Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ilja000 schreef:Uit galop is uit galop, dan zet ik erbij: valt uit galop en je krijgt een 5.
Bij een bang paard kijk ik vooral naar hoe de ruiter het oplost en hoe ik dat beoordeel is mede afhankelijk van de proef die gereden wordt.
Burtzle schreef:Ilja000 schreef:Uit galop is uit galop, dan zet ik erbij: valt uit galop en je krijgt een 5.
Bij een bang paard kijk ik vooral naar hoe de ruiter het oplost en hoe ik dat beoordeel is mede afhankelijk van de proef die gereden wordt.
Ik had 2x voor het terug in de Draf vallen een 6, met als commentaar dat hij terug viel, maar dat ik het weer goed oppakte.
Ilja000 schreef:Het grijze gebied (dus tussen twee onderdelen in) kan worden meegenomen in het volgende onderdeel. Als het paard een rondje draait en dus de lijn van de proef kruist, krijg je strafpunten, -2. -4, -8 en evt. uitsluiting.
Je kunt een voldoende krijgen voor verkeerd aanspringen als bij de jury van te voren bekend is dat het paard écht niet goed aanspringt en je hebt laten zien dat jij weet dat ie in de verkeerde galop zit door hem toch een keer terug te nemen en opnieuw aan te springen.
amykimmie schreef:Hoi, ik heb ook even een vraag!
Een paard wat ik rijd geeft soms even een bokje als ze in galop aanspringt. Als dit in een proef zou gebeuren, krijg ik hier dan minpunten voor?
Ilja000 schreef:amykimmie schreef:Hoi, ik heb ook even een vraag!
Een paard wat ik rijd geeft soms even een bokje als ze in galop aanspringt. Als dit in een proef zou gebeuren, krijg ik hier dan minpunten voor?
Ook dit hangt van het niveau van de proef af. Tenslotte kun je je afvragen waarom het paard een bokje geeft. Geef je je hulp op de juiste plaats? Doseer je je hulp voldoende? Stelling en buiging? Voorbereiding? Het meezitten in de beweging kan ook grote invloed hebben... Kortom, hier is ook geen duidelijk ja of nee op te geven.