Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilja000

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:18

Uit galop is uit galop, dan zet ik erbij: valt uit galop en je krijgt een 5.
Bij een bang paard kijk ik vooral naar hoe de ruiter het oplost en hoe ik dat beoordeel is mede afhankelijk van de proef die gereden wordt.

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:08

Ilja000 schreef:
Bij een bang paard kijk ik vooral naar hoe de ruiter het oplost en hoe ik dat beoordeel is mede afhankelijk van de proef die gereden wordt.

Ik had 2x voor het terug in de Draf vallen een 6, met als commentaar dat hij terug viel, maar dat ik het weer goed oppakte. :D

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:11

Ilja000 schreef:

Ga mee met hierboven.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:13

Burtzle schreef:
Ilja000 schreef:

Ik had 2x voor het terug in de Draf vallen een 6, met als commentaar dat hij terug viel, maar dat ik het weer goed oppakte. :D

Waarschijnlijk had je dan een 7 gehad als hij wel was blijven door galopperen ;) (althans, dat zou ik denken)

x_natasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:31

Ik heb een 2 vraagjes

Krijg je punt aftrek als je paard ineens andersom draait?
daarme bedoel ik met kleine recht stukken dat je op de hoefslag bent
want als in een figuur gebeurt krijg je denk wel een onvoldoende voor dat onderdeel
Rij de f5 daarbij moet ik op een halve volte aanspringen
Krijg je een onvoldoende als dat niet lukt maar de ruiter
wel de goede hulpen geeft (neem aan van wel maar vraag toch maar even)
Want in de les doet die het heel soms
Vraag het namelijk omdat dit 2 paarden zijn waar ik fijn op rijd
En ik binnenkort wedstrijd heb

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:55

Het grijze gebied (dus tussen twee onderdelen in) kan worden meegenomen in het volgende onderdeel. Als het paard een rondje draait en dus de lijn van de proef kruist, krijg je strafpunten, -2. -4, -8 en evt. uitsluiting.
Je kunt een voldoende krijgen voor verkeerd aanspringen als bij de jury van te voren bekend is dat het paard écht niet goed aanspringt en je hebt laten zien dat jij weet dat ie in de verkeerde galop zit door hem toch een keer terug te nemen en opnieuw aan te springen.

x_natasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:46

Ilja000 schreef:
Het grijze gebied (dus tussen twee onderdelen in) kan worden meegenomen in het volgende onderdeel. Als het paard een rondje draait en dus de lijn van de proef kruist, krijg je strafpunten, -2. -4, -8 en evt. uitsluiting.
Je kunt een voldoende krijgen voor verkeerd aanspringen als bij de jury van te voren bekend is dat het paard écht niet goed aanspringt en je hebt laten zien dat jij weet dat ie in de verkeerde galop zit door hem toch een keer terug te nemen en opnieuw aan te springen.

oke dankjewel het is me duidelijk

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:32

als je paard verkeerd aanspringt en jij neemt hem meerdere keren terug krijg je dan nog een voldoende? want je laat wel zien dat je weet dat hij verkeerd zit en probeert het te verbeteren.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:51

jilinda schreef:
als je paard verkeerd aanspringt en jij neemt hem meerdere keren terug krijg je dan nog een voldoende? want je laat wel zien dat je weet dat hij verkeerd zit en probeert het te verbeteren.

Zie 1 berichtje hoger :)

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:34

ik bedoel als het niet zo is dat het paard altijd verkeerd aanspringt en de jury dat weet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:38

Hoi, ik heb ook even een vraag!
Een paard wat ik rijd geeft soms even een bokje als ze in galop aanspringt. Als dit in een proef zou gebeuren, krijg ik hier dan minpunten voor?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:09

jilinda schreef:
ik bedoel als het niet zo is dat het paard altijd verkeerd aanspringt en de jury dat weet ;)

Dat hangt van de proef af, van de gegeven hulpen. Kortom, daar is geen duidelijk ja of nee op te geven.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:10

amykimmie schreef:
Een paard wat ik rijd geeft soms even een bokje als ze in galop aanspringt. Als dit in een proef zou gebeuren, krijg ik hier dan minpunten voor?

Ook dit hangt van het niveau van de proef af. Tenslotte kun je je afvragen waarom het paard een bokje geeft. Geef je je hulp op de juiste plaats? Doseer je je hulp voldoende? Stelling en buiging? Voorbereiding? Het meezitten in de beweging kan ook grote invloed hebben... Kortom, hier is ook geen duidelijk ja of nee op te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:20

Ilja000 schreef:
amykimmie schreef:

Ook dit hangt van het niveau van de proef af. Tenslotte kun je je afvragen waarom het paard een bokje geeft. Geef je je hulp op de juiste plaats? Doseer je je hulp voldoende? Stelling en buiging? Voorbereiding? Het meezitten in de beweging kan ook grote invloed hebben... Kortom, hier is ook geen duidelijk ja of nee op te geven.

Meestal doet ze dit de eerste keer of de eerste twee keer met het aanspringen. Doet ze puur uit blijheid volgens mij.

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:19

mag je je paard belonen naar het afgroeten?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:23

Nee pas na de eerste hoekletter. Eerst netjes in vrije stap via C over de hoefslag rijden. En dan dus na de eerste hoekletter pas belonen.

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:27

oke superbedankt zeg :D

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:47

Misschien een stomme vraag, maar mag je een wit lint meevlechten bij een hengstenvlecht?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:50

Van mij wel hoor. Staat nergens dat het niet mag...

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:57

Zaterdag 213 punten, 9e van de hele Competitie, met lieve Spetter! *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:01

Gefeliciteerd!! :))

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:06

Dank je, had totaal 754 punten! :+:

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:19

ik ga binnenkort met mijn verzorgpaardje de f5 of f6 rijden. Dit is eerste keer wedstrijd met haar want ze kan eigenlijk niet veel onder zadel (is altijd fokmerrie geweest en nu bij deze eigenaren pas echt begonnen met trainen) Ze heeft moeite met de rechter galop. ze springt standaard overkruist aan nu. Voor goed en achter verkeerd. hoeveel punten aftrek zou ik krijgen? (ze gaat achter liefst niet in de rechter galop wegens spat)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 07:32

Als jij de juiste hulpen geeft en laat zien dat je weet dat je in de verkeerde of overkruisde galop zit en terugneemt en opnieuw aanspringt dan kan je nog een 6 krijgen. Als je helemaal niks doet krijgt je een 4 of een 5 voor het aanspringen en ook voor de volte die je in galop moet rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:58

Misschien hoort het hier niet helemaal, sorry daar voor! Maar vond het ook overbodig om een nieuw topic aan te maken.

Vroeger heb ik op een fnrs manege gereden. Laatste jaren ben ik daar gestopt. Ze organiseren nog steeds fnrs wedstrijden. Nu zou ik graag met mijn eigen pony daar deel aan willen nemen, maar mag dat? En wat ben ik allemaal nodig, waar moet ik lid van zijn?
En ik heb t/m f6 promotiepunten, mag ik dan weer in de f6 starten of moet ik lager beginnen omdat het mijn eigen pony is?