Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilja000

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:06

Je hebt toestemming nodig van de manegehouder. Verder heb je een geldig paspoort nodig. Dan zou je gewoon verder kunnen waar je gebleven bent.

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:45

vera503

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:11

ik ben sinds kort weer wedstrijden gaan rijden, voor de eerste keer na lange tijd was ik zeer tevreden alleen bleef ik toch nog wel met een vraag zitten.
hoe gaat het met de winstpunten (promotie punten)???
wanneer heb je er nu 2?
ik heb toen 222 punten gereden hoeveel winstpunten zijn dit ong.?

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:18

Als je 210 of hoger hebt heb je 1 winstpunt :)

vera503

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:19

DJoysDesignz schreef:

en wanneer heb je er 2?

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:20

vera503 schreef:
ik ben sinds kort weer wedstrijden gaan rijden, voor de eerste keer na lange tijd was ik zeer tevreden alleen bleef ik toch nog wel met een vraag zitten.
hoe gaat het met de winstpunten (promotie punten)???
wanneer heb je er nu 2?
ik heb toen 222 punten gereden hoeveel winstpunten zijn dit ong.?

je kunt alleen maar 1 winstpunt halen met fnrs proeven: namelijk vanaf 210 punten.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:20

vera503 schreef:
DJoysDesignz schreef:

en wanneer heb je er 2?

Nooit :)

vera503

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:21

dankje! :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:32

minimootjeee schreef:
Volgende week ga ik voor de eerste keer de f6 rijden. Nou ben ik mijn proevenboekje kwijt :S, en ik vond deze via google op de site van de fnrs, maar er staat versie april 2012 onderaan, is dit dezelfde als die in het boekje staat? wil iemand dat even checken?

http://www.fnrs.nl/fnrs/public_html/UserFiles/File/F6%20versie%20B%202012.pdf

Nou ben ik geen jurylid, maar heb het boekje wel. En dit lijkt mij de juiste proef ja :j

Veel succes met je wedstrijd!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:34

minimootjeee schreef:
Volgende week ga ik voor de eerste keer de f6 rijden. Nou ben ik mijn proevenboekje kwijt :S, en ik vond deze via google op de site van de fnrs, maar er staat versie april 2012 onderaan, is dit dezelfde als die in het boekje staat? wil iemand dat even checken?

http://www.fnrs.nl/fnrs/public_html/UserFiles/File/F6%20versie%20B%202012.pdf

Je hebt een A en een B versie van de F proeven
Even aan je manege houder dus vragen of er A of B gereden word.

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:35

dat weet ik, maar toch bedankt.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:59

Misschien dat deze vraag vaker is gesteld maar toch,

Ik heb een vraag aan jullie nav mijn proef van gisteren!
Na 2 jaar werden er weer paardenproeven gereden bij ons en ik heb de f10 gereden en gehaald met 215 punten. Ging op een paardje dat in de les soms vrij voorwaarts kan zijn. Dit gaat steeds beter, krijg haar vaak op een goed tempo en ons doel is altijd lang en laag eindigen wat ook goed gaat. Ze vind stelling heel moeilijk en kan dit ook niet (oke, verkeerde woordkeus , ze kan het wss wel, maar heel moeilijk en een manegepaard, dus niet consequent genoeg etc.) vaak proberen om haar eerst ontspannend te krijgen.

Het was haar eerste proefje, dus ik wilde gewoon kijken hoe ze het deed. Ik had verwacht dat ze echt heel hard zou gaan racen, maar het ging echt supergoed.. Iedereen zei dat ik echt een super proef had gereden en dat vond ik ook. Ik was zo supertrots op haar, dat ik gewoon in tranen uitbarstte. Ik had dit echt niet verwacht, omdat doorzitten meestal echt niet te doen is, omdat ze hard gaat. Maar ze was zo rustig!

Maar nu komt het, ik twijfel een beetje over een ding. Echt nagevelijk rijden doen we met haar niet, omdat ze dit echt heel moeilijk vind. Van de voorkant blijven we netjes af. Ons doel is lang en laag.

Ik vraag me dus eigenlijk af hoe jullie hier naar kijken als jury? Vinden jullie het storend als een paard niet nagevelijk loopt tijdens een hoge proef (f10/f11). Zie altijd foto's en filmpjes dat ze aan de teugel lopen etc., maar vraag me af wat jullie ervan vinden als dit nou niet gebeurt.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:35

Vanaf de F9 wordt de constante verbinding beoordeelt. Vanaf de F12 de nageeflijkheid.

