffie_lover schreef:
Desiree, nu komt het op mij over dat jij manegepaarden niet goed genoeg vind, terwijl je een stukje erboven ze juist loopt op te hemelen. Er zijn genoeg manegepony's die wel gevoelig zijn en het je dus wel kwalijk nemen als je een bepaalde fout maakt. Zelf vind ik dat je het meeste leert als je op verschillende paarden rijd, en dus met verschillende karakters te maken krijgt. Zo ook dat verschil op mijn manege. Zo is mijn lievelingspony nog echt aan het leren, Senna is een beetje een hardleerse tinker die nu steeds mooier gaat lopen. In tegenstelling tot Proost die het waarschijnlijk nooit zal leren. Natuurlijk heb je de makke brave pony's en paarden ertussen zitten, waar moeten beginnende ruiters het anders van leren? En de meeste ruiters beginnen op een manege, hebben daar hun eerste stapjes op een paard gezet.

In mijn les zijn we al vanaf het begin aan het leren dat je met je zit moet rijden, vaak genoeg rijden we ook zonder teugels (lees er zit dan ook knoop in, voor het geval dat) en moet je je handen langs je lichaam houden, zo leer je meer op je zit te rijden.

Op een manege kunne genoeg wilde paarden staan. Elk paard schiet weleens weg, en op sommige manege's staan paarden die elk uur wel wegschieten of een bokkenserie geven. Niet alle pony en paarden op een manege zijn brave vriendelijke dieren, daarom is het zo leuk dat er zoveel afwisseling is op een manege.

En lang niet iedereen met ene eigen paard word een goede ruiter. Je leert dan op een en hetzelfde paard te rijden, asl je een keer op een ander beest gat zitte dan kan je erop wedden dat het gewoon niet gaat. Ik bedoel dit echt niet gemeen, maar sommige mensen snappen blijkbaar niet dat niet iedereen het kan veroorloven om een verzorgpaard te hebben of om op een handelstal of iets dergelijsk te werken omdat diegene nog op school zit. Ik zit na de vakantie elke dag tot half 5 - 5 uur op school, en ben zo rond 6 uur thuis, dan nog huiswerk, dan is het al gauw half negen en ben ik afgepeigerd. Het zal me vanaf nu dan ook ene worst wezen of ik goed kan rijden of niet, zolang ik er plezier in heb, en het paardje waar ik die les weer op rijd ook, dan heb ik nergens een probleem mee.

Mijn tijd komt nog wel.

Bne het met je eens Jillie93

net wat je zegt, jouw tijd komt nog wel. en je hoeft ook geen probleem te zien. Waarom zou je? Je moet gewoon plezier maken met je hobby. MOeten wel allemaal, want daar is het hobby voor.

Ik snap dat je het te druk hebt om je meer toe te kunnen leggen op het rijden. MAar je snapt toch wel dat als je iets goed wilt leren, dat je het heel vaak en heel veel moet doen en veel moet herhalen? Dat is met alles zo, daarin is paardrijden geen uitzondering.

Ik vind manegepaarden zeer geschikt om op te beginnen. Maar na 3 jaar rijden op de manege leer je vrijwel niets meer, er is geen vooruitgang meer. En dat komt niet door de manegepaarden maar door al die andere mensen die er ook op rijden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:10

Eigenlijk is het jammer dat het hier alleen gaat over 'manegeruiters' vs 'paardeigenaren die serieus bezig zijn, wedstrijden rijden, lessen hebben etc., in elk geval nadenken over hun hobby'.

Er is namelijk een hele grote categorie die zo buiten schot valt: de eigenaren die na een half jaartje of jaartje manegeles een haflinger/fries/tinker/fjord/brave oude KWPN-er of iets dergelijks kopen. Nooit meer les nemen, geen ambities hebben in welke richting van sport dan ook en een paar keer per week een buitenritje rijden.

Er zijn meer dan genoeg manegeruiters die technisch beter rijden dan dergelijke ruiters.

Verder, toen ik nog de strandritten begeleidde voor de manege had ik eigenlijk liever mensen mee die jaren op maneges reden (en ook buiten) dan iemand die aangaf een eigen paard te hebben. De manegeruiters konden zich nl over het algemeen veel sneller aanpassen aan het door hun toegewezen paard, terwijl we vaak genoeg merkten dat iemand die jarenlang op 1 en hetzelfde paard rond reed toch iets meer aanpassingsproblemen had.

Ik probeer trouwens ook nog zoveel mogelijk op verschillende paarden te rijden om enigzins dat gevoel te houden.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:12

Dat van verschillende paarden rijden is ook al genoemd, aanpassingsvermogen is heel belangrijk om goed te kunnen rijden.

