Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maaikman schreef:safirlover_x schreef:Ok, dank u, maar mag ik vragen op welke bladzijde ? Er zijn wat veel bladzijdes
op pagina 9 net iets na het midden staat de vraag van surface over waar juryleden op letten. misschien heb je hier nog iets aan.
nu ik dit topic heb gevonden, worden steeds meer dingen mij ook duidelijk moet ik zeggen. compliment voor dit topic.
MJpaard schreef:Ik heb 3 vraagjes; Op het laatste van de proef staat: Voorwaarts in vrije stap de rijbaan verlaten. Wat word hier eigelijk precies mee bedoelt? ik geef het paard dan namelijk altijd een beetje lengte van de teugel en geef hem/haar een klein klopje op de hals. mijn vraag; Is dit juist?
2e vraag *tromgeroffel*: Bij het groeten krijg ik gek genoeg altijd een 6 of een 7, terwijl mijn pony staat netjes stil, ik lach zelf lief, maak een nette groet, sta nog 2 seconden stil en loop dan pas rustig weg. Wat is hier fout aan?
3e vraag *nogmaals tromgeroffel*: het van beenverwissellen moet dat aan het begin op het midden of aan het eind van een van hand verandere oefening (die laatste zin was niet heel mooi Nederlands, maar ik kan het helaas niet anders verwoorden).
maaikman schreef:Bellatrix schreef:Maar ik geef bijvoorbeeld ook een 7 als het paard niet stilstaat bij het groeten en de ruiter zet hem opnieuw stil en groet nog een keer. Dat doet ook niet iedereen.
Nee, naar mijn idee doen weinig mensen dat...
Bellatrix schreef:Ik geef heel soms wel eens een 8 ja. Maar gewoon niet vaak.
En dat hh moeilijker is dan een volte ben ik niet met je eens. Maar goed, dat is een ander gesprek.
Maar ik geef bijvoorbeeld ook een 7 als het paard niet stilstaat bij het groeten en de ruiter zet hem opnieuw stil en groet nog een keer. Dat doet ook niet iedereen.
Nadia schreef:Tilmar schreef:Je mag tot de f13 met elastiek rijden. Daarna allleen met een martingaal (niet te strak).
Overigens zit het elastiek op de foto's niet zoals het hoort, dit is meer een elastische thiedemann teugel.
Je mag t/m F11 met een elastiek rijden, vanaf de F12 alleen nog met een martingaal
Bellatrix schreef:Ik geen voor het groeten eigenlijk ook meestal een 7. Geef daar eigenlijk nooit hoger. Ik geef liever een 8 voor een ronde volte dan een 8 voor het groeten. Een 7 is netjes en geeft je al 1 pluspunt.