FNRS Zitcompetitie 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Re: FNRS Zitcompetitie 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:49

Niveau telt als ik het goed heb op 1 april van het jaar van de competitie en leeftijd op 1 september.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:50

ja ik word 21 oktober 18 haha en mijn F7 eerste keer heb ik met pinksterren gehaald

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 16:56

Volgend jaar val je dan toch echt in 4 hoor :Y)

Ik heb vorig jaar bij hoogenboom gereden. Quebelle zegt me wel wat maar wie en hoe die liep? Geen idee

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:02

ik ga over 2 weken stoppen op de manege en verder met bijrijd paarden (eigen keuze, zitten allemaal andere dingen aan vast evt PB maar verder geen commentaar aub) dus volgend jaar doe ik sowieso niet meer na 10 jaar was het ook meer een leuk afscheid dat ik wegging zeg maar dan dat ik echt geselecteerd was

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:23

xIrlijn schreef:
Hoi allemaal!

Ik lees al een tijdje mee, maar zal me nu ook even melden :D Samen met Marieke (en de rest van onze manege) ga ik volgend weekend naar Zwolle voor de regiofinales. We hebben net de startlijst gekregen, en vroeg me af of iemand hier toevallig rijdt en meer kan vertellen over Bartho? Hij heeft het nog niet tot de lijst met paarden op de site geschopt haha

Verder gefeliciteerd iedereen die door is! *\o/* Lees ook dat iemand pas 1 jaar rijdt, echt super knap!

Het is niet dat ik nog maar 1 jaar rij hoor haha! Ik heb vroeger leren rijden op een Western stal (nouja leren gas geven en remmen... :+ ) en naderhand er tussenuit geweest ivm school etc, en 1,5 á 2 jaar geleden ongeveer het rijden terug opgepakt in het dressuur. Met die 1 jaar bedoel ik eigenlijk mee sinds de vorige zitcompetitie! In dat jaar heb ik de kneepjes geleerd en heeeeel veeeeel km gemaakt te paard. Er ging denk ik een knopje om ofzo? :')

Afbeelding
allebij in galop

Sinds gisteren kreeg ik eigenlijk pas in de gaten hoever ik opgeschoten was, zelf heb je dat helemaal niet in de gaten... Alleszins, minimum. Dus ik even wat iets oudere foto's bekeken, en dit is dus het verschil... :') waar een wil is, is een weg, en dan kan iedereen het! :D

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:22

Was jij ook degene die eraf was gevallen?

Melewel94 schreef:
Ik denk zal even laten weten hoe het is gegaan, bij meulendijks gereden op django, en mag door naar de kwartfinale met 114,5 punten! Nooit gedacht dat ik het zo ver zo schoppen in 1 jaar tijd ... :)F geloof het nog steeds niet _O-

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:51

lotteElb schreef:
Was jij ook degene die eraf was gevallen?

Melewel94 schreef:
Ik denk zal even laten weten hoe het is gegaan, bij meulendijks gereden op django, en mag door naar de kwartfinale met 114,5 punten! Nooit gedacht dat ik het zo ver zo schoppen in 1 jaar tijd ... :)F geloof het nog steeds niet _O-

Nee, was er iemand afgevallen dan?? :\ ik reed in de eerste groep, cat 4.1

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:56

Django heeft alleen bij jou gelopen, omdat hij toch wel wat geschrokken was is hij er verder uitgehaald voor de rest van de dag. Wij kregen achter te horen dat je er af was gevallen met afstijgen..

Maar, toch, gefeliciteerd met ke mooie score! Ik ben benieuwd naar de startlijst van manege thielen
Laatst bijgewerkt door Renee_S op 13-06-16 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:00

Renee_S schreef:
Django heeft alleen bij jou gelopen, omdat hij toch wel wat geschrokken was is hij er verder uitgehaald voor de rest van de dag. Wij kregen achter te horen dat je er af was gevallen met afstijgen..

Oh wat vreemd zeg, bij mij was er helemaal niks aan de hand, enkel bij losrijden had hij een beetje schrik van de open deur, maar deed absoluut geen gekke dingen, enkel een paar pasjes van de hoefslag zeg maar. ik heb hem volgens mij nog zien lopen hoor, misschien de andere in cat 4? Ik ben gewoon op m'n voeten terecht gekomen :+

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:08

Iemand deed ook wel iets, uh, geks waardoor hij eruit moest :=

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:11

Minke_ schreef:
Iemand deed ook wel iets, uh, geks waardoor hij eruit moest :=

Wat was er dan precies gebeurd?

