haffie_lover schreef:Desiree, nu komt het op mij over dat jij manegepaarden niet goed genoeg vind, terwijl je een stukje erboven ze juist loopt op te hemelen. Er zijn genoeg manegepony's die wel gevoelig zijn en het je dus wel kwalijk nemen als je een bepaalde fout maakt. Zelf vind ik dat je het meeste leert als je op verschillende paarden rijd, en dus met verschillende karakters te maken krijgt. Zo ook dat verschil op mijn manege. Zo is mijn lievelingspony nog echt aan het leren, Senna is een beetje een hardleerse tinker die nu steeds mooier gaat lopen. In tegenstelling tot Proost die het waarschijnlijk nooit zal leren. Natuurlijk heb je de makke brave pony's en paarden ertussen zitten, waar moeten beginnende ruiters het anders van leren? En de meeste ruiters beginnen op een manege, hebben daar hun eerste stapjes op een paard gezet.
In mijn les zijn we al vanaf het begin aan het leren dat je met je zit moet rijden, vaak genoeg rijden we ook zonder teugels (lees er zit dan ook knoop in, voor het geval dat) en moet je je handen langs je lichaam houden, zo leer je meer op je zit te rijden.
Op een manege kunne genoeg wilde paarden staan. Elk paard schiet weleens weg, en op sommige manege's staan paarden die elk uur wel wegschieten of een bokkenserie geven. Niet alle pony en paarden op een manege zijn brave vriendelijke dieren, daarom is het zo leuk dat er zoveel afwisseling is op een manege.
En lang niet iedereen met ene eigen paard word een goede ruiter. Je leert dan op een en hetzelfde paard te rijden, asl je een keer op een ander beest gat zitte dan kan je erop wedden dat het gewoon niet gaat. Ik bedoel dit echt niet gemeen, maar sommige mensen snappen blijkbaar niet dat niet iedereen het kan veroorloven om een verzorgpaard te hebben of om op een handelstal of iets dergelijsk te werken omdat diegene nog op school zit. Ik zit na de vakantie elke dag tot half 5 - 5 uur op school, en ben zo rond 6 uur thuis, dan nog huiswerk, dan is het al gauw half negen en ben ik afgepeigerd. Het zal me vanaf nu dan ook ene worst wezen of ik goed kan rijden of niet, zolang ik er plezier in heb, en het paardje waar ik die les weer op rijd ook, dan heb ik nergens een probleem mee.
Mijn tijd komt nog wel.
Bne het met je eens Jillie93
net wat je zegt, jouw tijd komt nog wel. en je hoeft ook geen probleem te zien. Waarom zou je? Je moet gewoon plezier maken met je hobby. MOeten wel allemaal, want daar is het hobby voor.
Ik snap dat je het te druk hebt om je meer toe te kunnen leggen op het rijden. MAar je snapt toch wel dat als je iets goed wilt leren, dat je het heel vaak en heel veel moet doen en veel moet herhalen? Dat is met alles zo, daarin is paardrijden geen uitzondering.
Ik vind manegepaarden zeer geschikt om op te beginnen. Maar na 3 jaar rijden op de manege leer je vrijwel niets meer, er is geen vooruitgang meer. En dat komt niet door de manegepaarden maar door al die andere mensen die er ook op rijden.