Zitcompetitie 2010!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:48

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 22-10-23 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:06

XhorsegekkyX schreef:
Wie weet waar de startlijsten zijn??
Ik rijd op Manege Groenewoude te Woudenberg.
In categorie 3
Ik heet Joël Wona

Jij moet in de tweede groep starten, zal ongeveer 10:15 zijn denk ik.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:11

Er word bij ons wel rekening mee gehouden dat je niet op je verzorgpaard/pony komt.

Er rijden soms ook eigen paarden mee, maar de eigenaren komen daar niet op ;)

Ik heb klein/groot paard opgegeven, verwacht wel dat ik daarop kom.
Ik heb al jaren niet meer op pony's gereden, en kan ook echt niet meer op pony's :P

Mies

Re: Zitcompetitie 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 14:40

Zaterdag moet mijn vriendin rijden op Kraaij zelf hoop ik ook nog mee te doen in Weesp want ben dus reserve. :)

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:49

Ik heb groot paard opgegeven! Hoop dus ook dat ik op een groot paard terecht kom! :)

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:06

Nee ik rijd op de Buitenwijck in Stuifzand. :j

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:55

Wat vinden jullie als deelnemer belangrijk aan een organiserend bedrijf? Te denken aan: organisatie, prijsuitreiking, begeleiding, poetsen etc. Waar raken jullie als deelnemer van onder de indruk? Waarvan zeggen jullie: 'heej, da's leuk geregeld'.

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:15

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 22-10-23 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 22:21

Ilja000 schreef:
Wat vinden jullie als deelnemer belangrijk aan een organiserend bedrijf? Te denken aan: organisatie, prijsuitreiking, begeleiding, poetsen etc. Waar raken jullie als deelnemer van onder de indruk? Waarvan zeggen jullie: 'heej, da's leuk geregeld'.

Opgezadeld (singel wat losser geen hoofdstel) en dat je een begeleider hebt met losrijden die je pony kent. :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:23

Ik ben er in iedergeval bij bij manege Hillegersberg om onze meiden aan te moedigen! Ben benieuwd hoe het daar geregeld is, aangezien wij nu 2 keer met een hele grote groep de regiofinale hebben geprobeerd netjes te laten verlopen :)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 23:23

Dat alle bijzetten goed zijn bevestigd!

Vorig jaar bij mansour zaten ze nog wel eens verkeerd, waardoor de teugelvoering erg lastig werd.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 23:33

Ilja000 schreef:

Dat het tuig (inclusief bijzets) goed wordt vastgemaakt vind ik vanzelf sprekend.

Wat mij vorig jaar bij de regiofinale in Tilburg bij is gebleven is dat ik op het eerste gezicht de stallen klein vond, maar oeh! de paardjes glommen je tegemoed! Allemaal ook goed gevuld, netjes op de benen, mooi tuig, genoeg kinderen en volwassenen om te helpen en noem maar op. Het leukste was nog na de wedstrijd, er werd gewacht met de prijsuitreiking want de pony's moesten eerst naar buiten! +:)+ heeeeeel de kudde werd zo het groene gras op geknald!

In Assendelft vond ik de manege iets te groot, maar deze finale was wel de leukste tot nu toe! Deurne was er eigenlijk niets bij! Ze hadden een grote entree gemaakt, alles mooi versierd, alles duidelijk aangegeven, er liepen mensen rond in shirts van de manege en die wilden je wel helpen. Ik mocht mijn eigen paard opzadelen en dat vind ik zelf altijd wel fijn, het werd ook gewaardeerd dat ik ernaa nog wilde helpen met het afzadelen.
Tijdens de prijsuitreiking was het 1 groot feest echt gewoon niet voor te stellen! Elke ruiter met zijn tenue aan in de binnenbak aan de ene kant en aan de andere kant stond het podium, de jury en de prijzen. Er tussenin lag een blauwe loper. Er was muziek, er was feest en er werd geklapt voor iedereen! Bij de ruiters die doorwaren naar de volgende ronde ging de muziek NOG harder. De manege-eigenaren kregen een presentje (fles wijn) en voor elke deelnemende ruiter was er iets van een flesje AA ? dacht ik.

