Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
celine_xx_ schreef:Als je te zwaar bent (boven 80kg) weet je dat zelf ook wel (hoop ik) en dan moet je gewoon een iets groter, steviger, sterker paard nemen die zijn er vast wel! ik zou ook zelf als ik zo zwaar was eerst overleggen met de eigenaar/eigenaresse en zorgen dat ik dan een goed paard krijg, het is natuurlijk wel moeilijk om tegen een kind te zeggen; die wil dan gewoon op dezelfde pony's als zijn/haar leeftijdsgenootjes en dan is het wel lastig, maar er is ook vast wel een goede pony voor hem/haar!
Als je echt te zwaar bent (boven 100kg) moet je gewoon snappen dat je dat je paard niet aan kan doen! Dan kan de eigenaar/eigenaresse dat ook gewoon zeggen vind ik ookal is het heel jammer (want paardrijden is natuurlijk de leukste sport) diegene zal het op een gegeven moment vast wel snappen
x
celine_xx_ schreef:Als je te zwaar bent (boven 80kg) weet je dat zelf ook wel (hoop ik) en dan moet je gewoon een iets groter, steviger, sterker paard nemen die zijn er vast wel! ik zou ook zelf als ik zo zwaar was eerst overleggen met de eigenaar/eigenaresse en zorgen dat ik dan een goed paard krijg, het is natuurlijk wel moeilijk om tegen een kind te zeggen; die wil dan gewoon op dezelfde pony's als zijn/haar leeftijdsgenootjes en dan is het wel lastig, maar er is ook vast wel een goede pony voor hem/haar!
Als je echt te zwaar bent (boven 100kg) moet je gewoon snappen dat je dat je paard niet aan kan doen! Dan kan de eigenaar/eigenaresse dat ook gewoon zeggen vind ik ookal is het heel jammer (want paardrijden is natuurlijk de leukste sport) diegene zal het op een gegeven moment vast wel snappen
x
Fiffill schreef:Nou tussen een sportpony en een sportpaard zit natuurlijk toch wel verschil. Een zwaarder gebouwde pony daarentegen kan relatief meer gewicht aan... dus wat dat betreft maakt groter en/of steviger natuurlijk wel uit (als we uitgaan van een verder gezond paard)
MaritAriel schreef:Fiffill schreef:Nou tussen een sportpony en een sportpaard zit natuurlijk toch wel verschil. Een zwaarder gebouwde pony daarentegen kan relatief meer gewicht aan... dus wat dat betreft maakt groter en/of steviger natuurlijk wel uit (als we uitgaan van een verder gezond paard)
hmm daar ben ik het niet mee eens

mick75 schreef:Ik vind dat mensen veel te weinig gewend zijn om te horen dat ze iets niet kunnen of mogen! Iedereen lijkt alles maar als grondrecht te beschouwen en waag het eens om daar met je gore tengels aan te komen! Dierenwelzijn? Hallo, IK heb gewoon het goddelijke recht om paard te rijden en dat heb je maar te faciliteren... Komop zeg! Niet alles kan, niemand krijgt alles wat ie wil in het leven. Soms heb je maar gewoon te accepteren dat iets niet mogelijk is of alleen nadat je er zelf iets (veel) voor hebt moeten doen en laten. Een hartpatient zal nooit topsporter kunnen worden, hoe hard die ook z'n best doet, een stijve hark met verkeerd aangelegde spieren zal nooit een topturner kunnen worden, iemand met een normale intelligentie gaat het op de universiteit echt niet redden en als je aan obesitas lijdt kan je meestal niet paardrijden. Heel spijtig, maar helaas. Zo werkt het nou eenmaal. Net zoals een topsporter niet dagelijks zich klem kan zuipen met vrienden in de kroeg, een zeer strak trainingsschema heeft waar die zich maar aan heeft te houden en als ie een keertje zonder zeer goede reden verzaakt z'n plekje kwijt is. Dat de topsporter niet elke verjaardag, bruiloft of begrafenis kan bijwonen wegens training en wedstrijden en lang niet altijd mee kan doen met gezellige dinertjes of barbeques.
In deze is het paard de topsporter. In mijn ogen zijn manegepaarden meer dan topsporters, en ze dienen dan ook als zodanig behandeld te worden! Dus geen te zware ruiters op hun ruggen.

marilouise schreef:kan wel merken dat jullie allemaal maatje 34 hebben. wat een praat ach jullie tijd komt misschien ook nog wel .
mick75 schreef:Het is toch te absurd voor woorden dat een manege de halve toko maar moet gaan verbouwen om zo'n kolos te huisvesten omdat iedereen het recht meent te hebben te mogen rijden? Bij ons op de manege hebben we geen hele grote paarden.
MaritAriel schreef:Citaat:En waarom niet? Het lijkt mij toch iets heel logisch.
waarom kan een paard dat breder gebouwd is meer gewicht dragen? In mijn ogen is dat onzin. Dan zou een tinker dus meer kunnen dragen dan een normaal gebouwde e-pony en dat is in mijn ogen niet het geval .

eempje41 schreef:Als een manege het echt heeel nodig vind denk ik dat het mag maar bij iemand met een eigen paard kan je het ad viseren om af te vallen of zo maar je kan niks verbieden!