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:47

Beste juryleden, ik heb een paar vragen:
1) Mag ik proeven starten met een zwart sjabrak ipv een witte of krijg je daar dan minder punten voor bij de verzorging? Ik rij het paard namelijk met een zwart Mattes dressuur bontsjabrak, noodzakelijk ivm lastige ruggengraat/schoft maar vind het nogal prijzig om ook een witte Mattes aan te schaffen!

2) Als ik het goed begrijp krijg je 1 promotiepunt vanaf 210 punten en kun je met 2 promotiepunten doorstromen naar de volgende klasse. Maar wat houdt dat diplomarijden nu precies in? Zou ik dat dan bv. Moeten doen nadat ik 1 promotiepunt heb gereden? En als je dan voor je theorie voldoende haalt maar voor je proef niet, blijft het resultaat van je theorie dan geldig of moet je dat een volgende keer weer opnieuw doen?

Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden!

Ik ga binnenkort starten met het rijden van fnrs proeven en start in de F6. Ik ben manegeruiter maar start met een privepaard omdat ik dit paard altijd rij in de les.
Ik ben alleen op de hoogte van de knhs regels en dit is voor mij allemaal nieuw... Alvast bedankt!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:07

Eukje...
1) voor zover ik weet mag je best met een zwart sjabrak starten. De FNRS stelt eisen aan de kleding van de ruiter en dat het paard een correcte optoming heeft.
2) bij de even proeven horen diploma's. Je maakt dan theorie, daar mag je max 3 fouten voor hebben. Je moet ook je PP halen en samen zorgt dat voor je diploma.
Als je je proef niet haalt, dan blijven de punten van je theorie 1x staan. De volgende keer hoef je dus alleen je proef over te doen. Haal je je proef dan weer niet, dan moet je de keer erna praktijk (proef) en theorie doen.
Lees ook hier maar even http://fnrs.nl/ruiters/?id=176

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:30

Dank je wel Nadia!

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:03

Beste juryleden,
ik heb een vraag over het van hand veranderen en daarbij de draf verruimen.
Mijn instructrice zegt altijd, dat ik eerst mijn paard moet omstellen, dan moet verruimen en dan voor de hoefslag moet terugnemen. Bij mijn laatste proefje stond op mijn protocol, dat ik tot de M moest verruimen.
Hoe moet je het precies doen?
Ik hoop dat jullie mijn vraag beantwoorden!

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:43

Becca ik heb inderdaad ook geleerd zoals je omschrijft,
Eerst recht stellen, verruimen dan nog terugpakken voor de andere letter
Hoop dat je er iets aan bent aangien ik zelf geen jury ben :p

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:49

Staat er in je proefje 'enkele passen'?

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:42

Nee, betekent dit dat je tijdens het hele van hand veranderen moet verruimen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:50

becca_98 schreef:
Nee, betekent dit dat je tijdens het hele van hand veranderen moet verruimen?

Welke proef is het? Wat staat er letterlijk? Als het er niet bij staat dan idd de hele diagonaal verruimen.

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:57

Oke, mijn instructrice zei dat 70% van de jury's het op mijn manier zou willen en dat ik er niet naar moest luisteren, maar ik wilde het toch wel even weten ;)
het was F8B, er staat K-X-M van hand veranderen daarbij draf verruimen. Op mijn protocol stond: tot M blijven verruimen...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:15

Daar ben ik het mee eens. Dus op de letter in de wending terug naar arbeidsdraf.
Wat voor cijfer had je? Ik was er niet bij dus kan er niet al teveel over zeggen.

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:21

Ik kreeg er nog een 6 voor, dat vind ik niet erg, maar ik wilde het even weten voor de volgende keer!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:23

Ik heb een paar vraagjes,
Mag je met eigen paard met elastiek F proeven rijden?
Mag je als manegeruiter in bezit van geldig FNRS paspoort ook op andere maneges waar je geen lid bent wedstrijden starten als die manegehouder het goedgekeurd heeft?
Moet je perse een ruiterpaspoort hebben om een F proef te rijden? Een vriendin van mij wilt ook wel eens gewoon een proefje rijden voor de lol, en dan ook niet voor promotiepunt maar gewoon voor de fun en protocol.
Wat is het verschil tussen constante verbinding, die in F9 wordt gevraagd, en nageeflijkheid, dat in geloof ik F12 wordt gevraagd? Nageeflijkheid is aan de teugel toch?
Alvast bedankt! :)