Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zomer09 schreef:Op het grote veld in Vorden zit sinds januari van dit jaar een shire manege, wat ze precies doen staat misschien wel op hun site. Ze maken in elk geval veel buitenritten met hun paarden. (bigfieldshires)
Bij manege snorrewind in Markelo letten ze ook niet op het gewicht van de ruiters. (sorry)
). Aladinnetje schreef:sorry hoor maar ik vind dat echt zielig als je met 100 kilo of meer op een paard gaat zitten!![]()
welk paardenras dan ook! en mennen is ook geen optie want dan zit je met dat gewicht in een wagen!
) of als je echt overgewicht hebt dat je al moeite hebt met lopen etc (ruim boven de 100 kg, waar iedereen het over heeft).rockwitch schreef:Aladinnetje schreef:sorry hoor maar ik vind dat echt zielig als je met 100 kilo of meer op een paard gaat zitten!![]()
welk paardenras dan ook! en mennen is ook geen optie want dan zit je met dat gewicht in een wagen!
Jeetje typisch gevalletje van kortzichtig.
Heb je wel eens 2 haflingers voor een huifkar zien staan met mensen erin? Das wel wat zwaarder als iemand die wil mennen met zijn paardje, en die 100 kilo weegt. Doe even gewoon zeg.
Een paard kan toch duidelijk heel veel meer trekken als dat hij kan dragen, even nadenken voor je wat zegt.
Aladinnetje schreef:doe even lekker zelf normaal! ik geef alleen mijn mening en als ik het zielig vind.. echt bokt weer dit, al die mensen die zich aangevallen voelen..
Jitske87 schreef:Het is niet goed om een paard met zoveel gewicht te belasten, ook al is het paard enorm sterk. Als het door medicatie of ziekte komt als iemand heel dik is, sorry, maar dan heb je toch echt pech gehad... Als het komt door te veel eten zou ik zeggen ga eerst even naar de sportschool en dan naar de manege.

Aladinnetje schreef:sorry hoor maar ik vind dat echt zielig als je met 100 kilo of meer op een paard gaat zitten!![]()
kimmie88 schreef:Aladinnetje schreef:sorry hoor maar ik vind dat echt zielig als je met 100 kilo of meer op een paard gaat zitten!![]()
Met mennen is dat heel anders hoor.
Een normaal gezond paard kan een paar mensen trekken.
Trekkracht is anders dan draagkracht.
Jij kan ook een kar van 100 kilo trekken, maar 100 kilo op je schouders, zak je ook door je voegen heen.
Om maar even een VB te geven