Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:04

Dat is idd absurd hoog xd
Maarja de jury's die ik heb zijn altijd zo streng :(
Ik word bijv liever 1e met 216 punten dan 10e met 230 punten :p

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:10

persoonlijk heb ik liever een "strengere" jury dan iemand die bij alles 7/8 geeft (even extreem voorbeeld). volgens mij leer je daar meer van... en uiteindelijk is mijn doel gwn lol maken en zo veel mogelijk leren :j

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:14

Ik had toen bij dat proefje veel 8 en 9.
Eigenlijk heb ik zelf liever ook wel een strengere jury hoor

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:14

Ja daar ben ik het wel mee eens :)
Maarja het moet natuurlijk ook niet te streng zijn zodat niemand een prompotiepunt krijgt en het hoogste 200 is (ook extreem voorbeeld :p) Hoewel ik af en toe denk van, jezus dit was toch wel een goede proef iets meer punten was wel leuk geweest..

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:17

ja dat heb ik ook wel is, dat je denkt:"dat ging best goed!" en dan alsnog niet zo hoog hebt :) verder nooit een negen gehad en ken verder niemand die ooit een.9 had. alleen iemand in de f1 voor afwenden :D
ik had trouwens als hoogste 242 in de F1 :)

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:21

Ik moest de laatste keer met een wedstrijd door een s van hand veranderen volgensmij, maar ik maakte per ongeluk een rechts/links omkeert. Was het net zo'n mooie!
Kreeg er wel mooi een 7 voor ^^ (helaas wel 2 minpunten :') )

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:24

Mijn hoogste is 233, maar werd heel hoog gejureerd toen, had net geen prijs. Laagste was 195, terwijl ik nog zo blij was omdat pony zo braaf deed, maar dat was voor zijn doen blijkbaar, jury vond het niet zo :))

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:28

hahaha ik was gister aan het schrijven bij f1 t/m f5, was er een meisje in de f3 dat niet precies wist wat een volte was? heb alle mogelijke lijnen gezien, maar géén volte hihi kind heeft het helaas niet gehaald :)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:38

Vergis je niet hoor... de dag dat ik 249 gaf, zat er ook een protocol met 183 tussen... (om maar aan te geven dat ik ook weer geen Sint ben) Goed is nu eenmaal goed. En erg mislukt is erg mislukt.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:46

Bij mij op de manege is een aantal kinderen dat het raar vindt dat wanneer zij op die ene pony gaan, ze (bijv.) 205 halen en wanneer iemand anders er opgaat die 220 heeft. En dan denk ik: tja.. Misschien rijd jij dan gewoon iets minder goed..? Het is geen schande hoor, maar het ligt niet aan de pony iig.. Het is dus niet zo dat wanneer "je op die gaat" je meer punten krijgt...

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:26

Jammer genoeg gaat het hier wel zo,
We hebben één pony die gewoon super braaf is, bij het minste getrek kun je sturen, beetje been en hij loopt (niet bepaald snel, maar blijkbaar hoeft dat niet :+ ), terwijl de andere 2 (kleine) pony's wel eens een keer wat ondeugend kunnen doen. Kids kunnen dat vaak goed oplossen, maar ja standaard worden dus de kinderen op die eerste pony 1, 2 enz.
Jammer genoeg willen ze het beleid niet aanpassen zodat er eerlijker word verdeeld over de pony's .

Vond dat dus wel tegenvallen van de FNRSjury's dat dat dan weer niet wordt gezien. Probeerde juist kinderen uit te leggen dat het niet uit maakt dat er wat gebeurd, maar hoe je dat oplost.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 01:17

Bij ons echt helemaal niet! Op mijn laatste wedstrijd was iedereen met een pony laatste of heel laag geëindigd & niet gehaald. Terwijl ik 1e was geworden met dressuur en 3e met springen (had die proef niet eens geoefend) := Mijn laagste ooit is 210 in de F6 . Had het idee dat het wel goed ging :o Maar het was ook een hele strenge jury en ik zat alsnog bij de bovenste helft. :)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 08:36

