FNRS Zitcompetitie 2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lucky84

Re: FNRS Zitcompetitie 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:10

Oh oke had ik nog helemaal niet gezien :o

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:12

Amira_ schreef:
Kiimm_ schreef:
Ja. Verlichte zit zit ook in de proef

hmm, dat vind ik apart. We zijn daar niet op beoordeeld we hebben een dressuurproef gereden. En dan zit ik nooit in de verlichte zit..

Nee, maar in de zitproef moet dit wel! Heb je de proef al gekregen van je instructeur? Is ook een beetje aan hem/haar om dit te weten/vertellen/oefenen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:19

Volgens mij hebben wij gewoon al de officiele proef gereden met de kwalificatie van onze manege. :P In ieder geval wij moesten 4 keer galopperen, en verlichte zit, en beugels uit en dan rondje rijden ofzo?

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:25

Ja die proef oefenen wij ook! (wij hebben geen voorrondes)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 20:29

lucky84 schreef:
Ja die proef oefenen wij ook! (wij hebben geen voorrondes)

Ja, wij oefenen niet echt, we krijgen wel een zitlesje van de manege.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 22:01

Wij gaan de proef morgen neem ik aan ook even oefenen, is toch wel fijn om even te weten hoe die in elkaar zit, ookal heb ik ook al de proef gekregen op papier is het toch anders :P

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:23

Joanieke schreef:
Ik zie m vanmiddag waarschijnlijk, hij ligt bij ons op de manege in de kantine en ga vanmiddag oefenen. Tot nu toe weet ik alleen dat ik als laatste van mijn manege aan de beurt ben en dat ik de oudste van de groep ben met wie ik moet rijden (':

Is de startlijst ook online beschikbaar? Ik ben wel benieuwd naar wanneer de ruiters van Emmeloord moeten en daar staat nog niks op de site. Ook niet op de site van de FNRS trouwens.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:31

@Marie111 volgens mij nog niet.. maar wss zijn de ruiters van Emmeloord verdeeld over de hele dag, want van mijn manege moet een meisje al in de 2e of 3e groep rijden, terwijl ik in de laatste groep rij (': ligt er denk ik aan hoeveel FNRS proefjes je al gereden hebt, aangezien ik alleen F1 heb (komt omdat ik er nooit zin in had totdat mn instructrice me vorig jaar gewoon omgepraat heeft de proefjes te gaan doen, ben nu ook van plan om zo veel mogelijk proefjes achter elkaar te gaan doen & halen xd)
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 11-06-11 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:34

Alle categorieën hebben dit jaar dezelfde proef toch? Best lange proef, vind het niet hele fijn proef eerlijk gezegd.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 22:34

De vorige startlijsten stonden pas de vrijdag voor de 'wedstrijd' zelf online op de site van de fnrs....mijn instructrice zegt dat zij wss dinsdag de lijst krijgt, maar ik denk niet dat die dan ook al online staat. Vind ik wel jammer, zou wel al willen weten hoe laat ik moet.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:42

Ilja000 schreef:
Er zit 4 keer galop in, zodat de jury je houding en zit goed kan beoordelen. In het verleden zat de galop aan het einde van de proef en dat kon nog wel eens invloed hebben op de gegeven cijfers. Vandaar dat er nu eerder in de proef ook een stukje zit.

Ik vind het ook een vooruitgang dat er meer galop in zit.

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:53

Kiimm_ schreef:
Wij hebben 3 winnaars en 2 tweede plaatsen. Beter kan gewoon niet.

Categorie 1. :
1ste plaats : Marlous Janssen van manege Satana
2de plaats : Denise van Wamel van manege Satana

Categorie 2. :
1ste plaats : Demi van Meurs van manege Satana
2de plaats : Gitte van Gent van manege Satana

Categorie 3. :
1ste plaats : Denise Leeuw van manege Satana

Daarbij zijn wij ook de best zittende manege!

