Misschien weten jullie dat, maar MOET er in een rijjasje eigenlijk een rijsplit zitten. En wat is het verschil tussen 1 rijsplit of 2. En zijn die 2 knopen op je rug ook verplicht?
Bellatrix: dat er vanaf f9 3 pp's gehaald moeten worden is een richtlijn. Toevallig gisteren tijdens de bijscholing nog over gehad. Maneges mogen dit zelf invullen. Sommige maneges hebben bijvoorbeeld maar 2 proeven per jaar terwijl andere er wel 20 hebben. Logisch dat je op de ene manege dan maar 2 pp's hoeft te halen en op de andere bijvoorbeeld 4 om over te mogen naar een hogere proef.
Nou, voor mij is dat ook nieuw hoor. Vanaf de F9 is het minimaal 3 promotiepunten en maximaal 5. Boekje dat je bij de bijscholing kreeg, blz. 8, ik citeer: Bij de F9 tot en met de F20 zijn minimaal 3 promotiepunten en maximaal 5 promotiepunten nodig om door te gaan naar de volgende proef. Ik denk dat Bram of de vraag niet goed begrepen heeft, of dat iemand het antwoord niet goed begrepen heeft, het klinkt als communicatiestoornis.
Ik citeer tevens uit het laatste juryjournaal: Antwoord bij vraag 4: Bij de F1 en F2 is 1 promotiepunt nodig om door te mogen naar de volgende proef. Bij de F3 t/m F8 zijn minimaal 2 promotiepunten en maximaal 5 promotiepunten nodig om door te gaan naar de volgende proef. Bij de F9 t/m F20 zijn minimaal 3 promotiepunten en maximaal 5 promotiepunten nodig om door te gaan naar de volgende proef. Als FNRS Jurylid bent u verantwoordelijk voor bovenstaande punten.
Dit is het antwoord op de quiz van de laatste terugkomdag.
Is ook in alle documenten terug te vinden. Dus er is ongetwijfeld ergens sprake van verwarring. Natuurlijk heeft het bedrijf alle vrijheid, maar wel binnen de lijnen van het reglement
Ik heb een vraagje: mag je met de F proefjes ook (als het nodig is) een klein tikje opde hals geven ipv de kont? Ik ben namelijk bang dat als ik op de kont tik geef ik in z'n mond trek ..
Dan heb je of een te korte zweep...of je doet wat raars...maar dat hoort niet geloof ik...
Ilja000
Geplaatst: 21-04-13 20:54
Je kunt ook je teugels in 1 hand pakken. Als het correct gedaan wordt, heb ik er in principe geen problemen mee. Maar dan wel in het geval van begrenzen en niet bij voorwaarts rijden.
Is er iemand die morgenavond van 17.30-20.30 nog zou kunnen/willen jureren in Ijzerlo? (Manege de Achterhoek)? Ze zitten met een afmelding.
Ze hebben gevraagd of ik het wil doen voor een keer, maar ik heb dat nog nooit gedaan, zelfs nog nooit een F proef gezien. Ik zag net een proef en daar moest je + of - invullen? Geef je geen punten zoals bij een normale B proef of kruisjes zoals in een bixieproef?
Je let echt op de ruiter ipv op de combinatie toch? (net als bij de bixie)
Beetje te ver weg. In principe horen juryleden die afzeggen zelf voor vervanging te zorgen. De manege kan ook via de website een lijst downloaden met juryleden, kunnen ze in de buurt rondbellen.
Het is inderdaad een FNRS manege. Ik ben alleen bixie jury. Maar ik zie geen startlijst, volgens mij is het toch meer een onderling iets, en geen echte officiele FNRS wedstrijd. Maar hoor dat dan nog wel als ze niemand kan vinden. Heb gezegd dat ik het dan wel wilde doen evt, voor een keertje.
Komt vast wel goed,...
Via de FNRS site en bokt vind je al wel veel info stel dat ik het toch eenmalig moet doen