Hoi, Ik had een vraagje want ik heb zaterdag mijn eerste springwedstrijd, Klassiek parcours C1. Alleen in het proevenboek staat niet of je moet groeten enzo. Hoe zit dat met de springwedstrijden?
Groetjes Marlene
Tilmar
Geplaatst: 30-04-13 07:03
Volgens mij kan je geen officiële C1 meer starten. Die hoort bij caprili en dat bestaat niet meer. De manege moet nu 'springen met plezier' organiseren.
Maar, om je vraag te beantwoorden, je komt de bak in, rijdt richting jury. Daar stop je, soms moet je eerst je naam zeggen, dan groet je. De jury groet terug en de bel gaat, dan mag je beginnen.
Ik heb een vraag over het fnrs proevenboekje dat bij "Leer paardrijden met plezier" zit. Als jouw boekje verouderd is omdat er nieuwe proeven zijn uitgekomen bijvoorbeeld, moet je dan een heel nieuw boek "Leer paardrijden met plezier" bij je manege kopen? Of kun je je proevenboekje bijvoorbeeld opsturen naar de fnrs om hem om te ruilen voor een nieuwere versie?
En dan heb ik ook nog en vraagje over het ruiterpaspoort. Als je deze naar de FNRS stuurt omdat je niet genoeg ruimte voor je PP stempels hebt, hoe lang duurt het dan voor je deze + je nieuwe terug hebt?
Jenny jij hebt nog die hele oude die tot de F12 ging? Ik had hem na ongeveer een maand weer terug geloof ik, maar dat is al wel heel lang geleden. Proevenboekje moesten wij gewoon een nieuwe kopen.
Het enige dat aan de laatste versie veranderd is, is de F2 voor zover ik weet, het afstijgen is er uit in 1 van de versies. Je moet gewoon het nieuwe boek kopen.
Volgens mij heeft zij nog de versie van daarvoor, aangezien ze in de boekje te weinig pp kwijt kan? Dan zijn de proeven wel heel anders (net als de theorie trouwens )
Mijn paspoort loopt tot f12, maar ik mag nu f9 starten. Ruimte dus voor 2 pp, maar heb er dan 3 nodig. Past dus niet... Na de wedstrijd maar even opsturen dan.
Proevenboekje dat ik heb staat 1x f2 met afstijgen in en 1x zonder afstijgen. Is editie 2011. Maar mocht er een nieuwe editie komen, zal ik dus dat hele boek "Paardrijden met plezier" nieuw moeten kopen? Voor alleen dat proevenboekje?
Klopt dat is idd de nieuwste. Maar stel dat ze het bij de FNRS op de heupen krijgen en nieuwe proeven organiseren, dan ben ik liever voorbereid. Daar zouden ze eigenlijk net zo'n regeling voor moeten treffen als met de paspoorten. Oude boekje opsturen, nieuwe terugkrijgen...
Paspoort moet je dan echt even opsturen Jenny! Ikvind het niet zo erg, heb nu in 9 jaar 1x een nieuw proevenboekje moeten kopen.. maar goed ook want anders was ik nu bijna klaar
Ik heb ook nog een oud paspoort. Ik heb een schuine streep door die vakjes gezet, en dan kan je er een derde stempel bij doen. Moet er alleen een beetje schuin gestempeld worden
JPitty
Lid Nieuwsredactie
Geplaatst: 04-05-13 19:45
Michelleex schreef:
Hoo, ik lees wat intressants!
Ik rijd momenteel F9 met 2 promotie punten. Heb ook geen ruimte voor 3 pp, mag ik dan het boekjes opsturen, wat doen ze dan?
Als je dan je paspoort naar de fnrs stuurt (zie voor meer info de veelgestelde vragen op hun site), krijg je een nieuw paspoort waar wel genoeg ruimte is en je oude krijg je dan ook terug.