IndianSu schreef:Ik snap dat dit al een vrij oud topic is, maar ik kon zo geen vergelijkbaar nieuwer topic vinden, en ik wilde het toch even kwijt. Ik merk namelijk zo vaak hoe er wordt neergekeken op manegeruiters, en dat is soms echt vervelend. Ik heb er alle begrip voor dat eigenaren geen manegeruiter op hun paard willen hoor, ik wil er ook graag 1 kopen en ik denk dat ik dan ook heel selectief ga zijn met wie ik er op laat. Maar ik heb nu tijdelijk een bijrijpaard, en iedere keer dat ik daar ben begint er wel iemand over mijn manegelessen. Hoe slecht die zijn, en wat er allemaal mis is met maneges, etc. De eigenaar wil zelfs eigenlijk dat ik stop met de manegelessen. Nu ga ik dat niet doen, want ik doe die lessen omdat ik ze leuk vind. Wat vinden jullie hier van? Is dit normaal?
Ik vind niet dat alle maneges over 1 kam te scheren zijn. Er zijn echt maneges waar je goed leert rijden. Helaas zijn er ook maneges waar dat niet zo is en waar ik een heel slecht gevoel bij heb. Als eigenaar ga ik niet eender wie op mijn paard laten rijden. Belangrijkste voor mij is dat er een klik is in visie over hoe omgaan met paarden en mijn paard zich goed voelt bij de persoon in kwestie. De mensen die er op mogen rijden, rijden minstens zo goed als ik, zo niet beter. Voor mijn paard is dat ook belangrijk want die heeft veel moeite met onzekere ruiters of ruiters die onzeker zijn of weinig ervaring hebben.
Misschien vind ik het niet persé logisch dat je gevraagd wordt te stoppen met lessen op de manege, maar ik zou het wel begrijpen als er gevraagd wordt bij een bepaalde instructeur ook eens te lessen zodat jij op een gelijkaardige manier het paard traint als de eigenaar.