Het belangrijkste blijft dat je paarden er goed uitzien en de stallen schoon zijn, het tuig past, de organisatie goed is en alles duidelijk aangegeven staat. Daarna komt pas dat het ook wel heel erg leuk is om een groot feest te maken van de prijsuitreiking en om nog groepsfoto's te maken van alle maneges samen enz...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:07

Top al die reacties! Ik organiseer nl. een regiofinale (die in Blokker) en neem jullie tips natuurlijk graag mee!
Ik moet eerlijk zeggen dat veel al gedaan is 2 jaar geleden (toen organiseerden wij ook een regio): singel gaatje losser is standaard, staat een pony langer dan een uur stil, wordt ie afgezadeld. Veel vrijwilligers in herkenbaar t-shirt en sticker met naam. Prijsuitreiking inderdaad met zijn allen, da's wel zo gezellig. Zaterdagavond gaan we met zijn allen wassen, poetsen en vlechten (roosjes). Zondagochtend natuurlijk nog een keer poetsen. Instructeur in de losrijhal, die kent alle pony's en controleert het harnachement nog een keer. En ik ben nog met wat dingetjes bezig :)
Het gaat een top dag worden!

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:31

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 22-10-23 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:51

Ik heb er zin in! :D
Ben erg benieuwd naar het commentaar van de jury. Ik zit best wel rechtop, maar mijn tenen staan naar buiten omdat mijn knieën niet kunnen draaien en ik anders alleen m'n enkels zou draaien. Enkels draaien werkt niet, want dan ga ik door m'n enkels. Zou ik daar veel commentaar op krijgen? :P

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:55

geen idee!
ik heb wel zin in zaterdag :))

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:19

Mijn probleem zijn ook m'n tenen! :+ In stap denk ik er soms nog wel aan en doe ze naar binnen, maar in draf en galop eigenlijk niet :o
Morgen nog een keer rijden en dan zaterdag de regiofinale :D

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:54

Volgens mij hebben heel veel mensen dat. :P

Ik denk er op zich wel aan, maar mijn tenen kunnen simpelweg niet naar binnen. Nouja, m'n enkels verdraaien dan, maar als je door je enkels gaat en dus pijn hebt, gaat dat een beetje ten koste van de rest van je zit. :+

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:10

Dat heb ik ook, xD Als ik wil drijven doe ik het automatisch en ik rijd erg met een holle rug, maar als ik hem niet hol maak doet het juist pijn... :P

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:30

Ik trek erg snel mn benen op om te drijven... Das het probleem van lange benen hebben..... Ik moet echt drijven met de bovenkant van mn kuit en dat is best lastig soms... :) Hoop dus ook op een lekker groot paard! :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:54

Ik doe alles wat niet mag als ik niet op mijn zit let :P Ik zit snel in elkaar gezakt, schouders naar voren en mijn handen laag. Mijn linkerhand wil hoger dan de rechter en de rechter is gekanteld. Mijn linkerhak wil wel omlaag, maar de teen niet naar binnen. Mijn rechtervoet wil de hak niet omlaag met de tenen best naar binnen toe. In de galop ben ik geneigd aan te duwen en ik kan echt mijn benen niet stilhouden in het doorzitten/zonder beugels rijden. Mijn verlichte zit is vaak meer in mijn beugels staan ipv netjes kort bij je paard blijven 'zitten' en hierdoor ben ik snel de balans kwijt.

Zal ik nog even doorgaan? :')

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:02

En toch zijn wij met zn allen door naar de regiofinale, dus waarschijnlijk valt het bij iedereen toch wel mee! :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:04

Ik heb de jury gewoon omgekocht met mijn allerliefste glimlach :j :P

grapje natuurlijk

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:08

Ik zit wel in de regiofinale, maar bij ons waren er geen voorrondes dus iedereen die zich had opgegeven was door :P

Maar ik doe gewoon mee voor de plezier en ervaring :) En als ik dan verder kom is dat mooi meegenomen! :j

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:10

Hadden jullie zo weinig aanmeldingen dan op de manege? Er mogen per manege maar 3 ruiters per categorie meedoen toch?

Ik was ook automatisch door :o vorig jaar ook.