Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 23:06

daniella74 schreef:
EN dat mag dus niet. Als jij bijv. onderdeel 3 een volte bi C 2 keer rijdt blijft het bij 1x -2. Rijd je onderdeel 8 de volte bij EBE ook weer een programmafout dan is het -4. En als je dan nog een onderdeel de mist in laat gaan met een programmafout dan is het -8 maar nooit in 1 onderdeel -14.

Ik heb weleens een 1 gegeven voor een onderdeel, meisje ging ongelooflijk uit haar plaat uit frustratie tegen de pony terwijl dat helemaal niet nodig was en ze het zelf fout deed.

ik zal je vertellen wij hadden op het chio een dag met kinderen (zeg tussen de 15 en de 17) die reden (in de hoofdpiste dus doodeng) en daar ging een meisje compleet uit der plaat toen ze naar buiten kwam uit de piste paard slaan met de zweep en schelden naar der ouders.. enz enz enz.. en die is tog egt gewoon direct het terrein afgezet om nooit meer terug te hoeven komen

_Jenny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 23:15

Ik heb in april mijn eerste proefje. Ik mag starten in de F4. Mijn probleem is alleen dat ik galop vaak een van mijn beugels verlies. Wat moet ik doen als dit me in het proefje gebeurd? En wat moet ik doen als ik hem niet terug aan mijn voet heb voor het draven? Doorzitten of gewoon lichtrijden met een beugel?

Ik weet ook waarom ik mijn beugels verlies, omdat ik klem in galop. Ik ben druk bezig met hieraan te werken, maar ik ben bang dat het in het proefje toch verkeerd gaat. Het leek me daarom toch wel handig om dit even te vragen.

Ilja000

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:52

Voordat je je beugels verliest is het de kunst om je benen van uit je bovenbeen lang te maken. Je verliest je beugel nl. door het optrekken van je been.

Mocht het toch gebeuren, je kunt ook heel goed lichtrijden met 1 beugel hoor :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:53

Ja, ik kan het zelfs zonder beugels. :D

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:55

Auwwww, dan ga je klemmen :-s

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:56

Maar ik hou mijn benen lang. :P

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:58

da's dan weer een pluspunt :) hihi.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:00

Ja, maat het is best zwaar. :')
Afijn, ik rijd weer western dus dan heb je dat probleem niet. :D

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:01

Het is al een tijdje geleden, maar toch vraag ik het me nog af.
Ik heb een F7 op een Haflinger gereden [eind vorig jaar].
Ging best goed, maar op het laatst bij A Afwenden, schoot hij er in galop
vandoor. Heb hem nog voor X terug naar stap gekregen omdat dat ook de bedoeling was.
Op mijn protecol stond bij het afwenden: 3, Zonde!
Hoe kan ik dit oplossen? Als ik hem een tik of iets had gegeven was ik namelijk verder van huis [waarschijnlijk kwam dan een bok] en had ik misschien nog wel extra volte moeten rijden of iets.
Hoe zien jury's het het liefst opgelost worden? is dit goed nederlands? x)

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:12

xdenise95 schreef:
Hoe zien jury's het het liefst opgelost worden? is dit goed nederlands? x)

Ja dat heb ik nou ook, hoe zien jury's het liefste een oplossing??

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:16

Misschien een volte rijden en opnieuw afwenden? Dan heb je -2 voor verkeerd rijden en misschien wel een 7 voor het afwenden. Da's samen een 5.
Overigens vind ik een 3 wel laag hoor, als de pony echt wegschoot en je loste het goed op dan zou je bij mij geen 3 krijgen. Doe je zelf iets fout is het natuurlijk een ander verhaal.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:35

Je vertelt er trouwens niet bij hoe de rest van de proef ging, dat is natuurlijk ook wel van belang. Heb je een promotiepunt gehaald?
Want als de pony er steeds vandoor schiet dan heeft de jury misschien twijfels of je wel de baas bent.
Als de hele proef verder goed is gegaan, dan heb je ook met een 3 vast wel een promotiepunt.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:37

