Citaat:waarom kan een paard dat breder gebouwd is meer gewicht dragen? In mijn ogen is dat onzin. Dan zou een tinker dus meer kunnen dragen dan een normaal gebouwde e-pony en dat is in mijn ogen niet het geval .
Citaat:Oké, nou ik vind het dus vrij logisch dat een iel pony'tje minder aan kan dan een steviger dier, maar goed, als jij vindt van niet.
Ik zit ook niet te denken aan een iel ponytje maar aan een breder gebouwd paard bijv. tinker en een normaal gebouwd paard.. een normaal gebouwde e-pony ofzo. Ik had het er toevallig gister avond met mijn dierenarts over . En ook hij was van mening dat tinkers niet meer kunnen dragen 'omdat ze toevallig breed gebouwd zijn' dan een normaal gebouwde e-pony. Hij zecht zelfs dat die normaal gebouwde e-pony's meer kunnen dragen dan de tinkers , maar minder kunnen trekken zie een kar vol met kinderen. En andersom dat de tinker meer kan trekken maar minder kan dragen. Ik persoonlijk denk dat hij daar gelijk in heeft
. 
.

en ik vind het goed dat maneges rekening houden met gewicht. Een manegepaard wordt over het algemeen toch meer belast dan een paard van een particulier.