Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:26

Nee dat weet ik maar ik nam aan dat het om een officieel tenue gaat...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:28

Klopt, ik plaats net de edit :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:29

Aha ik zie het. :j

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:46

Ilja000 schreef:
Bellatrix schreef:
Ik denk niet dat ik de enige ben hoor maar als je een jury treft die zich echt aan de regels houdt dan zou je aftrek kunnen krijgen als je geen witte broek aan hebt.

Alleen wanneer er gekozen is voor het rijjasje. Wanneer de ruiter zonder jasje rijdt, doet de kleur of zelfs het motief van de broek er niet toe.

Edit: lees net terug dat het inderdaad om complete outfit gaat. Tja, er wordt een witte broek voorgeschreven. Wanneer is iets geel of beige of paars voor mijn part? Dat is zo'n grijs gebied. In een donkere rijhal lijkt jouw offwhite broek waarschijnlijk een stuk geler dan hij is.
Ik zie ze inderdaad in de baan met een jasje en een beige rijbroek. Tja, reglement is erg soepel en erg duidelijk, dus bij mij krijg je dan die 5.

Ah okee, reglement is inderdaad duidelijk. Wel jammer dat het afwijkt van KNHS! (die crème broek is echt heel mooi haha)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:49

Tja, de FNRS ging op dat punt mee met de KNHS, maar die veranderde de regels later weer :)

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:56

Ilja000 schreef:
Bellatrix schreef:
Ik denk niet dat ik de enige ben hoor maar als je een jury treft die zich echt aan de regels houdt dan zou je aftrek kunnen krijgen als je geen witte broek aan hebt.

Alleen wanneer er gekozen is voor het rijjasje. Wanneer de ruiter zonder jasje rijdt, doet de kleur of zelfs het motief van de broek er niet toe.

Edit: lees net terug dat het inderdaad om complete outfit gaat. Tja, er wordt een witte broek voorgeschreven. Wanneer is iets geel of beige of paars voor mijn part? Dat is zo'n grijs gebied. In een donkere rijhal lijkt jouw offwhite broek waarschijnlijk een stuk geler dan hij is.
Ik zie ze inderdaad in de baan met een jasje en een beige rijbroek. Tja, reglement is erg soepel en erg duidelijk, dus bij mij krijg je dan die 5.

Klopt ook niet helemaal meer,
Wij hadden vorige keer een jury en die blijkt nieuw boekje ofzo te hebben waarin staat dat iedere deelnemer een witte broek aan moet hebben :? Ze kon het ons ook zo laten zien. Verder hebben we dat nog niet kunnen terug vinden bij de FNRS
8)7

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:31

Klein boekje? Artikel 1: Rijjasje+plasstron/stropdas+witte blouse+witte handschoenen+witte rijbroek
OF
Manegesweater/bodywarmer/effen sweater/witte blouse met lange mouwen + rijbroek.

Ik zie nergens staat witte rijbroek.

Uit het proevenboek:
b. Rijjasje + plastron/stropdas + witte blouse + witte handschoenen + witte rijbroek (= compleet
wedstrijdtenue), of Manegesweater/manegebodywarmer / effen sweater / witte bloes met lange
mouwen + rijbroek.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:36

Geen idee, een juryboekje/reglement?? Zelf niet gezien, na mijn opmerking dat dat het gaat om "een rijbroek" heeft ze het een collega van mij laten zien wat er in haar boekje stond (stond zelf les te geven dus boekje niet gezien). Vond het iig heel apart.

edit: had daarvoor ook al een discussie met haar over een effen sweater/pully, wat ze later dus eindelijk ook beaamde. Verder wilde ze een discussie met mij aangaan over niveau van paar ruiters, dus ben haar ook een beetje uit de weg gegaan :o
Laatst bijgewerkt door ladypaard op 11-04-13 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:38

Nou, ik heb gekeken in het boekje dat we bij de meest recente terugkomdag kregen, ik heb in alle te downloaden documenten gekeken op de site van de FNRS en ik vind het bijzonder :) Zou dat boekje graag een keer zien :-p
Zou het geen interpretatiefout geweest zijn? witte bloes + rijbroek, dat de broek ook als wit wordt opgevat?
In ieder geval: je mag met 'een rijbroek' starten. Heel erg zeker weten.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:40

zal via via vragen of jury het wil inscannen :+

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:42

Doen!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:37

Ik vind het echt geen probleem als die broek crème, beige of soort gelijks is bij een tenue. Als het tenue maar compleet is en het geen zwarte of donkere kleur broek is.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:29

lotteElb schreef:
Ik vind het echt geen probleem als die broek crème, beige of soort gelijks is bij een tenue. Als het tenue maar compleet is en het geen zwarte of donkere kleur broek is.

