beware of the penny ........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Browniee

Re: beware of the penny ........

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:41

Masr vollegens MijWERruKt tie neit helmasl goe

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:59

dAn MoedT juh wEer TrUgG Nah dUh DokTuR!

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:12

mischien een ernstige vorm van het penny virus 8)7
mischien is het besmettelijk %)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:45

mandylfmarca schreef:
komen er van die penny's aanrennen, met poetskoffertje overvol met roze borsteltjes en alles en een roze dekje..
dus ik dacht euh oke? wat komen jullie hier doen.
ik dus rustig het paardje verder afzadelen maar ondertussen DE penny's inde gaten gehouden.
ik vond het al zo raar dat ze bij de privéstallen liepen, meestal zijn ze bij de handelsstallen te bekennen.
zie ik ze uit de stal lopen met mijn haflingertje, ingevlochten waarbij ik denk ga je moeder pesten, met roze stiekjes en ja! een roze dekje op.
dus ik loop heel vrolijk erna toe, dream begon al te hinniken :') help me.
vraag aan ze; wat gaan jullie doen? ja dit is ons verzorgpaard en die gaan we nu longeren! oke.. hoe heet jullie verzorg paard dan? spirit! afgezaaaaagd! dus ik zei zo; wat staat er dan op dat bordje? ja, Dream (sinne saule) ja en wat staat er bij eigenaar? ja Mandy.. Hoi aangenaam! ik ben mandy, zouden jullie nu zo vriendelijk willen zijn die rotzoooi van me paard af te halen en te vertrekken! nou jammer genoeg heb ik zelf die belachelijke vlechtjes eruit mogen halen.. me arme pony.. pennytastisch gemaakt pfu! kwam ik aan bij de shetlanders want daar staan mn schattige hengst veulen met ja een roze halster dankzij moi! hij pastte geen andere xD,
staan ze bij de shetlanders te kloten.. alsjeblieft kinders, ga bij een manege poedersuiker pff.

Vraag me echt af waar ze soms het lef vandaan halen om zo een pony te pakken _-:(

Volgens mij zijn er ook wel een paar enorme fake (penny)topics gemaakt , naar aanleiding van dit topic xD

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:52

Ik weet het wel zeker!

Ik zou overigens helemaal leip worden als een paar van dat soort types mijn paard wel even denken te gaan longeren! :(

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:05

Ik moet zeggen dat ik vroeger met mn beste vriendin (toen) wel een tijdje het land in ben gegaan bij 2 shetlanders, ze stonden beide vast aan een ketting, ver uit elkaar. De een zo schuw als wat, de ander was niet weg te slaan. Bloedmooie beesten! (hengsten he..) Veelste lange hoefen, en veelste dik. Die wouden we altijd wel graag meenemen naar huis en dan bij die vriendin in de tuin zetten, die heeft wel een hele grote tuin. Maar we hebben ze gelukkig altijd laten staan, nooit los gemaakt, nooit op gereden. Alleen gepoetst en af en toe een snoepje mee. Eigenaar ook nooit gezien of iets dergelijks

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:06

Ik zou ze bijna letterlijk de wei uit trappen :+ maar Casper staat altijd met zn oren naar achter dus zullen ze wel denken dat hij zeer gevaarlijk is ofzo

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:08

Hahah ik vind hem geweldig, en helemaal kloppend. Voel me nu zeker verplicht hier wat mee te doen hoor. }>

