[Discussie] Manegeruiters kunnen niet rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pietpiraat

Re: [Discussie] Manegeruiters kunnen niet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:43

Urielle schreef:
Mariek - je bent een kreng

ja vindt ik ook

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:44

Trouwens, ik hoor hier veel over de dressuur, maar over de springlessen op een manege nog maar niet te spreken. Zoals ik ze gezien (en jawel, meegemaakt) heb, kwam het neer op: laag huppeltje, met z'n tienen achter elkaar aan, het liefst zo dicht mogelijk, anders springen ze niet, en zo kun je ook nog vaker. Hee, is dat even leuk geregeld, ofniet?

Urielle

ik DENK dat het om het laatste zinnetje gaat .....? Apple?

Apple

Het 'beste meid' vind ik bijvoorbeeld erg denigrerend.

Het hebben over 'de waarheid' als vaststaand feit trouwens ook. Dat is nl jouw waarheid en jouw mening.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:45

bij ons op de manege vroeger werd niet gesprongen- dat werd te zwaar voor de manegepaarden. Dus kocht ik een 4-jarige nog niet zadelmakke KWPN-er en deed het daarmee, ocharm het beest achteraf.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:47

urielle, jij jij dierenbeul!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:47

Waar is mijn post gebleven?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:48

Minder gevoelig, ga jij dan maar eens op 1 van de pony';s van mijn manege zitten je schrikt je dan een hoedje hoe gevoelig sommige zijn hoor. En er worden er ook genoeg pensionpaarden bij ons, 2 of 3 jaar geleden heeft een meisje een pony van de manege gekocht, ze rijd nu landelijke wedstrijden met dezelfde manegepony...

Ow ja en Mariek87 ben jij Anky van Grunsven ofzo, aangezien je zoooo goed weet hoe er op maneges gereden word?En de waarheid is en blijft dat de meeste mensen gewoon leren rijden op een manege, Zie Edward Gal die heeft leren rijden op een manege. Tijdens zijn Clinic vorig jaar bij de Utrechtse Paardendagen vertelde hij daarover, dat pony's rijden op een manege de beste start is van het rijden zelf.

En als je bij ond het niet eens bent over de aantallen in een les, gewoon je mond opentrekken en ze kijken wat ze voor je kunnen doen. De meeste ruitertjes snappen dat helaas niet.

Haha telkens als ik post hebben er weer 4 mensen gepost, dus nu ben ik steeds aan het bijtypen haha.

Maar nu lees ik over de springlessen, Bij ons roepen ze je wanneer je mag gaan springen, er moet namelijk genoeg ruimte voor elk paard zijn (vooral als er iets afgegooit word of geweigerd word) Het paardje waar ik op vaak reed moest in het begin achter iemand aan zodat ze het kon leren, en nu kan ze het helemaal zelf en is nu dol op springen (lees hindernisje van 70 cm. Proost springt meer dan een meter, gevolg meisje of jongentje ligt op Proost haar nek en Proost rent vrolijk door maf beest)

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:48

Zeg maar, de post waarin ik schreef dat ik schijtziek wordt van het feit dat ik bokt blijkbaar er nu ook al op wordt aangevallen als ik voor mijn eigen mening uitkom waarmee ik tere boktzieltjes kwets

En waar in stond, dat de waarheid niet gebaseerd is op mijn mening maar op een aantal vastliggende feiten..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:49

ja ik weet het, heb het beest zelf zadelmak gemaakt en heeel veel fouten meegemaakt. Gelukkig heb ik hem jaren gehad en heeft hij de goede tijden ook nog meegemaakt. Heb later uitgebreid excuus aangeboden.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:50

haffie_lover schreef:
Minder gevoelig, ga jij dan maar eens op 1 van de pony';s van mijn manege zitten je schrikt je dan een hoedje hoe gevoelig sommige zijn hoor. En er worden er ook genoeg pensionpaarden bij ons, 2 of 3 jaar geleden heeft een meisje een pony van de manege gekocht, ze rijd nu landelijke wedstrijden met dezelfde manegepony...