Bij ons hebben we ook wel favorieten, maar geen prijzenpakkers. Af en toe hoor je wel eens wat rondgaan in de stallen "ga op die of die, die kent de proef uit z'n hoofd" :')

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:22

tja, ik denk dat elke manege er wel zo een heet. wij ook. nou heb ik niks met die pny's en ga ook altijd op de pony waar k het meest mee heb. dan maar ondeugend :j

xroosx1e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:45

mijn hoogste is 232 voor de F3 volgens mij.. Ik ben nog niet zo ver. Ik ga 9 februari voor het eerst de F4 rijden! yeeh!
Wel ff 2 vraagjes:
1) mag je in een fnrs wedstrijd ook starten in een bruin wedstrijdjasje???
2) Ik heb bruine jodphurs en zwarte chaps, mag ik daar mee wedstrijd rijden? Of worden daar punten voor afgetrokken?

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:17

1 - Ja, dat mag.
2 - Ik geloof dat het wel mag.
Dit is het enige wat er over in het reglement staat:
d. Rijlaarzen, rubber of leer of jodphurschoenen in combinatie met minichaps (zonder franjes).

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:33

Je mag met een bruin jasje starten. Let wel: wie kiest voor een jasje kiest voor het complete tenue, dus ook plastron, witte handschoenen etc.
Jodhurs en chaps mogen. Kleur doet er niet toe als er maar geen franje aan zit.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:39

Kom ik ook met een vraag waar ik heel lang mee zit.. Is het toegestaan, na het afgroeten, om je paard een schouderklopje te geven? In het begin deed ik het altijd, tot er ineens gezegd werd dat het niet mag. Nooit commentaar op gehad, alleen die ene keer. Sinds dien doe ik het altijd in een hoek waar de jury het niet ziet (Ingebouwd jury hok, dus 2 dode hoeken), daar rijd ik zo ver mogelijk in, kijk achterom of ik ver genoeg ben, en geef hem een schouder klopje.

Maar mijn vraag is nu, mag het wel of niet?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:41

Belonen mag na de eerste hoekletter.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:44

Van het groeten tot aan de eerste hoekletter moet je het onderdeel 'vrije stap' tonen. Dat is het paard iets meer lengte geven, maar wel contact houden. En dus niet de teugels los, belonen en om de hals vallen. Dat mag daarna natuurlijk allemaal wel :D

En ik sta wel eens op om in die dooie hoek te kijken of de vrije stap goed getoond wordt 8-)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:51

Moet de vrije stap echt de neus richting boeghoogte of blijft het bij 'wat meer lengte'?

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:02

Ik vind vrije stap soms het moeilijkste van de proef :=
dat doe ik áltijd fout. Wat ik nu doe is het volgende: ik geef been (om weg te stappen) en geef iets ruimte in de teugels.
Wij hebben bij de paarden wel een thiedeman, dat zou geen verschil moeten maken, maar vaak staat dan de thiedeman 'strakker' (hij zit los genoeg) dan de teugel.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:53

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal OT berichten verwijdert, graag wil ik jullie wederom verzoeken on topic te blijven. Het is niet de bedoeling hier te gaan slow chatten, kletsen of wedstrijden te bespreken. Daarvoor verwijs ik jullie naar het HK topic [HK] FNRS juryleden topic.... Dit topic is bedoeld voor vragen aan een FNRS jurylid.

xroosx1e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:59

__denise schreef:
1 - Ja, dat mag.
2 - Ik geloof dat het wel mag.
Dit is het enige wat er over in het reglement staat:
d. Rijlaarzen, rubber of leer of jodphurschoenen in combinatie met minichaps (zonder franjes).

oke bedankt!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:04

Essie73 schreef:
Ik heb een aantal OT berichten verwijdert, graag wil ik jullie wederom verzoeken on topic te blijven. Het is niet de bedoeling hier te gaan slow chatten, kletsen of wedstrijden te bespreken. Daarvoor verwijs ik jullie naar het HK topic [HK] FNRS juryleden topic.... Dit topic is bedoeld voor vragen aan een FNRS jurylid.

Dat topic is alleen voor juryleden Essie73. ;)

Voor de proefjes moeten ze hierheen: [MA] f proefjes