FNRS Zitcompetitie 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ohana_91

Re: FNRS Zitcompetitie 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:00

Ja Masarati is die Arabier. Eentje die een hele lichte verbinding nodig heeft, anders vliegt hij er vandoor.
Een paar proeven later liep hij geweldig. Het was ook dat er 2 stabiele paarden kreupel zijn dat hij mee moest lopen, aangezien hij nog maar net onder het zadel is. Anders liep hij ook echt niet mee ;)
Het is jammer dat je moet roeien met de riemen die je hebt en dat het niet altijd de meest ideale paarden zijn voor de zitcompetitie. Maar aan de andere kant; het is niet voor niets een zitcompetitie, je moet kunnen laten zien dat je op elk paard netjes kan zitten.
Ja Casper is echt leuk hè! Ben tijdens de proeven ook echt weggesmolten met die kleine ruitertjes erop.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:14

weet iemand wanneer de startlijsten voor volgende week erop komen

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:03

Is ook jammer dat er inderdaad twee kreupel waren, natuurlijk op het verkeerde
Moment helaas.
Wij smolten ook allemaal weg in de kantine van casper, vooral met die kleine jonge erop, wat een plaatje.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:06

Ik denk zal even laten weten hoe het is gegaan, bij meulendijks gereden op django, en mag door naar de kwartfinale met 114,5 punten! Nooit gedacht dat ik het zo ver zo schoppen in 1 jaar tijd ... :)F geloof het nog steeds niet _O-

romyvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:01

Super Mel, het is je gegund :)).
Je hebt er hard voor gewerkt afgelopen jaar en je bent enorm vooruit gegaan!

Zelf helaas niet door maar ga wel met Mel en de andere dames mee om ze bij de kwartfinale aan te moedigen!

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:04

Gefeliciteerd dat je door bent!
En ik vind het altijd zo leuk dat als mede-manegeruiters niet doorgaan ze toch meegaan om degenen die wel door zijn aan te moedigen! Ik hoop dat je wel lekker hebt gereden Romy?

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:11

Melewel94 schreef:
Ik denk zal even laten weten hoe het is gegaan, bij meulendijks gereden op django, en mag door naar de kwartfinale met 114,5 punten! Nooit gedacht dat ik het zo ver zo schoppen in 1 jaar tijd ... :)F geloof het nog steeds niet _O-

Gefeliciteerd!!

Degenen die niet door zijn, jammer, maar wie weet volgend jaar weer een nieuwe poging?

Kinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:13

Ik ben ook van de partij op de kwartfinale dit jaar!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 20:19

Gefeliciteerd mel!

Kinie, ben je door of ga je gewoon gezellig mee? Wij gaan ook altijd mee als er mensen doorzijn naar de kwart! Hopen dat we dit jaar weer wat mensen door zijn bij ons! Nog 2 weekjes wachten en het is mijn beurt! Alweer onwijs veel zin jn!

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:36

Melewel94 schreef:

Pas 1 jaar? Netjes hoor!

Paarden deden het idd erg goed (en de ruiters natuurlijk ook) :j :D

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:47

Minke_ schreef:
Melewel94 schreef:

Pas 1 jaar? Netjes hoor!

Paarden deden het idd erg goed (en de ruiters natuurlijk ook) :j :D

Vorig jaar had ik ook meegedaan omdat ik zoiets had van joh, ik doe lekker mee voor de fun, ik zie wel waar ik kom dan heb ik dat ook eens meegemaakt. Ik was automatisch door omdat we maar met 3 waren in de categorie dusja haha, ik kon niet eens doorzitten op de makkelijkste paard van stal, reed echt net op die manege... Vroeger Western gereden dus compleet ander wereldje haha en daar was het enkel gas geven remmen en sturen en thats it.
Vorig jaar als laatste geëindigd in de categorie was echt bagger, stuiterde alle kanten in, kon niet verlicht zitten en ga zo maar door

Lang verhaal kort, in een jaar kei hard geoefend om überhaupt een paar plaatsjes hoger te komen daar zou ik al dik tevreden mee zijn, maar dit is nog beter! Jammer van de andere Ruiters die niet door waren, maar we hebben écht een gezellige dag achter de rug!

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:50

Automatisch door? Er gaat toch altijd 1 op de 5 door en vanaf 16 ruiters in de categorie 4 ruiters?
Wel gaaf dat je nu dan door bent!