Maar er werd ook genoemd, dat veel mensen die serieus met een eigen paard bezig zijn, ook vaak wel meer dan 1 beest rijden doordat ze wat bijrijden voor derden o.i.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:14

en er werd al genoemd dat veel mensen met een iegen paard ook in deze stelling vallen (was zelfs mijn eerste bericht)

En als je er plezeir in hebt om lekker wat rond te hobbelen, dan is dat geweldig!
Plezier, daar gaat het om.
Maar dan mag je ook eerlijk toe geven dat je niet goed kunt rijden (al is dat wel moeilijk ) Maar dat je zo tevreden bent over je kunnen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:18

Apple schreef:
Eigenlijk is het jammer dat het hier alleen gaat over 'manegeruiters' vs 'paardeigenaren die serieus bezig zijn, wedstrijden rijden, lessen hebben etc., in elk geval nadenken over hun hobby'.

Er is namelijk een hele grote categorie die zo buiten schot valt: de eigenaren die na een half jaartje of jaartje manegeles een haflinger/fries/tinker/fjord/brave oude KWPN-er of iets dergelijks kopen. Nooit meer les nemen, geen ambities hebben in welke richting van sport dan ook en een paar keer per week een buitenritje rijden.

Er zijn meer dan genoeg manegeruiters die technisch beter rijden dan dergelijke ruiters.

Verder, toen ik nog de strandritten begeleidde voor de manege had ik eigenlijk liever mensen mee die jaren op maneges reden (en ook buiten) dan iemand die aangaf een eigen paard te hebben. De manegeruiters konden zich nl over het algemeen veel sneller aanpassen aan het door hun toegewezen paard, terwijl we vaak genoeg merkten dat iemand die jarenlang op 1 en hetzelfde paard rond reed toch iets meer aanpassingsproblemen had.

Ik probeer trouwens ook nog zoveel mogelijk op verschillende paarden te rijden om enigzins dat gevoel te houden.

Desiree schreef:
Overigens: Niet alle mensen met een eigen paard worden een echte ruiter. Het is een instelling en die heb je of die heb je niet. DAt moet tussen de oren zitten. Het is een combinatie van een hoop dingen bij elkaar.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:18

Het is logisch dat een manege eigenaar geen ongelukken wil en dus bij aanschaf van nieuwe paarden probeert om betrouwbare paarden te vinden. Een moeilijk paard zou alleen in de ver gevorderden lessen inzetbaar zijn. (Want ja er zijn echt wel goede manegeruiters)Waardoor de andere paarden weer meer moeten lopen.

Dus Runningkawa ik ben het met je eens dat op een manege niet de meest "wilde" paarden met moeilijke karakters staan.

Maar wat is er mis met betrouwbaar?

Een betrouwbaar paard staat niet gelijk aan slome, slecht aan de hulpen staande afgestompte paarden.

Goed kunnen paardrijden lijkt mij toch wel meer dan het uitzitten van een serie bokken. En een moeilijk paard wat verkeerd gereden is, zal misschien niet reageren wanneer je wel de juiste hulpen geeft. Op zo,n paard kun je dus niet goed leren wat de juiste hulpen zijn. Die moet je dan al kennen.

Dus ja op een manege kun je ook goed leren paardrijden. Mits niet te grote groepen en goede instructie.

Zolang ik nog advertenties zie met paard te koop wegens te sterk voor ruiter (Vind ik een hele rare reden want elk paard is sterker dan een mens) of vanwege niet klikken van de combinatie weet ik wel zeker dat er ook heel veel mensen met eigen paard zijn die niet zomaar op elk paard kunnen wegrijden.

Blijft natuurlijk hoe vaker je rijdt hoe beter het gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:24

nee, dat staat er niet gelijk aan
Maar ik ben genoeg op maneges geweest
maar goed aan de hulpen heb ik ze nog niet gezien, zowel niet aan de zit als de been hulpen. en een snelle heb ik ook nog nooit gezien (want dat kan daar simpelweg niet)
Maar denk dat ik daar gewoon heel wat anders bij voorstel als vele manege ruiters. Ik stel er nu ook heel wat anders bij voor dn toen ik 12 was

ja, leuke wegens te sterk
dat ligt altijd! aan de ruiter
die moet dus dan leren dat het anders moet, want juist op de manege leer je dat trekken de rem is. en dan heb je een probleem..
Helaas leren veel eigen paard ruiters dat ook
daarom zeur ik bij Rt altijd over neem goede les
want elk paard is terug te nemen op een gewoon bitje

en wegens niet klikken dat kan vele oorzaken hebben.
ik heb er ook 1 verkocht wegens niet klikken
En de hoofdzaak was, niet klikken met mijn andere paard, die sloeg haar bijna kapot als ik niet oplette. (en dat is heel raar voor hem, zo is hij niet)
En ik merkte dat daardoor die merrie ook niet vrolijker werd.
En ik ach, ze was wel leuk, maar had er ook niks mee.
En als je ze dan leuk kunt verkopen, doe je dat.
een ander had ik misschien nog aangehouden, die niet
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-07-05 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:24

