KNZ Zitcompetitie 2007

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magblon

Re: KNZ Zitcompetitie 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 21:06

Joeppie Haha! onze Merel (melmel) is weer door. Ze stak met kop en schouders boven iedereen uit. Gefeliciteerd Merel en op weer naar de halve finale in Deurne.

Onze manege is net 2de geworden, het scheelde maar een half punten anders waren wij best zittende manege. Maar goed we zijn tevreden met de prestaties van onze mensen.

Wat vonden jullie van de regionale in Den Ham?

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 23:55

Ik vond trouwens het niveau in categorie 4 vandaag in Tilburg erg laag!!! Nagelbijten / Gniffelen En dan heb ik het niet over de beste 5 want die hebben echt bijna de hoogste punten van de dag gehaald maar over mensen die gelukkig hier ook achteraan zijn geeindigd. Ik vraag me echt af hoe je bij een regiofinale komt als je zo'n slechte houding hebt! Ik had ook wel het gevoel dat bij onze manege de selecties wel het moeilijkste zijn geweest! Er zijn daar veel mensen niet door die hier vandaag geen gek figuur hadden geslagen!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 06:46

@Fleury, in categorie 4 doen *bij ons dan* niet veel mensen mee, zo weinig zelfs dat je sowieso door bent, en tja, als je dan slecht zit, je bent gewoon door Knipoog

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 08:10

Bij ons is dat in cat. 3, daar waren we dit jaar met z'n 2en, dus ook automatisch door Ja

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 08:21

magblon schreef:
Joeppie Haha! onze Merel (melmel) is weer door. Ze stak met kop en schouders boven iedereen uit. Gefeliciteerd Merel en op weer naar de halve finale in Deurne.

Onze manege is net 2de geworden, het scheelde maar een half punten anders waren wij best zittende manege. Maar goed we zijn tevreden met de prestaties van onze mensen.

Wat vonden jullie van de regionale in Den Ham?

Ik vond het niveau erg hoog! OK dan! Iedereen zat echt keurig netjes. En ik vond de jury vrij streng. Maar al met al was het héél gezellig!

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:34

Bij ons doen er in elke categorie wel veel mee, maar de gemiddelde houding op onze manege is gewoon erg slecht, waardoor je als je "iets" beter zit al gauw hoge punten heb. Ik zit misschien wel redelijk, maar niet heel goed ofzo, want mijn voeten staan naar buiten, en ik lette er op de proef wel op, maar ze staan vooralsnog naar buiten, want anders ga ik door mijn enkels.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:07

Bij ons deden er in categorie 4 15 mensen mee en er waren mensen die nu op de regiofinale verschenen die bij onze selectiewedstrijd zelfs nog lager waren geeindigd dan de slechtste. Maar als je zo zit moet je dat toch gewoon accepteren en niet meedoen? Dan maar geen afvaardiging maar dit was niet bepaald een mooie reclame voor die manege!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:28

Ik heb gisteren gejureerd in Den Ham, samen met mevrouw Brink. En ja, we hebben inderdaad heel erg streng gejureerd, maar dat mag ook wel op een regiofinale vind ik. Het was echt bloody hot, maar wel heel erg leuk om te doen en er waren een aantal amazones (en ruiters) bij die echt netjes konden zitten. Maar van sommige ruiters/amazones vroeg ik me ook wel af hoe ze uberhaupt op de regiofinale terecht waren gekomen... Merel stak echt met kop en schouders boven de rest uit, ze zat en reed ontzettend netjes.
Voor iedereen die aan de halve finale mee mag doen: SUCCES!!!!

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:24

Dankje Mies7, ik was echt super blij Haha!

Vond het een super leuke dag gister, was wel heel zenuwachtig met de prijsuitreiking Knipoog

Een aantal foto's van de regiofinale in Den Ham staan op:

http://www.mijnalbum.nl/Album=7VZFMDE4

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:47

En jij was nummer 107?
Gefeliciteerd!

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:40

Maar ik had geen commentaar op mijn protocol dat vind ik dan weer jammer.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:57

@Melmel, klopt het, dat jij al eerder hebt meegedaan aan de halve finale in Deurne?

Iedereen die door is, gefeliciteerd!

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:01

Fleury schreef:
En jij was nummer 107?
Gefeliciteerd!

Ja klopt, op de startlijst stond geloof ik 37, maar dat nummer hadden ze niet meer dus toen kreeg ik nummer 107.
Dankje Haha!

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:02

confetti schreef:
@Melmel, klopt het, dat jij al eerder hebt meegedaan aan de halve finale in Deurne?

Iedereen die door is, gefeliciteerd!

Ja, dat klopt! Knipoog
Dat was niet afgelopen jaar, maar dat jaar daarvoor.