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:23

Ik had een tijdje geleden trouwens ook zon pennymeisje op stal! Zij was met haar Tante mee (grand prix amazone) en die penny ging pony's bij de bak aaien, de eigenaar van die pony zecht: Je moet niet zomaar pony's gaan aaien, sommige bijten.
Waarop penny doorloopt naar de paddocks, waar mijn rijpaard Joris staat. Maar Joris heeft een verleden met mensen, en laat dit merken aan nieuwkomers, en als je dan dom bent, steek je je hand naar zijn neus uit.. :+ (De hele stal weet dit van hem, en meisje is dus een soort van gewaarschuwd door die andere man!)
Dus Joris bijt naar haar, en het meisje komt huilend terug, kijken we goed, is haar vingertopje van dr ringvinger weg..
mn stalgenoot zij dat ze het de hele tijd over haar handschoentje had, dus wij met zn 2e en een hark naar de paddock, en halen met die hark het handschoentje uit de paddock, draaien de topjes om, en jahwoor, een vingertopje.. Het vingertopje is er in het ziekenhuis weer aan gezet en het scheint weer vrij mooi aangegroeid te zijn. Meisje heb ik nooit meer op stal gezien, en heb gehoord dat ze nooit meer andermans paarden aait.

Wijze les dus, want ze was zo eigenwijs om wel gewoon door te gaan met aaien.

Janneke_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:00

Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn

geweldig _O-

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:18

casperzazoe schreef:
mandylfmarca schreef:
komen er van die penny's aanrennen, met poetskoffertje overvol met roze borsteltjes en alles en een roze dekje..
dus ik dacht euh oke? wat komen jullie hier doen.
ik dus rustig het paardje verder afzadelen maar ondertussen DE penny's inde gaten gehouden.
ik vond het al zo raar dat ze bij de privéstallen liepen, meestal zijn ze bij de handelsstallen te bekennen.
zie ik ze uit de stal lopen met mijn haflingertje, ingevlochten waarbij ik denk ga je moeder pesten, met roze stiekjes en ja! een roze dekje op.
dus ik loop heel vrolijk erna toe, dream begon al te hinniken :') help me.
vraag aan ze; wat gaan jullie doen? ja dit is ons verzorgpaard en die gaan we nu longeren! oke.. hoe heet jullie verzorg paard dan? spirit! afgezaaaaagd! dus ik zei zo; wat staat er dan op dat bordje? ja, Dream (sinne saule) ja en wat staat er bij eigenaar? ja Mandy.. Hoi aangenaam! ik ben mandy, zouden jullie nu zo vriendelijk willen zijn die rotzoooi van me paard af te halen en te vertrekken! nou jammer genoeg heb ik zelf die belachelijke vlechtjes eruit mogen halen.. me arme pony.. pennytastisch gemaakt pfu! kwam ik aan bij de shetlanders want daar staan mn schattige hengst veulen met ja een roze halster dankzij moi! hij pastte geen andere xD,
staan ze bij de shetlanders te kloten.. alsjeblieft kinders, ga bij een manege poedersuiker pff.

Vraag me echt af waar ze soms het lef vandaan halen om zo een pony te pakken _-:(

Volgens mij zijn er ook wel een paar enorme fake (penny)topics gemaakt , naar aanleiding van dit topic xD

Hahah volgens mij ook ja. Kom er wel heel veel tegen de laatste tijd, opvallend.
Vind die van hierboven trouwens wel echt lef hebben hoor.
Op de manege waar ik reed had ik een bijrijdpaard, laat dat nou toevallig een hele grote witte hengst (merrie) zijn. Die moest er ook vaak aan geloven. Probleem was alleen dat madame niet zo lief was en de kinderen al gauw de stal uitgingen naar de buurman. De grote witte ruin met gelukkig een wat vriendelijker karakter. Gelukkig was er altijd genoeg begeleiding op de stal om te weten dat er niet wordt gereden op onze grote hengsten. Moesten ze ook niet proberen, lag je in het ziekenhuis, dat is een ding wat zeker is. :P
En nee ik ben geen penny, maar ik weet hoe zo'n hekel dat paard had aan vreemden. :+
Net als een ander paard op stal wat ook altijd zuperschattug is. Een grote Shetlander. (kruising ijslander) Maar die had nogal bijtneigingen, de reactie van de penny's daarop is geweldig. :D