Persoonlijk zet ik tien keer liever een "manegekind" op mijn paard dan iemand die maar aan 1 (of meer) eigen paard(en) gwend is. Iemand die verschillende paarden rijdt en altijd een instructeur bij de hand heeft gehad, heeft in mijn ogen meer kwaliteiten dan iemand die op een eigen paard haar gang gaat. (Waarmee ik niet wil zeggen dat die NIET kan rijden)
Ik heb zelf altijd naast mijn eigen paarden manège paarden gereden en paarden van andere mensen en ga nu weer manège paarden rijden (zie topic in algemeen "help, manège beheerder is CUTE). Hoe meer paarden je kunt rijden in je leven, hoe beter, denk ik altijd maar. ALLE ervaring is ervaring.

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:28

@Desiree wat snap ik er niet aan ?
Laatst bijgewerkt door Jill_ op 31-07-05 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:29

lindsey schreef:

Zolang ik nog advertenties zie met paard te koop wegens te sterk voor ruiter (Vind ik een hele rare reden want elk paard is sterker dan een mens) of vanwege niet klikken van de combinatie weet ik wel zeker dat er ook heel veel mensen met eigen paard zijn die niet zomaar op elk paard kunnen wegrijden.

Blijft natuurlijk hoe vaker je rijdt hoe beter het gaat.

Dat is vaak bij mensen die voor het eerste een eigen paard hebben, weet je dat?

Betrouwbaarheid van een paard heeft niets te maken met er op kunnen leren rijden. We hebben het puur over rijtechnisch leren rijden, een paard van achteren naar voren tegen de hand aan rijden, een paard dat netjes reageert op het been, dat niet hard is in de mond, en dat zijn rug durft te gebruiken. Dat heeft niets te maken met wild of betrouwbaar.

Ik reed op de manege bij de gevorderden, "kon een paard al aan de teugel rijden". Ik dacht dat ik kon rijden en ik kocht iones, mijn eerste paard. Marion en Josette kwamen om mij te feliciteren. Zij hadden al wat langer een eigen paard, waren ex manegeruiters. MAar, zeiden ze, het is niet al rozengeur en maneschijn. Je zult vaak moeten afzien. Hoevaak ik niet piepend voor de staldeur heb gestaan dat ik er weer op moest, zei Marion.
Hoevaak ik niet op mijn paard heb zitten huilen van de schrik, zei Josette.

Ze kregen gelijk. Ik heb nog veel aan hun woorden terug gedacht, toen ik totaal gedesillusioneerd was geraakt nadat iones mij had laten zien dat ik helemaal niet kon rijden. Dat ik op het punt heb gestaan met stoppen en verkopen omdat ik stikte van de schrik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:42

Ik vind absoluut niet dat manegeruiters niet kunnen rijden, er zitten ongekende talenten tussen, die helaas nooit verder kunnen komen met hun rijgevoel.

Want, ik vind nl dat je niet echt zult leren rijden op een manegepaard. Je het begin leert en dan hopelijk met een bijrijdpaard en priveles verder kan komen.

Ik heb nog nooit een manegepaard gezien of onder mijn bips gehad die soepel in zijn lijf was, zijn rug niet vastzette of gewoon een soepele rug had, makkelijk nageeft (kan dan dus ook niet). Deze paarden waren of heel snel vastgereden of al afgestompt. Als er een nieuw paard op een manege komt, moet je hem binnen 3 maanden kopen, eigenlijk nog veel eerder, heb die paarden nl in een rap tempo heel erg achteruit zien gaan.

Op zo een paard leer je het gewoon niet, het gevoel dat je moet ervaren hoe het is om op een paard te zitten dat buigt, zijn rug gebruikt, alert op een kleine hulp, lichte aanleuning da heb je alleen op een manegepaard die regelmatig weer even wordt losgereden door ervaren ruiters en in een groep meedraait met gevorderde ruiters.