Ow ja en Mariek87 ben jij Anky van Grunsven ofzo, aangezien je zoooo goed weet hoe er op maneges gereden word?En de waarheid is en blijft dat de meeste mensen gewoon leren rijden op een manege, Zie Edward Gal die heeft leren rijden op een manege. Tijdens zijn Clinic vorig jaar bij de Utrechtse Paardendagen vertelde hij daarover, dat pony's rijden op een manege de beste start is van het rijden zelf.

En als je bij ond het niet eens bent over de aantallen in een les, gewoon je mond opentrekken en ze kijken wat ze voor je kunnen doen. De meeste ruitertjes snappen dat helaas niet.

Nogmaals, lees mijn posts voordat je reageert.
Ik heb nergens gezegd, dat je niet kan LEREN rijden op een manege, de beginselen leer je er wel, dat zei ik eerder ook al ergens.

En waarom zou ik Anky zijn, omdat ik op meerdere maneges geweest ben en paarden gereden heb?
Ben ik daarom Anky?
Of omdat ik nergens zeg dat ik zo goed ben, of kan je me soms quoten waar ik gezegd heb dat ik persoonlijk wel goed zou kunnen rijden?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:51

Mariek87: Je mag best voor je mening uitkomen, het gaat alleen op de manier waarop je die mening uit.

Om maar eens namen te noemen: Uriel brengt het net iets anders waardoor ze niet aanvallend over komt.

pietpiraat

haffie_lover schreef:

Maar nu lees ik over de springlessen, Bij ons roepen ze je wanneer je mag gaan springen, er moet namelijk genoeg ruimte voor elk paard zijn (vooral als er iets afgegooit word of geweigerd word) Het paardje waar ik op vaak reed moest in het begin achter iemand aan zodat ze het kon leren, en nu kan ze het helemaal zelf en is nu dol op springen (lees hindernisje van 70 cm. Proost springt meer dan een meter, gevolg meisje of jongentje ligt op Proost haar nek en Proost rent vrolijk door maf beest)

dit begrijp ik niet? het paardje moest nog leren springen?

Glitch

Tijdens zijn Clinic vorig jaar bij de Utrechtse Paardendagen vertelde hij daarover, dat pony's rijden op een manege de beste start is van het rijden zelf.

Juist, een goede START ja.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:53

Apple schreef:
Mariek87: Je mag best voor je mening uitkomen, het gaat alleen op de manier waarop je die mening uit.

Om maar eens namen te noemen: Uriel brengt het net iets anders waardoor ze niet aanvallend over komt.

Dat is niet mijn sterkste punt misschien, maar er zijn helaas geen maneges waar ik hierover de basisbeginselen kan leren, dus val mij hierover alsjeblieft niet aan

Ik wil me overigens best wat inhouden hoor, daar gaat het niet om, maar ik word er een beetje moe van dat ik hier door minstens 2 personen wordt aangevallen of ik mezelf dan zo goed vind en of ik soms overal verstand van heb, terwijl ik dat nergens heb gezegd, en als ik dan een keer iets minder vriendelijk over kom, ik dan direct gewaarschuwd wordt?

Beetje vreemd, vind je niet?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:53

Mariek87 schreef:
Beste meid, als ik wil praten over mensen met eigen paarden die niet kunnen rijden, kan ik ook wel een boek schrijven, maar dan doe ik dat wel in een ander topic want dat is hier dus absoluut niet aan de orde.

In zekere zin is het wel relevant, zie ook de eerste paar pagina's. Het is raar om een onderscheid te maken tussen manegeruiters en niet-manegeruiters om dan de tweede groep helemaal buiten beschouwing te laten. Maar soit, dat is in de eerste pagina's al aan de orde gekomen...

Mariek87 schreef:
En na alles wat jij je afvraagt, mag ik me dan afvragen waarom iedereen altijd mij aanvliegt? Omdat ik een mening heb ofzo

Een goeie vraag. Maar je hebt toch steun van het AT-team?

Citaat:
Ik wil helemaal niet negatief doen over maneges, zij doen goed hun werk (leren mensen paardrijden, of op een paard zitten zoals wij dat dan noemen, aangezien het niet écht gevoelsmatig rijden is) en worden ook niet geacht om ruiters gevoelsmatig hoog op te leiden

Als je het zo had gebracht had je mij niet anders dan instemmend horen mompelen. Maar je andere berichten gaven toch een hele andere indruk.