Wie zegt dat je het niet goed hebt opgelost? Er staat niet voor niets bij 'zonde'. Feit blijft dat het gevraagde onderdeel niet correct is uitgevoerd en daarom geen voldoende kan worden.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:38

Nou ja, dan vind ik een 3 wel laag hoor.. :o

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:46

Tilmar schreef:
Je vertelt er trouwens niet bij hoe de rest van de proef ging, dat is natuurlijk ook wel van belang. Heb je een promotiepunt gehaald?
Want als de pony er steeds vandoor schiet dan heeft de jury misschien twijfels of je wel de baas bent.
Als de hele proef verder goed is gegaan, dan heb je ook met een 3 vast wel een promotiepunt.

Ja, heb een PP. Had 214 punten. Ik vond dat er wel goed gejureerd werd, omdat ook de goede dingen echt werden beloond door een 8, had een 8 voor een volte.
Hij is de hele proef braaf geweest. Heb verder nergens een opmerking over zijn gedrag.

Hij sprong iets voor A beetje opzij, en galopeerde verder naar X. Hij verzette zich opzich wel, maar gaf gewoon been en (In galop dat wel) liep braaf door. Heb hem daarna wel gewoon teruggekregen en netjes stilgezet.
Laatst bijgewerkt door __denise op 12-02-10 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:47

Nou, dan denk ik dat je het gewoon goed gedaan hebt! +:)+

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:57

Tilmar schreef:
Nou ja, dan vind ik een 3 wel laag hoor.. :o

Is nauwelijks te beoordelen als je er niet bij geweest bent :)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:25

Dat klopt.

_Jenny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:37

Ilja000 schreef:
Voordat je je beugels verliest is het de kunst om je benen van uit je bovenbeen lang te maken. Je verliest je beugel nl. door het optrekken van je been.

Mocht het toch gebeuren, je kunt ook heel goed lichtrijden met 1 beugel hoor :)

Ziet de jury dan liever iemand die gaat lichtrijden met een beugel, dan iemand die even doorzit totdat de andere beugel weer aan de voet zit?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:39

Van mij zou je gewoon even mogen doorzitten om je beugel te vinden.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:51

Net wat het minst storend is en hoe snel het gaat. Ik zie soms gepruts :) Maar soms ook niet. Er is niet eenduidig te zeggen: dan gaat het zo.

_Jenny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:26

Oke, bedankt voor de antwoorden. Ik hoop dat ik het niet nodig heb en gewoon mijn beugels aan mijn voeten houd :P

En ik had nog een ander vraagje. Krijg je punten aftrek als je je paard niet onder de proef beloond? Ik zou het liever doen als ik klaar ben met mijn proef, maar ik weet niet hoe de jury tegen het belonen aankijkt.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:35

tijdens de proef belonen? je beloont toch pas na t laatste groeten na de eerste letter na de 1e hoek? of zit ik nou scheef te denken?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:44

Op de manege waar ik lesgeef is een pony die op die dagen van de proeven op een gegeven moment steeds zelf bij A afwendt (dus ook als het niet moet :+ )... Erg vervelend en moeilijk (is een vrij sterke en eigenwijze tinker die verder wel heel braaf is, dus de onzekere kinderen willen er ook graag op) voor de met name beginnende kinderen van F1 t/m F4. Nu kregen al die kinderen daar een 3 voor en dat vind ik toch jammer. Je hoort toch met name in de lagere proeven naar het rijden van die kinderen te kijken en dan geef je toch niet meteen een 3? Maar verder is het een leuk systeem met die F proeven, maar jah; het blijft een jurysport natuurlijk. :)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:36

Kimmikky schreef:
tijdens de proef belonen? je beloont toch pas na t laatste groeten na de eerste letter na de 1e hoek? of zit ik nou scheef te denken?

klopt helemaal. Belonen na de proef, na de eerste hoekletter.