Dank je voor je reactie! Ik ga het risico denk ik toch nemen. Er zijn op de manege vaak een aantal dezelfde juryleden, ik probeer het wel. Mag het van de jury bij ons niet, houd ik de broek wel voor de lessen..

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:40

lotteElb schreef:

Wit is wit en bij een compleet tenue wordt een witte rijbroek gevraagd. Als mensen tegen mij zeggen dat het bij de KNHS anders is, dan antwoord ik ook altijd dat die een eigen reglement hebben en dat wij het doen met ons reglement. En dat schrijft nu eenmaal een witte broek voor.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:49

Bellatrix schreef:
Geen idee. :+
Heb je je protocol in de buurt?
Staan de 5en links in het vakje en de 7ens en hoger helemaal rechts?

Kom je ook / kwam je ook bij Pothoven? :')

Trouwens, nog een vraagje.. Als je naar het jury hokje toerijd nog voor je groet, mag je dat ook in draf doen, of mmoet dat in stap?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:51

Heb vorige week voor de tweede keer f5 gedaan (wij doen maar 2x per jaar een proefje). Dit keer voelde ik me zeker genoeg om een witte broek aan te keken (na wat kilootjes afgevallen te zijn). Voor verzorging heb ik volgens mij hetzelfde cijfer als in december toen ik een zwarte rijbroek aanhad (en verder wel officieel tenue), kan het alleen nu niet nakijken, aangezien ik in Spanje zit en mijn protocol thuis ligt!
Was wel enorm verguld met het commentaar van de jury onderaan mijn proef, namelijk dat paard en ik een leuke combi vormden en ik een nette proef had gereden. (En ook was ik enorm verguld met mijn punten en het feit dat ik eerste van de 4 was geworden!).

Nu vroeg ik me alleen af (en de jury was voor de prijsuitreiking al weg, dus heb het niet aan de jury kunnen vragen en instructeur heeft mijn proef niet gezien), ik heb voor zo ongeveer al mijn overgangen (zowel naar een hogere gang als naar een lagere gang) een 6. 1x heb ik een 7 en 1x een 8 (rechtergalop aanspringen, nadat ik een, volgens de jury, 'leuk bokje' kreeg bij het aanspringen van de linkergalop).
Ik zou graag willen weten waar jullie op letten en wat een 6, wat een 7 en wat een 8 waard is voor overgangen!
Laatst bijgewerkt door Danseresje op 11-04-13 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:54

Officieel tenue met een zwarte broek? Dan had je bij mij een 5 gekregen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:55

Bellatrix schreef:
Officieel tenue met een zwarte broek? Dan had je bij mij een 5 gekregen.

Ik snap het ook wel bellatrix! Maar ik had me in november echt niet zeker gevoeld op paard in witte rijbroek, dit keer wel, gelukkig!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:58

Je hebt toen wel een voldoende gekregen voor de verzorging? Dan had je mazzel. :=
Ik begrijp wel hoe je je voelde hoor maar dan weet je wel dat je aftrek kan krijgen voor de verzorging...

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:00

Hmm misschien moet de frns regelementen weer up to date gemaakt worden door ook het toestaan van ander kleurige rij tenu s

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:06

Of misschien moeten alle ruiters zich gewoon netjes aan het reglement houden :-p

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:06

Bellatrix schreef:
Je hebt toen wel een voldoende gekregen voor de verzorging? Dan had je mazzel. :=
Ik begrijp wel hoe je je voelde hoor maar dan weet je wel dat je aftrek kan krijgen voor de verzorging...

Jup, had toen wel een voldoende ja! En ik besef me ter deze dat ik daar geluk mee heb gehad!

Heb je trouwens ook nog antwoord op mijn andere vraag mbt de overgangen?

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:07

Ilja000 schreef:
Of misschien moeten alle ruiters zich gewoon netjes aan het reglement houden :-p

OEPS! 8)7 haha

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:08

Dat zijn nu de vragen die je het beste aan je instructeur kunt stellen. Een zes is voldoende, een 8 is goed. Hoe beter de overgang, hoe hoger het cijfer.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:14

Ilja000 schreef:
Dat zijn nu de vragen die je het beste aan je instructeur kunt stellen. Een zes is voldoende, een 8 is goed. Hoe beter de overgang, hoe hoger het cijfer.

Dat snap ik wel ilja. Maar instructeur heeft proef niet gezien en ik zit momenteel in Spanje en kan het dus ook niet vragen! Ik vroeg me gewoon af wat in de overgang het nou tot een 6, 7 of 8 maakt.