Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Twiggy2008 schreef:Juist die manegepaarden verdienen wel wat 'paardentijd' met elkaar op het land. Ze werken heel hard, hebben tig ruiters op hun rug dagelijks..... En dan zo'n leven in een opgesloten box of stand, ik vind het echt niet kunnen!
Twiggy2008 schreef:Graag gedaan!
En dan hebben we het nog niet over al dat slecht passende tuig wat je er vaak ziet.....
Nee, ik ben van de gemiddelde manege absoluut geen fan.
Sodeletuut schreef:Pff bah dat vind ik zo erg.. En uhm minimaal 2 uur?? Meen je dat nou!..... Minimaal 24 uur als het aan mij (en aan het paard) ligt.
Vreselijk zielig..
DeadxStar schreef:Sodeletuut schreef:Pff bah dat vind ik zo erg.. En uhm minimaal 2 uur?? Meen je dat nou!..... Minimaal 24 uur als het aan mij (en aan het paard) ligt.
Vreselijk zielig..
Pff er staat toch MINIMAAL.
Dat vind ik ook, minimaal 2 uur. Tuurlijk het liefst veel langer! Maar dat is niet overal mogelijk(Helaas...)
Lotte_Wessel schreef:Twiggy2008 schreef:Graag gedaan!
En dan hebben we het nog niet over al dat slecht passende tuig wat je er vaak ziet.....
Nee, ik ben van de gemiddelde manege absoluut geen fan.
nee.. klopt! Ik snap dat maneges die veel van paarden wisselen dat ze niet steeds iets op maat kunnen laten maken, maar ik vind inderdaad dat ze op z'n minst goed passend en heel tuig moeten hebben! Bij mij op de manege hebben ze van de FNRS 4(!!!) sterren gekregen en binnenkort komen ze weer voor eventuele 5e ster. Vind zelf dat ze dat niet verdienen. Op het moment dat die inspecteuren komen, mag niemand daar op stal zijn (oook niet voor je eigen paard) zodat het schoon en mooi blijft, maar dan kan je ook niet klagen! Want zelf ben ik matig te vreden over onze manege. Kregen maar 1x per dag een beetje hooi, gelukkig door heel veel klachten nu 2x per dag, maar dan nog weinig. Tuig van de manegepaarden is slechtpassend/ niet passend en niet allemaal helemaal topconditie. Daarnaast lopen de paarden wel weer heel veel uren.. Stallen zijn vaak vies, worden maar 1x per week gedaan (die van de manegepaarden, die van eigen paarden 2x per week door hun) maar dus manegepaarden hebben hele natte en vieze stallen.
Daarnaast zijn lessen zomers helemaal niet super. Ga je alleen maar naar buiten, niets meer in bak en vervolgens de hele winter alleen maar binnen en zomer dan alleen buiten. Weinig leerzaam aan. Ook zijn lessen vaak te groot (13 mensen, soms minder maar dan nog in ieder geval 10) dus ook niet fijn. Sommige paarden lopen 4 a 5 uur op een dag en dan hebben ze op een vrije dag 1 a 2 uur of soms niets, maar dat is zelden. Lopen dus echt veel!
Als ze maar een beetje sterk zijn komt en een passoabit met teugels aan onderste ring (3e ring) of een pelhem. Zie je het voor je met beginners!
Bij ons staan de paarden zomers gelukkig 24/7 buiten maar moet je nagaan dat als manegepaarden die al zoveel te verduren hebben ook nog eens binnen moeten staan!kan niet!
angelique19 schreef:Niet om het 1 of ander hoor, maarre als het daar zo gigantisch slecht is. En niets deugt, waarom zoek je dan geen andere stalling/manege???
Overigens ben ik het wel met je eens hoor!!