Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Chernique schreef:Is dat zo?! Oh dat is fijn om te horen!
Ik zit zo te twijfelen.. want in de tijd dat ik wel nog FNRS proefjes reed (als 15/16 jarige), was ik alsnog vaak een van de oudste. Daarom twijfel ik zo
maarja, anders gewoon niks van andere aantrekken.. het lijkt me namelijk zó leuk om het weer op te pakken omdat ik nu weer een paardje heb die ik kan rijden
Ilja000 schreef:Op zich wel, maar dan wel in relatie tot de proef die je rijdt. Hoe hoger de proef, hoe meer je vaardigheden als ruiter ontwikkeld zouden moeten zijn. De hulpen die je geeft moeten dus passen bij het paard waar je op zit. Een paard dat verkeerd aanspringt krijgt in de lage proeven geen onvoldoende. In de hogere proeven moet je minstens laten zien dat jij merkt dat het paard verkeerd zit door hem minimaal 1 keer terug te nemen en opnieuw aan te springen. Echter, in de hoge proeven wordt gewoon een goede galop verwacht.
Het is in principe natuurlijk zo dat wanneer jij echt de juiste hulpen geeft, het paard de oefening juist laat zienAlleen in de lagere proeven kan het effect soms minder zijn door onervarenheid. Ook kijken we als jury dan door bepaalde punten bij het paard heen,z odat inderdaad de hulp van de ruiter voorop staat. Echter, ontstaat er een overgang richting het combinatiegericht rijden boven de F12, omdat anders de oefeningen die daar gevraagd worden nooit voldoende uitgevoerd kunnen worden.
safirlover_x schreef:Ok, dank u, maar mag ik vragen op welke bladzijde ? Er zijn wat veel bladzijdes