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:01

Nicolien schreef:
Automatisch door? Er gaat toch altijd 1 op de 5 door en vanaf 16 ruiters in de categorie 4 ruiters?
Wel gaaf dat je nu dan door bent!

Ja binnen de manege selectie voor de regio te gaan rijden ;)

Ja echt supergaaf... Mij maakt het ook echt niet uit wat er gaat gebeuren in de kwartfinale, mijn doel is al bereikt! Al wat komt is een mooie extra :j

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:42

Oh zo, ik dacht dat je automatisch door in de regiofinale bedoelde. Vond het al een beetje vreemd hihi :')
Dat is altijd extra genieten, beter dan wanneer je je erop instelt dat je doorgaat, omdat je vorig jaar ook doorging zeg maar.

Kinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:50

Laura_ schreef:
Gefeliciteerd mel!

Kinie, ben je door of ga je gewoon gezellig mee? Wij gaan ook altijd mee als er mensen doorzijn naar de kwart! Hopen dat we dit jaar weer wat mensen door zijn bij ons! Nog 2 weekjes wachten en het is mijn beurt! Alweer onwijs veel zin jn!

Ik ben door ;)

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:52

Nicolien schreef:
Oh zo, ik dacht dat je automatisch door in de regiofinale bedoelde. Vond het al een beetje vreemd hihi :')
Dat is altijd extra genieten, beter dan wanneer je je erop instelt dat je doorgaat, omdat je vorig jaar ook doorging zeg maar.

Genieten met wat extra spanning doe ik altijd haha!
Ik dacht echt de hele tijd van nee ik ben niet door ik ben niet door, en mijn naam bleef maar weg dus door de spanningen was uk écht dubbel verrast, mijn manege kan er over meespreken mijn gezicht sprak boekdelen! :+

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:58

Kinie schreef:
Laura_ schreef:
Gefeliciteerd mel!

Ik ben door ;)

Jij zat op Codette toch? Zo ja, ben jij volgens mij de enige (tenminste dat ik me herinner) die Codette niet in de mond zat, waardoor het er heerlijk ontspannen uitzag. Hoe vond je zelf je paard?

Kinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 06:42

Ik reed inderdaad op Codette, ik vond het wel een fijn paardje, maar het zadel zat niet fijn :D verder fijn kunnen rijden ze was alleen wat kijkerig :)

romyvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:11

Nicolien schreef:
Gefeliciteerd dat je door bent!
En ik vind het altijd zo leuk dat als mede-manegeruiters niet doorgaan ze toch meegaan om degenen die wel door zijn aan te moedigen! Ik hoop dat je wel lekker hebt gereden Romy?

Op dat moment niet zo, het paardje zat heerlijk maar bleef erg druk.
Wel echt bewust op ontspanning proberen te rijden.
Achteraf heb ik het voor mijn gevoel wel goed opgelost ook al kwam het bij de jury over of ik heel behouden reed.
Voor mijn gevoel reed ik juist heel beheerst ik hield haar goed in de gangen waarin ze moest lopen.
Had het niet anders willen doen dus dan is het goed toch? :D

XLiessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:10

Ik heb ook genoten van de zitcompetitie helaas niet door maar zeker wel veel plezier gehad mijn paardje waar ik op ree vond alles in het begin best nog wel spannend. Ik ga nu weer rustig veder met mijn opleiding en ga volgendjaar hopelijk mee als intructeur van mijn manege en kan nu met mijn eigen paard een startpas aanvragen

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:14

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:16

Sprry verkeerd gekeken hoogeboom staat er ook al op ik zit op quebelle...? Iemand wat info over hem/haar evt een foto?

ClaudiaAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:18

Iedereen die door is: gefeliciteerd! :D
Waarom staan alle startlijsten er op behalve manege Thielen? :')

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:20

Hoi allemaal!

Ik lees al een tijdje mee, maar zal me nu ook even melden :D Samen met Marieke (en de rest van onze manege) ga ik volgend weekend naar Zwolle voor de regiofinales. We hebben net de startlijst gekregen, en vroeg me af of iemand hier toevallig rijdt en meer kan vertellen over Bartho? Hij heeft het nog niet tot de lijst met paarden op de site geschopt haha

Verder gefeliciteerd iedereen die door is! *\o/* Lees ook dat iemand pas 1 jaar rijdt, echt super knap!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:48

weet trouwens niet of het een voordeel is of niet maar ik word in oktober 18 en zit in mijn F7 2e keer de volgende keer dus zit nog nét in catogerie 2 haha
maar ja dat zegt niks natuurlijk