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:04

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:34

Ik heb de richtlijnen op stal opgehangen :+

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:47

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:49

Oh jah, dat topic heb ik inderdaad ook al gelezen.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:37

wat is een typische penny vlecht? een matje? :+

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 01:17

Geweldig dit! Ik ben zelf ook altijd penny geweest alleen wist ik heel goed dat ik aan eigen paarden niet mocht komen,
Vlechten deed ik nooit en nog niet! Want dat duurt te lang! Ik vond alle paarden zielig die op hun kop kregen etc.
Ik had altijd een eigen pony en liet andere met rust.
Alleen ik heb altijd de ziekte gehad als de een een wortel kreeg, gelijk iedereen een wortel te geven! Ik heb op de manege al meerdere mensen gehad , die met mijn pony ineens buiten liepen, ik heb inderdaad het zelfs zo gehad, dat een vriendin zei Hee zijn dat vera enLuna niet op de foto? Bij een wild vreemde op der hyves!
Ik kijken en Jaaa hoor, mijn dieren kwpner en een welsh k veulen! Dit is mijn nieuwe Verzorg paard met haar veulen!
Stond er bij een krabbel dat ze er dinsdag middag zal zijn stond ze met mijn twee merries! Beide gevaarlijk, veulen stijgerde toender tijd veel en vera sleurde je mee naar buiten! Ik zo ,hoi, de meisjes hoi, niks aan de hand, is dit jou pony? Jaa me Verzorg paard en haar kindje. Oo wat voor ras zijn het? Uhm... Zal ik moeten vragen. Ik Oo doe maar! Waar dat meisje de eigenaar op belt! Hahaha ik zeg en? Euhm een arabier! Ooo op dit stamboek staat iets heel anders!
T meisje heb ik nooit meer gezien!

Ik wil verdur nix zegguh maar ik ben houw ook fan roze, heb een roze hoofdstel en zadel,gewoon omdat ik het leuk find!

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:53

Ik snap niet dat sommige kinderen het lef hebben om op een stal te komen met spullen, bij een random paard de stal binnen te lopen, hier aan gaan zitten plukken, willen gaan rijden, etc. terwijl er gewoon mensen van die stal rondlopen... wat denkt zo'n kind dan wel niet waar ze dan wel niet mee bezig zijn :?

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:07

thoraklover schreef:
Jammer dat ik mijn gebruikersnaam niet meer kan veranderen :')

geweldig topic dit _O-

Doet me nog denken aan een oud topic van mij: [JITP] HELP! Wat te doen bij pony met slaapgebrek??!

haha echt leuke foto`s zitten daarin
En heb je er al een oplossing voor gevonden :P

leuk penny-topic gevonden :')

[GVL] Ik longeer graag maar kan een haflinger dat ook goed

omg ik heb me echt rot gelachen om dit topic wat een reacties _/-\o_

Okielove75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:35

Whahaha, lach me dood hier om al die reacties.
Sommige zijn ook echt geniaal opgelost.

Ben nog niet met de 'echte' penny's in aanraking gekomen, maar ik ben op mijn hoede... :')

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:06

zoofje haha geweldig :P

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:05

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:46

Bij mij ook zo een anekdote van een wit paard.. :7

Ik heb een tijd een grote witte merrie verzorgd. Ze mocht van de eigenaars een week mee naar de stal waar ik al jaren rij. Ik was van plan voor mijn B-brevet (wedstrijdbrevet in België te halen) en dat wou ik met haar doen . Ik kwam toe met het paard, van de trailer en de stal in.

Eerste reactie: 10 kinderen op mij af, AMIKA AMIKA AMIKA (een Belgisch tv-programma van een wit paard) http://www.youtube.com/watch?v=-AtJPuVfrqw . Nee kindjes! Het is PACHA.. Maar ik zag de ramp al komen :') naast heel veel aaitjes en aandacht zijn we er beiden goed vanaf gekomen!

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:34

ben ook nog geen penny,s tegen gekomen bij ons op de manege,gelukkig maar ,maar blijf op mijn hoede .denk dat ze bij ons er niet zijn.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:04

Haha penny zijn gewoon vreslijk en waat halen ze het lef vadaan