Een kennis van mij is nu bezig weer te lessen na heel veel jaren niet gereden te hebben. In die ene les krijgt ze het paard niet nageeflijk en vraagt zich steeds af hoe het nou toch komt dat ze het niet voor elkaar krijgt. Ik denk dat het door het paard komt. Als ze het nooit in die ene les voor elkaar krijgt, komt ze dan ooit verder?

Ik weet zeker dat als ze op een ander paard zou gaan lessen,een soepel paard, dat ze in een paar lessen dit paardje lekker over de rug soepel kan laten lopen en dan lekker veel kan gaan leren.

Ik zal dus nooit zeggen dat ze niet kan rijden, maar nu na 1 jaar al denk ik niet dat ze op het (vaste) manegepaard waar ze op rijdt, het ooit zal gaan leren. Tijd om een ander paard te gaan zoeken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:44

russel schreef:
Ik vind absoluut niet dat manegeruiters niet kunnen rijden,
er zitten ongekende talenten tussen, die helaas nooit verder kunnen komen met hun rijgevoel
.

Want, ik vind nl dat je niet echt zult leren rijden op een manegepaard. Je het begin leert en dan hopelijk met een bijrijdpaard en priveles verder kan komen.

Ik heb nog nooit een manegepaard gezien of onder mijn bips gehad die soepel in zijn lijf was, zijn rug niet vastzette of gewoon een soepele rug had, makkelijk nageeft (kan dan dus ook niet). Deze paarden waren of heel snel vastgereden of al afgestompt. Als er een nieuw paard op een manege komt, moet je hem binnen 3 maanden kopen, eigenlijk nog veel eerder, heb die paarden nl in een rap tempo heel erg achteruit zien gaan.

Op zo een paard leer je het gewoon niet, het gevoel dat je moet ervaren hoe het is om op een paard te zitten dat buigt, zijn rug gebruikt, alert op een kleine hulp, lichte aanleuning da heb je alleen op een manegepaard die regelmatig weer even wordt losgereden door ervaren ruiters en in een groep meedraait met gevorderde ruiters.

Een kennis van mij is nu bezig weer te lessen na heel veel jaren niet gereden te hebben. In die ene les krijgt ze het paard niet nageeflijk en vraagt zich steeds af hoe het nou toch komt dat ze het niet voor elkaar krijgt. Ik denk dat het door het paard komt. Als ze het nooit in die ene les voor elkaar krijgt, komt ze dan ooit verder?

Ik weet zeker dat als ze op een ander paard zou gaan lessen,een soepel paard, dat ze in een paar lessen dit paardje lekker over de rug soepel kan laten lopen en dan lekker veel kan gaan leren.

Ik zal dus nooit zeggen dat ze niet kan rijden, maar nu na 1 jaar al denk ik niet dat ze op het (vaste) manegepaard waar ze op rijdt, het ooit zal gaan leren. Tijd om een ander paard te gaan zoeken.

En dat is nu juist de issue hier. EN dat kunnen en willen sommige mensen maar niet in zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:49

omdat ze (nog) niet ervaren hebben dat het zo is.
Wij hebben ondertussen gevoeld dat het zo is en als hun het een keer voelen, zeggen ze hetzelfde als wij

Nu zijn we denigrerende trutten die heel verwaand zijn.
Over x tijd, zijn ze dat ook zelf

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:56

Om eerlijk te zijn voel ik het verschil niet tussen een manege en prive paard en ik heb het toch echt al ervaren heb een bijrijdpaard gehad en rijd weleens op de fries van me tante

Zal nu wel heel onervaren zijn

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:59

Niet alle eigen paarden hebben goede ruiters en zijn dus niet allemaal even goed gereden.

hoe herken je een goed gereden paard?
- is voor het been (zonder er voor weg te lopen)
- is nageeflijk op lichte hand, buigt makkelijk in
- gaat mooi de wending door, zonder over de schouder naar binnen te storten
- rug voelt lekker aan omdat het paard die goed gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 13:00

Als je 1 keer voelt hoe het kan zijn op zo een heerlijk ruim soepel paard wil je nooit meer anders En dan weet je wanneer je paardje lekker loopt en wanneer hij lekker losgereden is en weet je als het steeds ergens stagneert dat er iets aan de hand is. En juist daarom heb ik zo te doen met de manegepaarden.

Maar O, nu zeg ik wat en worden er misschien een paar boos, was niet de bedoeling.

Heb die kennis nl aangeboden haar een keer te laten galopperen op mijn paard en te ervaren hoe het is om in het zadel te kunnen blijven zitten en als je een keer bonst dat hij dan stilvalt.