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:15

ik heb je een pb gedaan

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:17

Volgens mij heeft hij dan 2x gelopen. Ik was er tegen 11 uur (of net wat eerder) en toen ging er iemand af. Sloeg naar horen zeggen met een zweep, maar dat heb ik niet gezien.

romyvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:18

Dat was later nadat Mel gereden had.
Ik hoorde het ook in de wandelgangen maar heb het verder niet zien gebeuren.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:19

oooh wel bij iemand anders? Ik had begrepen dat dat bij mel was. Leek me al stug, excuses voor de verwarring dan. Vond het wel erg sneu voor Django :(

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:28

Kan gebeuren joh! Vond het ook al stug hoor, hij was echt super braaf bij mij... Snap ook wel dat er verwarring kan komen op zo een druk evenement met zoveel mensen en zoveel 'verhalen' van horen zeggen ;)

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:29

Ja precies ! Ik had gehoord dat hij maar 1x had gelopen maar blijkbaar toch 2x dus. Er sowieso veel veranderd nog aan de startlijst, was nog maar net te volgen haha.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:31

Geloof ik goed ja, is een heel gebeuren! Want jorlando was onverwachts ook kreupel geworden hoorde ik

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:33

Haha, Ja het was lastig te volgen in de bak welke paarden er steeds moesten zijn op een gegeven moment. Gelukkig waren er walkietalkie's en werkte het stal team prima door!

Ja en Elastiek mocht niet meer lopen ivm het onweer, en Challenger liep ook niet meer goed.
Laatst bijgewerkt door HarmanyL op 13-06-16 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:35

Ja het was echt super geregeld want voor het 'publiek' zag het er allemaal super geregeld uit ondanks de kleine tegenslagen die er blijkbaar waren met de paarden :j

Edit: Ja elastiek ook klopt, was wel een slimme keuze voor zowel paard als ruiter, je weet maar nooit...

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:28

Laura_ schreef:
Volgend jaar val je dan toch echt in 4 hoor :Y)

Ik heb vorig jaar bij hoogenboom gereden. Quebelle zegt me wel wat maar wie en hoe die liep? Geen idee

Heb je toevallig ook een foto?

hihiroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:25

Aanstaande zondag rijd ik op Irina op manege Zwolle mijn eerste keer mee voor de zitcompetitie. Kan iemand me iets vertellen over het klaarmaken etc. ? Omdat het mijn eerste keer is ben ik nog niet zo ervaren.
Thanks alvast :o

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:42

hihiroos schreef:
Aanstaande zondag rijd ik op Irina op manege Zwolle mijn eerste keer mee voor de zitcompetitie. Kan iemand me iets vertellen over het klaarmaken etc. ? Omdat het mijn eerste keer is ben ik nog niet zo ervaren.

Het enige wat je qua klaarmaken moet doen is jezelf :D Zorg dat je ruim op tijd je wedstrijdtenue aan hebt. Als de groep voor jou de bak in gaat word jij verwacht bij de inrijhal, er wordt meestal gezegd wie welk paard is, zo kan er geen verwarring ontstaan. Je wordt geholpen met opstappen en als je een leuke hulp hebt kan die je ook nog snel wel wat vertellen over het paard. Je hebt ongeveer 20 minuten om je paard te leren kennen en een beetje aan zijn gangen te wennen. Heb vooral veel plezier! :D

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:48

Het is ook mijn eerste (en laatste) keer iemand nog tips of trics? Alles is welkom!

hihiroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:49

xVerax schreef:
hihiroos schreef:

Het enige wat je qua klaarmaken moet doen is jezelf :D Zorg dat je ruim op tijd je wedstrijdtenue aan hebt. Als de groep voor jou de bak in gaat word jij verwacht bij de inrijhal, er wordt meestal gezegd wie welk paard is, zo kan er geen verwarring ontstaan. Je wordt geholpen met opstappen en als je een leuke hulp hebt kan die je ook nog snel wel wat vertellen over het paard. Je hebt ongeveer 20 minuten om je paard te leren kennen en een beetje aan zijn gangen te wennen. Heb vooral veel plezier! :D

Thanks!! Ik had verwacht dat je het paard helemaal had moeten klaarmaken etc... oeps. Nog tips tegen de zenuwen misschien? :D