En als je je nu afvraagt of je zo duidelijk moet zijn en alles moet voorkauwen? Ja, dat moet je... De nuance die je nu wel geeft, gaf je in eerdere berichten niet en daar reageerde ik op.

Citaat:
Maar ach, vaak blijkt het toch voor veel mensen (vooral de mensen die zelf op een manege rijden en zich aangevallen voelen) moeilijk om de waarheid onder ogen te zien.

En dat is een steek die nergens voor nodig was, en evenmin de deur openzet naar een interessante discussie. Maar troost je, ik ken mijn beperkingen. Het is vooral de negativiteit over maneges en paarden die me stoort. En de houding dat een heet paard wel een echt paard is, maar een kalm paard niet. (Ik zal het maar gelijk voorzijn: dat heb je niet letterlijk zo gezegd, inderdaad. Maar uit een heleboel berichten in dit onderwerp krijg ik wel die indruk, vanwege de manier waarop je erover praat.)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:54

haffie-lover neem je ons AT-team dan mee naar jouw manege? Ik wil best eens komen rijden daar hoor. Ben dus zoals eerder gezegd bereid om bij ander bewijs mijn mening te herzien. Ik ben ook nog bereid om jouw kant op te komen, een dressuurles aan je te geven en dan te horen hoeveel je geleerd hebt in vergelijking met een manegeles! Misschien dat er iemland anders zich aanbiedt voor een springles?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:55

Mariek87, het is net de manier waarop je het brengt . Ik haal jou er ook uit aangezien jij af en toe met hoofdletters iets benadrukt. Ook dat komt niet al te vriendelijk over.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:56

@ shadow0, het is mij teveel werk om dat hele bericht te gaan quoten, maar ik heb in alle berichten mijn mening op dezelfde manier uitgedrukt, ben alleen hoe verder de discussie geraakte, duidelijker geworden, aangezien er misschien mensen zijn geweest die mij niet begrijpen.

Maar ik zal in het vervolg alles voorkauwen, als dat gewenst is, geen probleem.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:56

Shadow, die opmerking over het AT-team is een beetje beneden de gordel. Als ik vind dat Mariek of wie dan ook geen gelijk heeft zeg ik dat ook. Wij hebben ons eigen mening (zie bijvoorbeeld 'Kan een paard nog wel paard zijn') en kijken zelfs vanuit een andere hoek: ik vanuit een dressuurachtergrond en zij vanuit het springen

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:57

Apple schreef:
Mariek87, het is net de manier waarop je het brengt . Ik haal jou er ook uit aangezien jij af en toe met hoofdletters iets benadrukt. Ook dat komt niet al te vriendelijk over.

Ik benadruk uitsluitend met hoofdletters wanneer mensen weer eens dingen ophalen die ik helemaal niet gezegd heb.
Daar word ik soms een beetje moe van

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:57

pietpiraat schreef:
haffie_lover schreef:

dit begrijp ik niet? het paardje moest nog leren springen?

Ja, nou ja ze snapte het niet echt ze ramde gewoon door de hindernis heen, dus toen ze zag hoe haar vriendinnetje sprong dacht ze heee dat kan ik ook (een beetje te goed voor een kleine haf )

Tja Urielle ik vind het best, ik vind mijn manege echt superleuk, vind ook dat ik supergoed les krijg daar (wel jammer dat het niet zo'n supergoede plek is op buiten te rijden) Ik ben gek op dressuur. Waar woon je dan?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:58

Urielle, door je wel zo neer te zetten als AT kom je wel over als een groep. En ja, daar wordt op gereageerd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:59

vast een eind bij jou vandaan want ik woon momenteel in Belgie maar ik heb een auto en ik heb vakantie

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 23:01

@ apple: ik ontken niet dat wij een eigen topic hebben en elkaar achtergronden een beetje kennen nu (nog niet zo goed, zie mijn aanmeldingsdatum ) maar dat wil niet zeggen dat we geen eigen mening hebben. Op kan een paard nog wel paard zijn was ik het zelfs heftig oneens met Mariek en RunningKawa