Daarom snap ik ook niet dat er in een ander topic een topamazone in de grond wordt geboort, zij voelt iets wat ik nooit zal ervaren en juist daardoor kan dat paard lopen zoals hij (wellicht) alleen bij haar zal doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 13:00

misschien kan ik het anders uitleggen

iedereen vind het logisch dat de ruiter in de beginnersgroep, minder goed kan rijden, toch?
en dat daar de braafste paardjes voor worden gebruikt?

Men vind het logisch dat je in de gevordere groep, al weer wat beter kunt rijden en dat de paarden ook al weer iets moielijker zijn.

En dan is het toch logisch als je nog weer meer wilt leren, dat je dan weer op moeilijkere paarden gaat rijden om zelf ook weer beterder te worden?

Alleen die paarden kun je niet vinden op de manege, want dan verdient de manege er niks meer aan, omdat het het paard te weinig in kan zetten.
En word het paard te duur.

Wil je verder zul je naar moeilijkere prive paarden moeten gaan zoeken (en nee, dat zijn ze ook allemaal niet)
Dan zul je moeten gaan zoeken naar prive paarden die wel goed aan de hulpen zijn gereden (en nee, dat zijn ze ook niet allemaal)
Wat niet erg is, maar het is maar net wat jezelf graag wilt en hoeveel je zelf graag wilt leren.
En gelukkig is dat voor iedereen anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 13:06

Desiree schreef:
[
Ik reed op de manege bij de gevorderden, "kon een paard al aan de teugel rijden". Ik dacht dat ik kon rijden en ik kocht iones, mijn eerste paard. Marion en Josette kwamen om mij te feliciteren. Zij hadden al wat langer een eigen paard, waren ex manegeruiters. MAar, zeiden ze, het is niet al rozengeur en maneschijn. Je zult vaak moeten afzien. Hoevaak ik niet piepend voor de staldeur heb gestaan dat ik er weer op moest, zei Marion.

Ze kregen gelijk. Ik heb nog veel aan hun woorden terug gedacht, toen ik totaal gedesillusioneerd was geraakt nadat iones mij had laten zien dat ik helemaal niet kon rijden. Dat ik op het punt heb gestaan met stoppen en verkopen omdat ik stikte van de schrik.
[/quote]

haha, heel herkenbaar. Zelfs zo erg dat mijn man zei, als je alleen maar naar je paard gaat om er naar te kijken, gaat hij weg

Hij heeft me 6 weken aan laten tobben en toen ik moest toegeven dat hij gelijk had, ben ik er weer op gegaan. Ow heb 2 jaar echt D00R moeten zetten en nu gaat het zo ontzettend goed, nu heb ik pas het gevoel dat ik WAT ga leren..... en nog geen 6 maanden geleden er nog zo hard van afgevallen dat ik dacht dit wordt mijn dood, lijk wel gek.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 13:06

Ik weet het niet kawa. Je kunt met de beste argumenten komen maar sommige mensen willen het niet aannemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 13:09

Daar lijkt het idd op
ach ja, mischien kun je het ook niet begrijpen zonder het eerst ervaren te hebben?

ik weet ook nog goed dat ik op een paard zat die wat meer knopjes had als ik toen

dat paard begon te strekken in de draf, geweldig
In galop wissels om de paar passen
Maar ik wilde dat allemaal niet, ik wilde alleen maar rustig draven

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 13:09

russel schreef:
Desiree schreef:
[

[/quote]

haha, heel herkenbaar. Zelfs zo erg dat mijn man zei, als je alleen maar naar je paard gaat om er naar te kijken, gaat hij weg

Hij heeft me 6 weken aan laten tobben en toen ik moest toegeven dat hij gelijk had, ben ik er weer op gegaan. Ow heb 2 jaar echt D00R moeten zetten en nu gaat het zo ontzettend goed, nu heb ik pas het gevoel dat ik WAT ga leren..... en nog geen 6 maanden geleden er nog zo hard van afgevallen dat ik dacht dit wordt mijn dood, lijk wel gek.

Ik deed er minder lang over. Ik had intensieve begeleiding genomen (zonder haar was het me nooit gelukt), heb mijn verstand op 0 gezet en naar haar geluisterd, ook als dat inhield dat ik iets moest doen wat ik absoluut niet durfde, zoals iones een klap met de zweep verkopen omdat hij weigerde te lopen op mijn been, zodat hij dan een fikse bok gaf. Ik ben er echt veel van af gevallen hoor. Maar ik kreeg tips hoe ik in het zadel kon blijven zitten. Als je in zo'n geval doorzet leer je echt heel veel in een korte tijd. Maar eerst moet je jezelf overwinnen, en dat is het moeilijkste van allemaal.