Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Thats_Me schreef:Maar waarom zou je, je paard tijdens een proef niet een tik durven geven als hij vervelend is? Dat zou je in de les toch ook doen. Daarbij wil je, je proef zo netjes mogelijk rijden dus corrigeren in zo'n geval zou toch gewoon moeten kunnen. Heb ook wel eens wat tikken uitgedeeld tijdens proeven. Geen reactie op been is toch echt een tik met de zweep. En een stakende pony tja.. die moet je toch ook echt even aanpakken want ze moeten toch wel voorwaarts gaan. Helemaal lens slaan is dan weer het andere uiterste het moet wel in verhouding staan.
Ilja000 schreef:Ik geef die F1 met zwarte rijbroek wél een 5. Met de opmerking erbij dat het reglement voorschrijft dat bij het jasje het hele tenue hoort. Dat is een stukje opleiding van de ruiter wat dat betreft.
ladypaard schreef:Staat toch in het boek dat je ook met een effen rijbroek mag starten? F1 en F2 kinders hebben bij ons (helemaal nu nog niet omdat we net met FNRS zijn opgestart) nog geen wedstrijdkleding
CRos95 schreef:Ik heb een keer gehad dat mijn pony ronduit strontvervelend was en ik hem dus tijdens de proef echt moest aanpakken (lees: pony ging in staking en bedacht dat ik het zand maar eens van wat dichterbij moest bekijken). Het kwam doordat ik wilde aangalopperen, maar pony reageerde niet op mn been dus tikje met de zweep en toen was t bok en dat dan in veelvoud.
Ik baalde er ontzettend van dat ik hem een tik moest verkopen tijdens mijn proefje. Staat er: goed opgelost, netjes!
Ik heb nog wel een vraag wb het uiterlijk. Ik heb heel dun haar en vroeger deed ik dat netjes in een netje, maar dat zag er zo belachelijk uit dat ik het tegenwoordig vlecht en zo laat hangen. Nu rijd ik wel met een jasje, plastron etc. Zouden jullie dit afstraffen? Want officieel hoort het dus in een netje, maar het is dus niet dat er een hele bos haar (I wish) onder mijn cap uitkomt, enkel een dun vlechtje aan de achterkant.
voorbeeld:
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 0507_n.jpg
Burtzle schreef:En toch hè..
Ik vind dat als je echt dure en mooie spullen hebt je dan ook wel een punt hoger mag krijgen.
Ja oké als je er geen geld voor hebt, maar de mensen die daar wél geld voor hebben?
Die hebben dab gewoon dezelfde punten!
Bzoem schreef:Ik heb ook een leeg netje aan m'n strik hangen hoor
Ik kan net een klein staartje onder m'n cap maken en de klip doe ik dan boven t elastiekje en t plukje er in.
Dat uiterlijk cijfer blijft een rare. Waarom mag meer inzet niet hoger beloond worden?
Er zijn kinderen die ontzettend hun best doen met een mooie outfit en mooi vlechten, en dan heb je die kinderen die vlak voordat ze erop moeten pas aankomen en dus amper wat aan verzorging doen.
Is jullie beoordeling van de proef anders met een eigen paard of half pension paard, dan met een manegepaard?