Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aleeneh schreef:Maar wat nou als een paard meermaals achter elkaar wordt ingezet? Degene die het paard overneemt kan er niks aan doen als nummer 1 z'n paard niet ingevlochten heeft, toch? Die heeft niet altijd de tijd om daar nog wat aan te gaan doen. Hoe los je dat op?
Ik heb dat in het verleden wel eens gehad. Ik nam het paard over van iemand, die had niet gevlochten, en ik moest een half uur na haar rijden, dus had geen tijd om nog te gaan vlechten. Moet ik dan in dat geval ook een lager cijfer krijgen?
Ilja000 schreef:Ik let daar weer niet zo op. Hangt er nl. van af wat de gewoonte is op het bedrijf. Op sommige bedrijven mogen klanten niet invlechten of zelfs opzadelen. En dan nog... als iemand net voor het eerst vlecht en erg zijn best doet en het ziet er niet zo mooi uit en er rijden 4 ruiters op... wat doe je dan? Ik geef 1 algemeen cijfer voor verzorging paard
Anna schreef:Ik rij dan wel zelf geen FNRS proefjes, maar organiseer ze wel bij ons op de manege. Daar moet iedereen minstens een half uur voor het losrijden aanwezig zijn. Ongedacht of je als eerste rijdt, of als tiende. Vaak zitten er 3 op hetzelfde paard (bijvoorbeeld als 1e, 4e en 7e) en dan ben je met z'n drieën verantwoordelijk voor dat paard![]()
Je kan eerder afspreken, of er gewoon een half uur van te voren zijn en dat de een dan vlecht en de ander poetst oid. Wij nemen als organisatie zijnde ook maatregelen als iemand er niet een half uur van te voren is (zonder gegronde reden), omdat je de anderen die op dat paard zitten al het werk laat doen.
Bellatrix schreef:Tja, ik weet natuurlijk niet hoe dat 'achter de schermen' gaat of geregeld wordt maar ik beoordeel wat ik zie. Als het betreffende paard gewoon gevlochten had kunnen worden en het is niet gedaan dan krijgt iedereen die erop zit een lager cijfer ja. Daarom zou het zoveel handiger zijn als iedereen die op dat paard rijd met elkaar overlegt wb het invlechten. Wie heeft er wel tijd en wie vlecht in en wie vlecht uit. Op een aantal maneges waar ik kom staat op de startlijst wie er moeten invlechten/uitvlechten. Dan ben je ook van het gezeur af. Ik vind dat de manege hierin moet helpen/bemiddelen.
Aleeneh schreef:Maar wat nou als een paard meermaals achter elkaar wordt ingezet? Degene die het paard overneemt kan er niks aan doen als nummer 1 z'n paard niet ingevlochten heeft, toch? Die heeft niet altijd de tijd om daar nog wat aan te gaan doen. Hoe los je dat op?
Ik heb dat in het verleden wel eens gehad. Ik nam het paard over van iemand, die had niet gevlochten, en ik moest een half uur na haar rijden, dus had geen tijd om nog te gaan vlechten. Moet ik dan in dat geval ook een lager cijfer krijgen?