Ik heb toen 2 keer op paarden van jullie gereden.
De halve finale op Sintels Confetti, en de Finale op Sintels Lubelien Knipoog

Dankje Haha!

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:03

wie doet er mee op manege oostmoer regiofinale ? Lachen

17 juni Regiofinale F.N.R.S. zitcompetitie

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:13

melmel schreef:
Fleury schreef:
En jij was nummer 107?
Gefeliciteerd!

Ja klopt, op de startlijst stond geloof ik 37, maar dat nummer hadden ze niet meer dus toen kreeg ik nummer 107.
Dankje Haha!

Ja dat was er wel aan af te zien dat jij dat was Lachen Hele mooie houding heb je!
Reed je 2 jaar geleden in categorie 2 of 3? Als je in categorie 2 meereed dan heb je in de finale tegen iemand van onze manege gereden als het goed is Lachen

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:03

Mies7 schreef:
Ik heb gisteren gejureerd in Den Ham, samen met mevrouw Brink. En ja, we hebben inderdaad heel erg streng gejureerd, maar dat mag ook wel op een regiofinale vind ik. Het was echt bloody hot, maar wel heel erg leuk om te doen en er waren een aantal amazones (en ruiters) bij die echt netjes konden zitten. Maar van sommige ruiters/amazones vroeg ik me ook wel af hoe ze uberhaupt op de regiofinale terecht waren gekomen... Merel stak echt met kop en schouders boven de rest uit, ze zat en reed ontzettend netjes.
Voor iedereen die aan de halve finale mee mag doen: SUCCES!!!!

Lol, is ook wel fijn dat daar dan weer overleg over is, dat strenge jureren. In Heemskerk had van onze manege niemand lager dan een 6, terwijl ik toch echt dingen heb gezien van mijn eigen leerlingen die lager dan een 6 gejureerd hadden mogen worden!

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:05

melmel schreef:

Vond het een super leuke dag gister, was wel heel zenuwachtig met de prijsuitreiking Knipoog

Wat leuk dat je door bent! En dat al voor de 2e keer Haha!
Gefeliciteerd hoor! OK dan!

M_en_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 23:35

ik wa 2de geworden en ik vond ook wel dat iedereen heel netjes zat en wat leuk om hier een jury lid tegen te komen

en mies7 wist je nog wel dat je stage bij onze manege had gelopen?
dat zei danielle in eens tegen me
toen ze je zag

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:45

Wie gaat er eigenlijk op 24 juni naar Wijchen?

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:51

Wie moet er nog meer A.S zaterdag naar Heteren? Haha!

Ben erg benieuwd hoe het gaat, moet je gelijk de proef rijden, of krijg je wel even de kans je paard te leren kennen?

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:51

Dankje Haha![/quote]

Ja dat was er wel aan af te zien dat jij dat was Lachen Hele mooie houding heb je!
Reed je 2 jaar geleden in categorie 2 of 3? Als je in categorie 2 meereed dan heb je in de finale tegen iemand van onze manege gereden als het goed is Lachen[/quote]

Dankje Haha!

Toen waren wij op de manege net begonnen met F proeven, ik reed toen categorie 2.

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:52

Yannuh schreef:
melmel schreef:

Wat leuk dat je door bent! En dat al voor de 2e keer Haha!
Gefeliciteerd hoor! OK dan!

Ja, ik ben er heel blij mee!
Dankje Haha!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:11

M_en_M schreef:
ik wa 2de geworden en ik vond ook wel dat iedereen heel netjes zat en wat leuk om hier een jury lid tegen te komen

en mies7 wist je nog wel dat je stage bij onze manege had gelopen?
dat zei danielle in eens tegen me
toen ze je zag

Ja ik heb Danielle nog even kort gesproken, leuk haar weer te zien! Heb een hele leuke stagetijd gehad in emmeloord Haha!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:26

Ilja000 schreef:
Lol, is ook wel fijn dat daar dan weer overleg over is, dat strenge jureren. In Heemskerk had van onze manege niemand lager dan een 6, terwijl ik toch echt dingen heb gezien van mijn eigen leerlingen die lager dan een 6 gejureerd hadden mogen worden!

Ik jureerde samen met mevr. Brink, we hebben met elkaar steeds overlegd wat betreft de cijfers en zaten steeds wel op 1 lijn. Zij is overigens ook 1 van de docenten die FNRS-jury's opleiden.

Tja en streng jureren of niet, als het goed is dan komt het er toch op neer dat de beste ruiters bovenaan eindigen lijkt mij... In Den Ham waren er maar een paar uitschieters, de meeste ruiters zaten qua houding + zit op 1 lijn. Wat wel leuk was, was dat sommige pony's wat koppig waren en aan de haal gingen. Dan zie je als jury wel gelijk hoe de balans van de ruiter is en in sommige gevallen kwamen de ruiters daardoor op hogere cijfers voor bijv. balans.