Beste meid, als ik wil praten over mensen met eigen paarden die niet kunnen rijden, kan ik ook wel een boek schrijven, maar dan doe ik dat wel in een ander topic want dat is hier dus absoluut niet aan de orde.
En na alles wat jij je afvraagt, mag ik me dan afvragen waarom iedereen altijd mij aanvliegt? Omdat ik een mening heb ofzo

Werd er hier niet gevraagd om eenieders mening over manegeruiters?
Ik wil helemaal niet negatief doen over maneges, zij doen goed hun werk (leren mensen paardrijden, of op een paard zitten zoals wij dat dan noemen, aangezien het niet écht gevoelsmatig rijden is) en worden ook niet geacht om ruiters gevoelsmatig hoog op te leiden, want dat is gewoon niet te doen met zoveel beginners op de paarden die geacht worden altijd maar braaf te zijn.
Daar kan je gewoon gevoelsmatig niet veel op leren, dat is gewoon de harde waarheid, heeft niets met afkraken/afzeiken/in slecht licht zetten of wat dan ook te maken hoor.
Maar ach, vaak blijkt het toch voor veel mensen (vooral de mensen die zelf op een manege rijden en zich aangevallen voelen) moeilijk om de waarheid onder ogen te zien.