Wij bedanken de jury's voor vandaag!!

zoo! gefeliciteerd!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 22:58

Ik vind het ook niet erg hoor dat er zoveel galop in zit, ik bedoel je moet stap, draf en galop wel een btj eerlijk verdelen. In een normale training draaf je het meest meestal....als ze dan nu in het begin en het eind van de proef een stukje galop doen heb je het al veel beter verdeeld.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:01

Daar ben ik t zeker wel mee eens! :j

Hebben er trouwens al wat mensen op de site van manege Lelystad gekeken?
Heb net wat foto's van de pony's / manege bekeken, lijkt me aardig leuk daar ! (:

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:06

Liesjeloef schreef:
LovesKim schreef:
Wie gaat er naar Manege Thielen 26 juni? Moet dan ook :)

Ik, reserve :)

Ik ga ook naar Thielen, cat. 3

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:45

Wij laten nu in sommige lessen een aantal paarden/pony's met bijzetteugel lopen, zijn ze bij ons niet gewend dus sommigen vonden het wel raar.
Maarjah is fijner als ze er nu vast aan wennen dan dat ze er over twee weken ineens een aan geknupt krijgen :P

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:29

s1993 schreef:
Wij laten nu in sommige lessen een aantal paarden/pony's met bijzetteugel lopen, zijn ze bij ons niet gewend dus sommigen vonden het wel raar.
Maarjah is fijner als ze er nu vast aan wennen dan dat ze er over twee weken ineens een aan geknupt krijgen :P

Bij ons lopen ze ook niet met bijzetteugel maar om te oefenen wel een keer gedaan. Maar gewoon los hoor. Als ze het naar vinden moet hij misschien gewoon wat losser?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:40

moonwolf schreef:
LovesKim schreef:
Wie gaat er naar Manege Thielen 26 juni? Moet dan ook :)

Ik ga ook naar Thielen, cat. 3

Ah oké. Ik zit nog in cat. 1, zou eigenlijk in 2 (als ik goed zit met de catogoriën) komen te zitten maar had de F8 laatst niet gehaald door 'n moeilijk paard. :P

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:43

Marie111 schreef:
Joanieke schreef:
Ik zie m vanmiddag waarschijnlijk, hij ligt bij ons op de manege in de kantine en ga vanmiddag oefenen. Tot nu toe weet ik alleen dat ik als laatste van mijn manege aan de beurt ben en dat ik de oudste van de groep ben met wie ik moet rijden (':

Is de startlijst ook online beschikbaar? Ik ben wel benieuwd naar wanneer de ruiters van Emmeloord moeten en daar staat nog niks op de site. Ook niet op de site van de FNRS trouwens.

Bedoel je hier de kwartfinale met Emmeloord? Nog niet alle maneges hebben gereden dus ze weten ook nog niet wie er daar allemaal moeten rijden, dus ik denk dat pas als alle regiofinales zijn gereden, er een startlijst komt voor de kwartfinale. Ik weet ook nog niet hoelaat ik moet rijden in Tilburg, staat dat al online? :o

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 12:40

In de zitlessen bij ons werd er niet met bijzet gereden, daarom was ik het ook niet gewend etc, had er nog nooit mee gereden

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 12:44

MyLittleLove schreef:
In de zitlessen bij ons werd er niet met bijzet gereden, daarom was ik het ook niet gewend etc, had er nog nooit mee gereden

Ik ben het opzich wel gewend, rijd met bijzetteugels mijn powny. :P.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 12:59

Nee ik bedoel echt de startlijst van aankomende zaterdag, omdat er ook ruiters uit Emmeloord aan meedoen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 13:20

Ik ging vanmorgen oefenen op de manege. Moest op concorde, een paard wat ZZ heeft gesprongen. Hij is heel lang en moeilijk nageeflijk te rijden dus daar ging ik maar geen moeite voor doen. Hij zat wel lekker door, dus zonder beugels rijden was geen probleem. Het probleem was wel de galop. Hij heeft een hele rare galop, plus dat ik 4de in het rijtje reed met een pony voorop dus ik moest ook geregeld weer in draf. En concorde houd van lekker plat door de bocht, dus ook dat was lekker prut. Dus ik hoop eigenlijk dat ik zondag voorop wordt ingedeeld. Nu vrijdag in de les nog even oefenen en dan zondag is het zover!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:26

Marie111 schreef:
Nee ik bedoel echt de startlijst van aankomende zaterdag, omdat er ook ruiters uit Emmeloord aan meedoen.

Ah oké. Nee daar weet ik niks van, aangezien ik in de buurt van Eindhoven woon :p.

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:17

s1993 schreef:

Mooi zo :D als wij dan komen zijn er alvast aan gewent ;) Heb er zin in!!! Nog 2 weekjes wachten...